Ο Λόγος της Πειθούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ο Διαμεσολαβητικός ρόλος της Νηπιαγωγού
Abstract
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, περιγράφονται τα προσόντα που θεωρούνται κατάλληλα για έναν εκπαιδευτικό, με στόχο να καλλιεργήσει τις δεξιότητες της πειθούς του. Σε πρώτο μέρος παρουσιάζονται κάποιες θεωρητικές γνώσεις, σχετικά με τους μεγάλους Έλληνες φιλόσοφους της εποχής μας και αναλύονται ορισμένες έννοιες, για τις οποίες γίνεται αναφορά στα επιμέρους θέματα παρακάτω. Σε δεύτερο μέρος παρουσιάζονται αρχικά τα μέρη και τα είδη του ρητορικού λόγου όπως επίσης και τρόποι-χαρακτηριστικά της πειθούς ώστε να μπορέσει ένας εκπαιδευτικός, να δημιουργήσει έναν πειστικό λόγο απέναντι στο ακροατήριο τους, δηλαδή τους μαθητές του. Επιπλέον μέσα από το δεύτερο μέρος, ο εκπαιδευτικός θα κατανοήσει πώς να είναι αρεστός, διαλεκτικός, επικοινωνιακός, εμψυχωτής, να εκφράζεται σωστά απέναντι στο κοινό του και τέλος να επιλέγει τις κατάλληλες μεθόδους για τη αποτελεσματικότερη μάθηση. Σε τρίτο και τελευταίο μέρος γίνεται μια αναφορά στο σχολικό εκφοβισμό, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητευόμενοι μπορούν να διακρίνουν τα συμπτώματα bullying μέσα στο σχολικό χώρο. Παραθέτετε η διαμεσολάβηση, η διαδικασία της διαμεσολάβησης, πιθανά προβλήματα, βασικές τεχνικές όπως επίσης και ικανότητες – δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει το άτομο που αναλαμβάνει μια διαμεσολαβητική διαδικασία. Η συγκεκριμένη διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στο σχολικό χώρο από μαθητές που έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα. This thesis describes the qualifications which are considered essential for a teacher in order to cultivate his persuasive talking skills. The first part introduces a few theoretical aspects, regarding to considerable Greek philosophers' sayings and theories, and analyzes certain meanings which are mentioned in the individual parts below. The second part presents initially the rhetorical speech's categories and genres as well as persuasion's means and features which a teacher can apply to create a persuasive speech across to his audience, specifically his students. Moreover, through this part a teacher will be able to comprehend easily how to be likeable, dialectical, communicative, encouraging, express himself properly and finally choose the appropriate methods to achieve an effective learning. The third and final part points the teacher's concern over the school bullying and examines ways for teachers and students to recognize this signs of those incidents. The process of intermediation is propounded along with possible problems and their management, and also the skill set that is recommended for the person to possess in order to accomplish the process. It is also possible for students to act like intermediaries provided that they are trained properly.