Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Issue Date
Now showing items 41-60 of 659
-
Διδακτική αξιοποίηση του Κοζανίτικου ιδιώματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-10-16)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να γίνει μία πρόταση για τη διδακτική αξιοποίηση του κοζανίτικου ιδιώματος στα πλαίσια των γραμματισμών και των πολυγραμματισμών, μέσω ενδεικτικών προτεινόμενων δραστηριοτήτων. Επιδιώκεται ... -
Κατασκευή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού "Το ταξίδι του νερού" με θέμα τον υδρολογικό κύκλο για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-11-24)Σκοπός της μελέτης ήταν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού για τη διδασκαλία του υδρολογικού κύκλου σε παιδιά ηλικίας από 6 έως 8 ετών. Για το σκοπό αυτό κατασκευάστηκε ένα εκπαιδευτικό ... -
Οι θετικές επιπτώσεις του παιδιού με νοητική αναπηρία στην οικογένεια: Αντιλήψεις των γονέων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-11-4)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις γονέων παιδιών με νοητική αναπηρία αναφορικά με τις θετικές επιπτώσεις των παιδιών. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις των γονέων σχετικά με τις θετικές επιπτώσεις του παιδιού ... -
Στρατηγικές ανάγνωσης ειδικών κειμένων οικονομικής ορολογίας από δίγλωσσους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-12)Ελληνική περίληψη Βασικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η καταγραφή των στρατηγικών ανάγνωσης που χρησιμοποιούν οι δίγλωσσοι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όταν μελετούν ειδικά ... -
Αξιολόγηση εφαρμογής 2,5 D εμβύθισης στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Ελληνική Περίληψη Η έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να αξιολογήσει την εφαρμογή 2,5-D εμβύθισης στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική αναπηρία. Ο σχεδιασμός περιλάμβανε ρυθμικές ασκήσεις με τη χρήση ... -
Ανάλυση λεκτικής επικοινωνίας κατά τη συνεργατική επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε μαθητές ΣΤ΄ τάξης δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Η παρούσα εργασία εξετάζει τη λεκτική αλληλεπίδραση που αναπτύσσεται μεταξύ μαθητών όταν αυτοί εργάζονται σε ζευγάρια. Με αφόρμηση της παρατήρηση της διδασκαλίας, γνώμονα τις συνεντεύξεις μαθητών και εκπαιδευτικού και ... -
Διερεύνηση μορφών πρακτικής και συναισθηματικής στήριξης μαθητών με προβλήματα όρασης από τους συμμαθητές τους, στην γενική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Περίληψη Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί το είδος αλλά και η ποσότητα της κοινωνικής στήριξης που παρέχεται σε μαθητές με προβλήματα όρασης από τους συμμαθητές τους στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το πεδίο ... -
Ποιότητα ζωής γονέων με παιδιά με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Ο όρος ποιότητα ζωής σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας θεωρείται η υποκειμενικά αντίληψη που έχει το άτομο για την θέση του στην ζωή, η οποία διαμορφώνεται στο πλαίσιο των αξιών και των πολιτισμικών χαρακτηριστικών ... -
Συμπερίληψη μαθητών με αυτισμό: εμπειρία, γνώσεις, στάσεις και στρατηγικές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής καλούνται όλο και περισσότερο να παρέχουν κατάλληλη υποστήριξη στους μαθητές με αυτισμό που φοιτούν στο γενικό σχολείο. Κατά συνέπεια, σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξεταστεί ... -
Τα Αναλυτικά Προγράμματα της ελληνικής Προσχολικής Εκπαίδευσης: Ιστορικοσυγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανάλυση και η ερμηνεία του περιεχομένου των αναλυτικών προγραμμάτων της ελληνικής προσχολικής εκπαίδευσης, από το 1896 έως και το 2011. Παρακολουθείται και σκιαγραφείται η πορεία εξέλιξής ... -
Ψηφιακή αφηγηματική συμβουλευτική υποβοήθηση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης στη σχολική τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-01)Ο αυτοπροσδιορισμός της θέσης, του ρόλου και της συμμετοχής του κάθε μαθητή στην πραγματικότητα της τάξης είναι πρώτιστης σημασίας για να αντιληφθεί ο εκπαιδευτικός το κλίμα και τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών, ώστε να ... -
Διαταραχές μνήμης και προσοχής σε παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02) -
Συνθήκες εργασίας και διδακτικές πρακτικές Νηπιαγωγών στην περίοδο 1970-1990: μια προσέγγιση προφορικής ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-10)Η διερεύνηση των συνθηκών εργασίας και των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν τα επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών αποτελεί βασικό ζήτημα στην προσπάθεια ανύψωσης της ποιότητας του προσφερόμενου εκπαιδευτικού ... -
Το μοντέλο Λουμπόκ: η ρωσική παράδοση στην πατριωτική προπαγάνδα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-12)Στα πλαίσια της εργασίας μελετήσαμε ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της Ρωσικής πρωτοπορίας το μοντέλο Λουμπόκ στο πέρασμα του χρόνου. Η σύλληψη του θέματος της έρευνας έγινε κατά την επίσκεψη στο κρατικό μουσείο ... -
Το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στη φιλμική αφήγηση. Μελέτη περίπτωσης: η κινηματογραφική ταινία "In A Better World"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-15)Περίληψη Αντικείμενο της παρούσας μελέτης περίπτωσης αποτέλεσε η σημειωτική ανάλυση της κινηματογραφικής ταινίας In a better world (Jorgensen & Bier, 2010), με σκοπό την αναζήτηση του τρόπου με τον οποίον παρουσιάζεται ... -
Αναλυτικά Προγράμματα για την ελληνική ως 2η/ ξένη γλώσσα: Μια βιβλιογραφική διερεύνηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-22) -
Εκπαιδευτική παρέμβαση στην πρόσθεση διψήφιων αριθμών σε μαθητές δευτέρας δημοτικού με δυσκολίες στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-24)Οι μαθηματικές γνώσεις, έννοιες και διαδικασίες συχνά δυσκολεύουν τους μαθητές μικρών και μεγάλων τάξεων. Για την ενίσχυση και υποστήριξη αυτών προτείνονται προγράμματα εκπαιδευτικής παρέμβασης από τη σχετική βιβλιογραφία. ... -
Δόμηση των δεξιοτήτων της έννοιας του αριθμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με χαμηλό βαθμό Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-26)Περίπου το 7% των παιδιών και των εφήβων θα διαγνωστούν ως μαθητές με μαθηματικές μαθησιακές δυσκολίες σε τουλάχιστον μία περιοχή των μαθηματικών πριν από την αποφοίτησή τους από το γυμνάσιο, και ένα επιπλέον 10% των παιδιών ... -
Συνθήκες εργασίας και διδακτικές πρακτικές Νηπιαγωγών στην περίοδο της μεταπολίτευσης: μια βιογραφική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-03-09)Η παρούσα εργασία μελετά τις συνθήκες εργασίας και τις διδακτικές πρακτικές συνταξιούχων νηπιαγωγών, εφαρμόζοντας τη βιογραφική προσέγγιση. Το μεθοδολογικό πλαίσιο της εργασίας στηρίζεται στην Κριτική ανάλυση του Λόγου. ... -
Σχολικά εγχειρίδια και εικόνες: Η μελέτη περίπτωσης του βιβλίου των Θρησκευτικών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-03-14)Η παρούσα εργασία έχει διττό στόχο, αφενός την ανάλυση των εικόνων του βιβλίου των Θρησκευτικών της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, με σημειωτικά εργαλεία ανάλυσης και τη σχέση των εικόνων με τον τίτλο της κάθε ενότητας, ...