Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Issue Date
Now showing items 21-40 of 191
-
Η εκπαιδευτική, πολιτική και κοινωνική κατάσταση της Δυτικής Μακεδονίας την περίοδο 1916-1930 μέσα από το αρχείο του Νομάρχη Φλώρινας Παύλου Καλλιγά
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Το παρόν πόνημα συνιστά μια ερευνητική εργασία στον χώρο της ιστορίας σε τοπικό επίπεδο. Συντάχθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών της κατεύθυνσης «Ανθρωπιστικές Σπουδές και Νέες Τεχνολογίες» του Παιδαγωγικού ... -
Η σχολική εφημερίδα "Φτερουγίσματα" του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (6ου Δημοτικού): Ιστορική προσέγγιση-Διδακτική Πρόταση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο της να αναδείξει την παιδαγωγική και ιστορική σημασία της σχολικής εφημερίδας του 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (πρώην 1ου Πειραματικού Δημοτικού) με τίτλο «Φτερουγίσματα». Η εφημερίδα ... -
Το Μακεδονικό Ζήτημα κατά τον Φίλιππο Δραγούμη (1912-1962): εθνισμός και αντικομμουνισμός
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03)Ο ρόλος του Φίλιππου Δραγούμη στο Μακεδονικό Ζήτημα μόνο συμπτωματικά έχει απασχολήσει την ιστορική έρευνα μέχρι σήμερα. Με αφετηρία την παραπάνω διαπίστωση, στην παρούσα εργασία διερευνάται ο ρόλος της ιδεολογίας του ... -
Οι μεταφράσεις των παραμυθιών του Hans Christian Andersen και η παιδική λογοτεχνία στην Ελλάδα: λογοτεχνικές, παιδαγωγικές και ιδεολογικές διαστάσεις
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03)Ο στόχος της μεταπτυχιακής μου εργασίας είναι η διερεύνηση δημοσιευμένων μεταφρασμάτων των παραμυθιών του γνωστού Δανού συγγραφέα Hans Christian Andersen. Ως μέθοδος η έρευνά μου ήταν ποιοτική, ποσοτική και βιβλιογραφική. ... -
Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής με χρήση νέων τεχνολογιών: εφαρμογή στο Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03)Η σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του σκηνικού της, σε όλα σχεδόν τα διδακτικά αντικείμενα, παίζουν τα τελευταία ... -
Αρχαιολογία και υλικός πολιτισμός στα νέα βιβλία του Δημοτικού Σχολείου: ποσοτική και ποιοτική έρευνα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-03-03)Τα σχολικά εγχειρίδια, παράλληλα με τη λειτουργία τους ως μέσων μετάδοσης γνώσης, συνιστούν ταυτόχρονα φορέα ιδεολογικών μηνυμάτων, τα οποία λειτουργούν με τρόπο καταλυτικό στη διαμόρφωση των στάσεων και των συμπεριφορών ... -
Μελέτη της διεύρυνσης απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης στην εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη μελέτη της διεύρυνσης των απόψεων και των πρακτικών αναφορικά με τις σύγχρονες τάσεις της εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών δύο δευτεροβάθμιων εκπαιδευτικών μετά τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα ... -
Εκπαίδευση προπτυχιακών εκπαιδευτικών στο διδακτικό σχεδιασμό με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Μελέτης Περιβάλλοντος και παράγοντες που τον επηρεάζουν
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων και χαρακτηριστικών στη διδασκαλία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα για τους εκπαιδευτικούς οποιασδήποτε βαθμίδας. Στην παρούσα έρευνα μελετούμε την εξέλιξη προπτυχιακών εκπαιδευτικών στο ... -
Δια Βίου Μάθηση και Σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)In recent decades there is intense interest in the Lifelong learning and its competences, for both adults and students. The main objective of this research is to investigate the relationship between the Lifelong Learning ... -
Το προφίλ των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Φλώρινας 1914-1939
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η παρούσα εργασία αποτελεί μία ιστορική έρευνα σχετικά με την εκπαίδευση στη Φλώρινα. Στόχος της είναι να περιγραφεί το προφίλ των εκπαιδευτικών της Φλώρινας από την ενσωμάτωσή της στο ελληνικό κράτος μέχρι και το 1939, ... -
Κριτική αποτίμηση του συστήματος επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τους νόμους 4327/2015 και 4351/2015
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-09)Το σύγχρονο σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε πολλαπλούς ρόλους και να εκπληρώσει στόχους απαραίτητους για ένα βιώσιμο μέλλον για τη νέα γενιά. Η ποιότητα της ηγεσίας στην εκπαίδευση έχει άμεσο αντίκτυπο σε όλο το φάσμα ... -
Διερεύνηση αντιλήψεων προπτυχιακών εκπαιδευτικών σχετικά με τις κοινωνικές όψεις της αστικής βιωσιμότητας και ο ρόλος της εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα εργασία προσεγγίζει το ζήτημα των αντιλήψεων προπτυχιακών εκπαιδευτικών πάνω στο θέμα των κοινωνικών πτυχών της αστικής αειφορίας. Μετά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος της αειφορίας, της εκπαίδευσης για ... -
Διδασκαλία της Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας με ΤΠΕ: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εφαρμογής φυσικών διεπαφών στη ΣΤ΄ Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Οι εφαρμογές φυσικών διεπαφών εντάσσονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα πλαίσια της αύξησης του ενδιαφέροντος για την εμπλοκή του σώματος στη μάθηση. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν ... -
Αξιοποίηση ρομποτικού περιβάλλοντος για την προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: Μία εφαρμογή του Οδόμετρου του Ήρωνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μια εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του συστήματος εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με την ύπαρξη της αρχαίας ελληνικής ... -
Εκπαιδεύοντας μελλοντικούς εκπαιδευτικούς στον ομαδικό διδακτικό σχεδιασμό και στην αξιοποίηση μη τυπικών περιβαλλόντων μάθησης για τη διδασκαλία περιβαλλοντικών θεμάτων
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Σήμερα, η απαίτηση για την ύπαρξη πολιτών με περισσότερες γνώσεις και ικανότητες σε σχέση με το παρελθόν θεωρείται αναγκαία προϋπόθεση για την ικανοποιητική διαβίωση τους. Παράλληλα, η πληθώρα των περιβαλλοντικών ζητημάτων ... -
Η εργαλειακή χρήση του ποιητικού λόγου: έρευνα πάνω στα τεύχη του περιοδικού του Φ.Σ.Φ. "Ο Αριστοτέλης" (1957-1974)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Σύμφωνα με την ανάλυση του Αλτουσέρ, η ποίηση εντάσσεται στον Πολιτιστικό Ιδεολογικό Μηχανισμό του Κράτους και αντανακλά την κυρίαρχη ιδεολογία, όπως αυτή διαμορφώνεται και εκπορεύεται από την άρχουσα αστική τάξη, με σκοπό ... -
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τη διδασκαλία περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας στο Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό πεδίο, το οποίο επικεντρώνεται στο να μελετήσει και να εκμεταλλευτεί τις νέες ιδιότητες των υλικών, όταν αυτά αποκτήσουν μέγεθος στις διαστάσεις της νανοκλίμακας, ... -
Οι προσωπικές θεωρίες των υποψηφίων εκπαιδευτικών για το ρόλο του μαθητή στη μάθηση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις απόψεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών για την παιδική ηλικία και τη συσχέτισή τους με τις παραδοσιακές και σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Η έννοια της παιδικής ηλικίας μελετάται ως στάδιο ... -
Η αποκατάσταση των προσφύγων στις επαρχίες Κοζάνης και Πτολεμαΐδας κατά την περίοδο 1922-1937
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της αποκατάστασης των προσφύγων, που ήρθαν στον Νομό Κοζάνης μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, κατά την περίοδο 1922-1937. Συγκεκριμένα, στην εισαγωγή παρουσιάζεται η ... -
Η επίδραση της τεχνολογίας στη λειτουργική κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος μαθητών Ε' δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η χωρική ικανότητα και η λειτουργική κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος μπορούν να βελτιωθούν με τη χρήση των κατάλληλων μέσων και δραστηριοτήτων. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστώσει εάν η ...