Now showing items 1-20 of 46

    • Ανάπτυξη μοντέλου Σύγχρονης εξ αποστάσεως υποστήριξης για εκπαιδευτικούς Προσχολικής Εκπαίδευσης με την μέθοδο της «Έρευνας που βασίζεται στον σχεδιασμό»(Design-Based Research) 

      Καραπά, Βασιλική; Karapa, Vasiliki (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-11)
      Η νόσος Covid-19 έθεσε περιορισμούς στη δημόσια ζωή, επηρεάζοντας την κοινωνία ,την οικονομία αλλά και αλλάζοντας ριζικά την εκπαίδευση. Σε αυτή την Πανδημία, η εκπαίδευση έχει ξανασχεδιαστεί και έκανε μία επανεκκίνηση ως ...
    • Αντιλήψεις & Πρακτικές των Νηπιαγωγών για τη Διαχείριση της Πολιτισμικής Ετερότητας 

      Στεργίου, Τατιανή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-11)
      Η διαμόρφωση των σύγχρονων κοινωνιών και οι γρήγοροι ρυθμοί αναπροσαρμογής τους μας οδηγούν στην ανάγκη δημιουργίας ένα διαπολιτισμικού πλαισίου, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη του την ετερότητα. Ένα τέτοιο πλαίσιο θα πρέπει ...
    • Απόψεις γονέων για την εισαγωγή της ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο και την εκμάθηση της ξένης γλώσσας στην πρωτοσχολική εκπαίδευση 

      Καλτσά, Μαρία; Kaltsa, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)
      Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας να αποτελεί δυναμική και εξελικτική διαδικασία, συνεισφέροντας στη νοητική, γνωστική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη του παιδιού. Ωστόσο, το ερώτημα για το ποια ηλικία είναι ενδεικτικότερη ...
    • Αποτίμηση της ποιότητας στην προσχολική εκπαίδευση: απόψεις νηπιαγωγών 

      Λαζένκα, Χριστίνα; Lazenka, Christina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-03)
      Πλήθος ερευνών διεθνώς συνδέουν την ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης με βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα στη μετέπειτα σχολική πορεία των παιδιών. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η αποτίμηση της ποιότητας των ...
    • Γλωσσικά ιδιώματα της Δεσκάτης Γρεβενών και διδακτική αξιοποίηση στο Νηπιαγωγείο 

      Τσικρίκη, Ειρήνη (2018)
      Η μελέτη που παρουσιάζεται παρακάτω αφορά τα γλωσσικά ιδιώματα της Δεσκάτης και μία διδακτική αξιοποίηση στο νηπιαγωγείο. Αναφέρεται ως ιδίωμα διότι δεν πληρεί τις προϋποθέσεις (γεωγραφικές και κοινωνικές) για να χαρακτηριστεί ...
    • Γλωσσική ποικιλότητα και διδακτική αξιοποίηση με έμφαση στο νηπιαγωγείο 

      Παναγοπούλου, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)
      Τη δεκαετία του 1980 παρατηρούμε ότι η Ελλάδα αποτέλεσε τόπο υποδοχής διαφορετικών πληθυσμών. «Ξένοι» από διαφορετικές πολιτισμικές χώρες προελεύσης ενσωματώθηκαν στην Ελλάδα σαν οικονομικοί, πολιτικοί ή μεταναστες πολέμου. ...
    • Δημιουργική Γραφή & Πρακτικές Εφαρμογές στο Νηπιαγωγείο 

      Αχτζαλωτίδου, Καλλιόπη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)
      Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τον εκπαιδευτικό ρόλο που διαδραματίζει η Δημιουργική Γραφή στην βαθμίδα της προσχολικής εκπαίδευσης. Στην σημερινή εποχή αναγνωρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό η αναγκαιότητα μύησης των παιδιών ...
    • Διδακτικές δραστηριότητες για την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοτεχνολογίας στο Νηπιαγωγείο 

      Αντωνιάδης, Γεώργιος; Antoniadis, Georgios (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)
      Στη βιβλιογραφία καταγράφονται ήδη έρευνες που εστιάζουν στη διδασκαλία περιεχομένου Μεγάλων Ιδεών (ΜΙ) της Νανοτεχνολογίας στην Α/θμια εκπαίδευση. Σε αυτή την εργασία επικεντρωνόμαστε σε δύο ΜΙ που αφορούν το μέγεθος ...
    • Διδακτικές προσεγγίσεις της δημιουργικής γραφής με μουσική στα παιδιά 

      Στρατοπούλου, Αθηνά Ιωάννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-09)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει δραστηριότητες της δημιουργικής γραφής με μουσική για τα παιδιά και πραγματεύεται την αξία της μουσικής γενικότερα αλλά και στη δημιουργική γραφή μέσα στη τάξη του ...
    • Διδακτική αξιοποίηση της Ποντιακής Διαλέκτου στο νηπιαγωγείο 

      Τσακηρίδου, Σοφία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)
      Με βάση τις θεωρητικές προσεγγίσεις και την ανάλυση των πολυποίκιλων θεμάτων διδασκαλίας της γλώσσας, προτείνεται στο παρακάτω κείμενο μια σειρά από παραδείγματα και τρόπους γλωσσικής εφαρμογής στην τάξη, με κύριο άξονα ...
    • Διδασκαλία Ελληνικών στο Νηπιαγωγείο σε παιδιά με Μεταναστευτική Βιογραφία 

      Πατέλη, Αλεξάνδρα; Pateli, Alexandra (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)
      Σε αυτή την εργασία αναλύουμε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Ένα θέμα πολύ επίκαιρο για την Ελλάδα, καθώς έχουν έρθει πολλοί μετανάστες στη χώρα μας. Η παιδεία, ...
    • Δραματοποίηση και Θεατρικά Παιχνίδια στα νηπιαγωγεία του Νομού Κοζάνης: Θεωρητική προσέγγιση και πρακτικές εφαρμογές 

      Χατζή, Κυριακή; Chatzi, Kyriaki (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
      Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με στόχο να διερευνηθεί εάν οι νηπιαγωγοί του Νομού Κοζάνης χρησιμοποιούν την τεχνική της Δραματοποίησης και εάν παίζουν θεατρικά παιχνίδια με παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως έξι ετών. Επιπλέον, ...
    • Δραστηριότητες για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε προσφυγόπουλα στο νηπιαγωγείο 

      Παπάζογλου, Δραγούμης; Papazoglou, Dragoumis (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
      H προσχολική εκπαίδευση είναι ένα πολύ σημαντικό στάδιο για την περαιτέρω μόρφωση, για τα παιδιά των προσφύγων. Κι αυτό, διότι σε αυτό το στάδιο καλούνται να μάθουν και τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, μιας και είναι η κύρια ...
    • Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής για παιδιά με ΔΕΠΥ: Αξιοποιώντας το βιβλίο «Η ανησυχία της Ρούμπι» 

      Μάτσικα, Διονυσία; Matsika, Dionysia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
      Η Δημιουργική Γραφή είναι ένας επιστημονικός κλάδος που στοχεύει στη δημιουργική έκφραση των μαθητών με ευχάριστο τρόπο. Η παρούσα πτυχιακή εργασία ερευνά τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά που παρουσιάζουν αναπτυξιακές ...
    • Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας αξιοποιώντας βιβλία Διαπολιτισμικού περιεχομένου 

      Φερεντίνου, Ειρήνη; Ferentinou, Eirini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)
      Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι «Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας, αξιοποιώντας βιβλία Διαπολιτισμικού περιεχομένου». Μέσα από την εργασία αυτή θα πραγματοποιηθεί ανάλυση των όρων: Δημιουργική ...
    • Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής μέσα από κινηματογραφικές ταινίες 

      Γεωργιάδου, Κλεοπάτρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)
      Το θέμα της παρούσας εργασίας είναι «Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής μέσα από κινηματογραφικές ταινίες» και πραγματεύεται την αξία των κινηματογραφικών ταινιών στη Δημιουργική Γραφή μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου. Η ...
    • Έλμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας: Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής για το Νηπιαγωγείο 

      Αλμανίδου, Μαρία; Almanidou, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
      Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, παρουσιάζονται δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής με βάση το παιδικό βιβλίο “Ελμερ ο παρδαλός ελέφαντας”. Αρχικά, αναφέρεται η εμπλοκή της Δημιουργικής Γραφής στην εκπαίδευση και πως αυτή ...
    • Ένα παιχνίδι Δημιουργικής Γραφής: Από το παραμύθι της Σταχτοπούτας 

      Τσιτσικλή, Νικολέτα Χριστοφορία; Tsitsikli, Nikoleta Christoforia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
      Στόχος αυτής της εργασίας είναι να προσδιορίσει την έννοια της Δημιουργικής Γραφής μέσα από το παραμύθι, όπως καθόρισε όταν τα νήπια σχεδιάζουν τα δικά τους κείμενα ομαδοσυνεργατικά αποκτώντας ρόλο συγγραφέα και παράλληλα, ...
    • Ένα παιχνίδι δημιουργικής γραφής: Από τον μύθο του Οδυσσέα 

      Πελοπίδα, Τατιανή; Pelopida, Tatiani (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
      Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει την δημιουργική γραφή και τον μύθο στην προσχολική εκπαίδευση. Στην σημερινή εποχή κρίνεται αναγκαίο να μυηθούν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία στα επιστημονικά ...
    • Εισάγοντας την έννοια του 1/2 στο νηπιαγωγείο 

      Βοσνάκου, Ελένη; Vosnakou, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Στο ελληνικό νηπιαγωγείο, η διδασκαλία των μαθηματικών κρίνεται πολύ σημαντική. Μέσα από τις δραστηριότητες που προτείνονται από το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο, τα παιδιά, ανάμεσα στα άλλα, θα εισαχθούν στους φυσικούς αριθμούς, ...