Search
Now showing items 1-10 of 126
SNOF: Η συγκρότηση και η δράση του στη Δυτική Μακεδονία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-01)
Η περίπτωση της δυτικής Μακεδονίας στην δεκαετία του 40, αποτελεί προνομιακό πεδίο μελέτης για τον φιλόδοξο ερευνητή. Η συνύπαρξη στον χώρο αυτό, μιας ποικιλίας εθνοτικών και κοινωνικών ομάδων κι ενός παρελθόντος που ...
Μαρτυρίες και πηγές για την εισβολή του βουλγαρικού στρατού στη Φλώρινα (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 1944)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)
Η διπλωματική αυτή εργασία φιλοδοξεί να ανασυνθέσει, με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες, τον καμβά της βουλγαρικής εισβολής και δράσης των αρχών του 1944 στον νομό Φλώρινας, μέσα από τη συγκριτική μελέτη τριών ...
Πολεμική Δράση, υποχώρηση, λιποταξία και αυτομολίες κατά τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο: Η περίπτωση των τριών Συνταγμάτων της Φλώρινας (28ου - 33ου - 90ου)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-09-05)
Ο ελληνοϊταλικός πόλεμος αποτελεί ένα κομμάτι της ελληνικής ιστοριο-γραφίας , στο οποίο γίνεται λόγος για την πρώτη νίκη πανευρωπαϊκά της χώ-ρας μας ενάντια στον άξονα την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η υπόψη έρευνα ...
Απομακρυσμένες περιηγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους με τη χρήση drones
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)
Αδιαφιλονίκητα η μαθησιακή εμπειρία ενός ταξιδιού πεδίου μπορεί να ασκήσει σημαίνουσα επίδραση στο ζήτημα των στάσεων και των πεποιθήσεων των μαθητών ανεξάρτητα από τον προορισμό τους. Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω η παρούσα ...
Η διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής κατά τη μεταξική περίοδο. Η περίπτωση του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Συμβουλίου (1937-1940)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03)
Η παρούσα ιστορική μελέτη έχει ως αντικείμενο έρευνας την εκπαιδευτική πολιτική της μεταξικής περιόδου (1936-1940). Συγκεκριμένα, επιχειρείται η αποτύπωση και ερμηνεία της μέσα από τη μελέτη του αρχείου των πρακτικών ...
Η ιστορία της Κέλλης-Φλώρινας στα νεότερα χρόνια: στάσεις των κατοίκων σήμερα σε ζητήματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, ταυτοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)
Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην καταγραφή στοιχείων και γεγονότων που επηρέασαν την πορεία του τοπικού διαμερίσματος Κέλλης, που υπάγεται στο νομό Φλώρινας, με τη βοήθεια του αρχειακού υλικού και της βιβλιογραφίας. ...
Οι σχέσεις προσφύγων-εντοπίων στα μεικτά χωριά του Νομού Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03)
Η παρούσα ερευνητική εργασία επιχειρεί να αποτυπώσει μέσα από τις μαρτυρίες και απόψεις των προσφύγων των μεικτών χωριών του Νομού Φλώρινας, τις διακυμάνσεις των σχέσεων ανάμεσα στους πρόσφυγες που ήρθαν στην Ελλάδα κατά ...
Σχολικό Θέατρο, Ιστορία & Κοινωνία: Ανάλυση Κειμένων κατά το Μεσοπόλεμο και τη Μεταπολεμική Περίοδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της ιστορίας του θεάτρου και συγκεκριμένα του σχολικού θεάτρου μέσα από θεατρικά έργα, κατά το Μεσοπόλεμο και τη Μεταπολεμική περίοδο. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο ...
Πολιτική, Κοινωνία και Πολιτισμός στη Φλώρινα του Εμφυλίου Πολέμου (Μάρτιος 1945-Δεκέμβριος 1949) μέσα από τις πηγές της Τοπικής Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)
Το παρόν πόνημα αποτελεί μέρος της μικροϊστορικής θεώρησης της τοπικής Ιστορίας της Φλώρινας. Συγκροτεί μια πολυεστιακή έρευνα η οποία εξετάζει πολιτικά, κοινωνικά και πολιτισμικά γεγονότα που αφορούν στην πόλη της Φλώρινας ...
Η κατανόηση των ιστορικών εννοιών μέσα από τη χρήση των πηγών: έρευνα στους μαθητές του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη του βαθμού της ιστορικής
κατανόησης των μαθητών και μαθητριών και πιο συγκεκριμένα των ιστορικών
εννοιών της συνέχειας – αλλαγής και της σημαντικότητας, όπως αυτές ...