dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την μελέτη της ενσυναίσθησης η οποία σχετίζεται με την όξυνση της συναισθηματικής νοημοσύνης των ανθρώπων. Στην εργασία αυτή η έννοια της ενσυναίσθησης και τα θετικά της χαρακτηριστικά εξετάζονται και παρουσιάζονται σχετικά με τις κοινωνικές συμπεριφορές των μαθητών και τον τρόπο με τον οποίο αυτές συγχέονται με τα ακαδημαϊκά τους επιτεύγματα. Σκοπός μας είναι να γίνει ιστορική αναφορά της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σκοπό να εισαχθεί η έννοια του ρόλου του δασκάλου, η οποία χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα σύνθετη. Από την μελέτη οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ότι ο ρόλος του δασκάλου είναι πολύπλοκος, αφού πρέπει να είναι σε θέση να προετοιμάσει μια πολύπλευρη εκπαιδευτική διαδικασία που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών, στο γνωστικό και συναισθηματικό επίπεδο αυτών με βασικό στόχο την ανάπτυξη ενσυναίσθησης. Η περιγραφή του φαινομένου επέδειξε τη σύνδεση της ανάπτυξης της ενσυναίσθησης των μαθητών με την ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών, της οποίας η δημιουργία και η ανάπτυξη αντλεί από τις επικοινωνιακές δεξιότητες των δασκάλων. Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι και η εξέταση της ενσυναίσθησης ως παράγοντα που βοηθά τους μαθητές και τους δασκάλους να αντιμετωπίζουν καταστάσεις επιθετικότητας, κοινωνικής προκατάληψης και σχολικής βίας εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Η ενσυναίσθηση στο πλαίσιο του σχολείου είναι ιδιαίτερα σημαντική ιδίως για τον ρόλο του δάσκαλου, γεγονός που έχει οδηγήσει στη δημιουργία κρατικών προγραμμάτων ανάπτυξης ενσυναίσθησης σε διεθνές και τοπικό επίπεδο. Μέσα από την εργασία αυτή, στόχος μας είναι να εξετάσουμε ακόμη το ρόλο και την αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα στην οποία το παιχνίδι πρέπει να λειτουργεί ως βασικό εργαλείο διδακτικής στρατηγικής. Τέλος, διαπιστώνεται ότι ο ρόλος του παιχνιδιού δεν βοηθά μόνο την κατάκτηση γνώσεων από τους μαθητές, αλλά συντελεί θετικά στην ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης και βασικών αξιών που θα τα εξελίσσουν και θα εντάξουν στην κοινωνία, όπως αυτών του αλληλοσεβασμού, αλληλεγγύης, συνεργατικότητας, αποδοχής συναισθημάτων και νέων ιδεών. The present study aims at studying empathy which is related to the exacerbation of the emotional intelligence of people. In this work the concept of empathy and its positive features are examined and presented in relation to the social behaviors of the pupils and the way they are confused with their academic achievements. Our aim is to make an historical reference to the educational process in order to introduce the concept of the role of the teacher, which is characterized as very complex. From the study, we conclude that the role of the teacher is complex, since he must be able to prepare a multidimensional educational process that responds to the pupils' needs, their cognitive and emotional level, with the main goal of developing empathy. The description of the phenomenon has demonstrated the connection between the development of student empathy and the empathy of the teachers, the creation and development of which derives from the communication skills of the teachers. The purpose of this study is also to examine empathy as a factor that helps students and teachers cope with aggression, social prejudice and school violence within the school environment. Empathy within the school is especially important for the role of the teacher, which has led to the creation of state programs of empathic development at international and local level. Through this work, our goal is to look further at the role and value of the game in the educational process, in which the game should function as a key tool of didactic strategy. Finally, it is noted that the role of play not only helps to gain knowledge from students but also contributes to the development of emotional intelligence and core values that will evolve and integrate them into society such as mutual respect, solidarity, cooperativity, acceptance of emotions and new ideas. | en_US |