Πρόγραμμα ενίσχυσης γραφής και γραφοκινητικών δεξιοτήτων σε παιδί με ελαφρά νοητική αναπηρία και ΔΕΠ-Υ. Μια μελέτη περίπτωσης
Abstract
Η παρούσα εργασία είχε ως στόχο τη διερεύνηση της γραφής και των γραφοκινητικών δεξιοτήτων αλλά και την ενίσχυση και την βελτίωση αυτών μέσα από ένα πρόγραμμα παρέμβασης. Για τον σκοπό αυτόν, επιλέχθηκε παιδί με Ελαφρά Νοητική Υστέρηση και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα. Σε πρώτο στάδιο ελήφθη το ιστορικό της συμμετέχουσας. Το διάστημα της μελέτης περίπτωσης ήταν τέσσερις (4) μήνες και συνολικά δεκατρείς (13) παρεμβάσεις. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες, οι οποίες είχαν σκοπό την ενίσχυση της γραφής και των γραφοκινητικών δεξιοτήτων της συμμετέχουσας ορισμένες από τις οποίες επαναλήφθηκαν και στο τέλος ως αξιολόγηση προκειμένου να εντοπιστεί αν υπήρξε κάποια τυχόν βελτίωση. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως υπήρξε μια μικρή βελτίωση σε συγκεκριμένους τομείς των γραφοκινητικών της δεξιοτήτων ενώ άλλες δεξιότητες παρέμειναν στάσιμες. Εν κατακλείδι, η συγκεκριμένη παρέμβαση έδειξε πως η παρέμβαση σε παιδί με ελαφρά νοητική υστέρηση και διάσπαση ελλειμματικής προσοχής – υπερκινητικότητα, μπορεί να επιδράσει θετικά στην ενίσχυση της γραφής και των γραφοκινητικών δεξιοτήτων του παιδιού, παρόλα αυτά η μικρή διάρκεια της παρέμβασης δεν είναι σίγουρα επαρκής για την ικανοποιητική ανάπτυξη των δεξιοτήτων του.
This study reviews the writing and graphomotor skills as well as attempts strengthening them following an intervention plan. The subject of the study is a student facing intellectual disabilities and attention deficit hyperactivity disorder. At first, all the past record regarding this student was gathered. Four months of study, that is thirteen intervening sessions were attempted. In particular, activities so as to improve writing skills took place. Actually these activities were repeated at the end as a means of evaluating the student’s potential progress. According to the results, there had been a slight improvement regarding the graphmotor skills, but not any regarding other types of skills, which remained stable. To conclude with, this specific intervention in a student facing intellectual disabilities and attention deficit hyperactivity disorder can impact positively writing and graphmotor skills, though more time is needed for an intervention of that kind to prove fruitful in developing such a student’s skills.