dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει την απεικόνιση των ατόμων με αναπηρία στην Παιδική Λογοτεχνία. Το θεωρητικό πλαίσιο δομείται στα δυο πρώτα κεφάλαια γύρω από τους όρους της παιδικής λογοτεχνίας, θεματογραφίας, ιδεολογίας και ετερότητας στην παιδική λογοτεχνία. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας αναλύονται τα βιβλία παιδικής λογοτεχνίας, τα οποία έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τα άτομα με αναπηρία. Επιχειρείται, δηλαδή, μια σκιαγράφηση χαρακτήρων, αντιμετώπιση κοινωνικού περιβάλλοντος απέναντι στα άτομα με αναπηρία, λύσεις που προτείνει ο εκάστοτε συγγραφέας, ιδεολογική τοποθέτηση. Στο τελευταίο μέρος παρατίθενται τα συμπεράσματα που επήλθαν έπειτα από τη συνολική συγγραφή και ανάγνωσή της, αναφορικά με τη συμβολή και την επίδραση της παιδικής λογοτεχνίας στον τομέα της ειδικής αγωγής.
This diploma thesis attempts to approach the depiction of people with disabilities in children's literature. Initially, the theoretical background is analyzed, which is important in order to lead the reader to a fuller understanding of the work and the meanings it aims to pass. The theoretical framework is structured in the first two chapters around the terms of children's literature, theology, ideology and otherness in children's literature. The second part of the thesis analyzes the books of children's literature, which have as a common characteristic the persons with disabilities. This is an analysis of history, character delineation, addressing the social environment towards people with disabilities, solutions proposed by the author, ideological positioning. In the last part, the conclusions that have been made after its overall writing and reading about the contribution and influence of children's literature in the field of special education. | en_US |