dc.description.abstract | Οι συγκρούσεις και οι παραβάσεις των κανόνων αποτελούν αναπόφευκτο κομμάτι στη ζωή των ανθρώπων. Συνήθως , εμφανίζονται σε εντονότερο βαθμό σε περιστάσεις όπου αυξάνετε η κοινωνική η οικονομική και η πολιτισμική κρίση . Στην σχολική κοινότητα, η οποία αποτελεί μικρογραφία της ευρύτερης κοινωνίας ,αποτελεί συχνό φαινόμενο η εκδήλωση τέτοιου είδους συμπεριφορών οι οποίες λόγω του νεαρού της ηλικίας καταλήγουν σε κρούσματα βίας και επιθετικότητας. Ο λεγόμενος σχολικός εκφοβισμός έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις στις μέρες μας με αποτέλεσμα να αποτελεί πεδίο συνεχούς έρευνας με στόχο την εξάλειψή του. Οι αρμόδιοι φορείς έχουν θέσει σε εφαρμογή αρκετά προγράμματα πρόληψης και μείωσης του φαινομένου. Μέσα από την εγχώρια και διεθνή βιβλιογραφία αναδύεται ως καινοτόμο και αποτελεσματικό το πρόγραμμα της σχολικής διαμεσολάβησης, που έχει τις θεωρητικές της βάσεις στις αρχές της κοινωνικής διαμεσολάβησης και της επανορθωτικής δικαιοσύνης. Πρόκειται για έναν θεσμό που υπάρχει ήδη από την αρχαιότητα με την μορφή της διαιτησίας. Με γνώμονα τον ηθικό λόγω , την εν συναίσθηση και την εχεμύθεια ο διαμεσολαβητής, λειτουργώντας με ουδετερότητα, προτρέπει τους αντιπάλους να καταφύγουν σε μια κοινή λύση, η οποία θα είναι αποδεκτή και ίση και για τις δύο πλευρές. Στην παρούσα εργασία περιγράφονται αναλυτικά τα φαινόμενα της παραβατικής συμπεριφοράς και του σχολικού εκφοβισμού, τα αίτια που τα πυροδοτούν καθώς και τα αποτελέσματα που επιφέρουν τόσο στα ίδια τα άτομα , όσο και στην σχολική κοινότητα. Τέλος , γίνεται λόγος για την σχολική διαμεσολάβηση, την εκπαίδευση των μαθητών ως ομότιμοι διαμεσολαβητές, ενώ αναφέρονται και περιπτώσεις εφαρμογής της με τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Conflicts and breaches of the rules are an indispensable part of people's lives. Usually, they appear to be more pronounced in situations where the social, economic and cultural crisis increases. In the school community, which is a miniature of the broader society, it is common to have such behaviors which, because of their young age, result in violence and aggression. So-called school bullying has taken on great proportions these days and is a field of continuous research aimed at eliminating it. The competent bodies have put in place several programmes to prevent and reduce the phenomenon. Through the domestic and international bibliography emerges as an innovative and effective program of school mediation, which has its theoretical foundations in the principles of social mediation and remedial justice. It is an institution that has already been in the form of arbitration since antiquity. Based on morale, in terms of awareness and confidentiality, the mediator is working with neutrality, urging opponents to resort to a common solution that is acceptable and equal to both sides. The present work describes in detail the phenomena of offending behavior and bullying, the causes that trigger them and the results that they bring to the individuals themselves and the school community. Finally, it discusses the school mediation, the education of the students as peer mediators, and the cases of its application are mentioned with the corresponding results. | en_US |