Show simple item record

dc.contributor.advisorΤαμουτσέλης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΠαυλίδου, Αναστασία Νίκη
dc.date.accessioned2019-09-10T15:32:31Z
dc.date.available2019-09-10T15:32:31Z
dc.date.issued2019-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1536
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα βιβλιογραφική εργασία ερευνά πώς θα μπορούσαν να διδαχθούν τα παιδιά τις Εικαστικές Τέχνες(σχέδιο,ζωγραφική,γλυπτική,χαρακτική,αρχιτεκτονική,διακόσμηση,βιτρώ και μωσαϊκό-ψηφιδωτό) μέσα από την εφαρμογή της Μεθόδου Project. Ο προβληματισμός της έρευνας έγκειται στο πώς τα παιδιά μπορούν μέσα από την βιωματική-επικοινωνιακή διδασκαλία ή αλλιώς μέθοδο project-μια σύγχρονη μέθοδο διδασκαλίας- να έρθουν σε έπαφή με τα εικαστικά,να τα εξερευνήσουν και να τα διδαχθούν βιωματικά. Τα παιδιά μέσα από το project έρχονται αντιμέτωπα με προβλήματα,που πηγάζουν από την καθημερινή τους ζωή,επικοινωνούν μεταξύ τους,αυτοοργανώνονται,συναποφασίζουν,προσπαθούν να τα λύσουν και μέσα από αυτήν τη βιωματική κατάσταση μαθαίνουν. Μέσα από ένα project,που έχει στόχο να διδάξει εικαστικά,τα παιδιά αισθάνονται την ελευθερία και τη δημιουργικότητα που παρέχει η καλλιτεχνική διαδικασία,παίρνοντας σινάμα και την ικανοποίηση να λύσουν ένα πρόβλημα και να μάθουν από αυτό.Μαθαίνουν για την τέχνη με βιωματικό τρόπο και συμμετέχουν ενεργά σε αυτό το βίωμα.Ανακαλύπτουν τα υλικά και τις τεχνικές και βρίσκουν τρόπους να εκφραστούν μέσα από αυτά,με έναν τρόπο πολύ πιο εποικοδομητικό από το να μιμούνται απλά αυτό που τους δείχνει ο εκπαιδευτικός.Ασχολούνται με την τέχνη όχι μόνο για ένα ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και για να καλύψουν τις ανάγκες της ζωής τους πρακτικά,λύνοντας ένα πρόβλημα από την καθημερινότητά τους. Η διδασκαλία των εικαστικών τεχνών στο νηπιαγωγείο είναι εφικτό να γίνει πράξη μέσα απο αυτή τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης,τη Mέθοδο Project.Έχει πολλά οφέλη για το ίδιο το παιδί και για τον εκπαιδευτικό που συντονίζει διακριτικά την πορεία του παιδιού προς τη γνώση,ενώ και οι δύο απολαμβάνουν μια σχέση στην οποία δεν υπάρχει αυθεντία,είναι ισότιμα μέλη μπροστά στο project,σε ένα κλίμα αλληλεγγύης και συνεργασίας,αυτοοργάνωσης και αυτοδιαχείρησης. This bibliographical research explores how children could be tought Visual Arts(drawing,painting,sculpture,engraving,architecture,decoration,stained glass and mosaic art)through the implementation of the Project Approach. The main concern of the research lies with how children can get in touch with Visual Arts and learn about them,through the living experiences and communication that the Project Approach provides. Children-through the project- face problems from their every day life,they commuicicate with each other,they co-organize and decide all together how they will work in order to solve the problem.Through this experiential situation they learn a lot. Through a project,that aims to teach Visual Arts,children feel the freedom and the creativity that this art experience provides,and they feel the satisfaction of solving a problem,while they learn from it.They learn about art in an experiential way and they participate actively in this process.They discover art materials and techniques and find ways to express themselves through them,in a much more constructive way-we believe- than simply imitating what their teacher creates.They create art not just in order to make something beautiful but in order to cover their needs,while solving a problem from their every day life. Teaching Visual Arts in early school education is a very constructive way to approach knowledge,in may levels,and it has a lot of benefits for the children and for the educator as well.The educator discreetly coordinates the process and both children and educators enjoy a relationship where there is no authority,they are all equal members of the project,with solidarity,co-operation and self-management.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεικαστικές τέχνεςen_US
dc.subjectδιδακτική των εικαστικώνen_US
dc.subjectμέθοδος projecten_US
dc.subjectβιωματική - επικοινωνιακή διδασκαλίαen_US
dc.subjectproject approachen_US
dc.subjectvisual artsen_US
dc.subjectearly childhood educationen_US
dc.titleΗ Διδακτική Των Εικαστικών με τη Μέθοδο Project στην Προσχολική Εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeThe Teaching of Visual Arts with the Project Approach in Early Childhood Educationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record