Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 71-90 of 993
-
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες των μαθητών/τριών στην κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η κατανόηση του ιστορικού χρόνου από τα παιδιά έχει αποτελέσει θέμα πολλών ερευνών τα τελευταία χρόνια, καθώς αποτελεί βασικό σημείο στη διδασκαλία της Ιστορίας. Είναι πλέον αποδεκτό πως η κατανόηση του είναι μια μαθησιακή ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της ιστορίας: ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην παρούσα εργασία μελετώνται οι αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της Ιστορίας. Στο πλαίσιο της εργασίας, ... -
Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών των πρώτων τάξεων του Δημοτικού για το μαθηματικό παιχνίδι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η διδασκαλία των μαθηματικών στα πλαίσια μίας ρεαλιστικής διάστασης, βασισμένης σε καθημερινά και οικεία για τους μαθητές περιβάλλοντα, με στόχο την ανακάλυψη μαθηματικών ιδεών έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής ... -
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το αξιακό πλαίσιο της αειφορίας-επικέντρωση σε τοπικά ζητήματα σε σχέση με τον ΣΒΑ7(Ενέργεια)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)Η επίτευξη του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης 7 «Φθηνή και Καθαρή Ενέργεια» (ΣΒΑ7) σε συνδυασμό με τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή απαιτεί τη μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Στην ... -
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της μειονότητας για τη διδακτική πράξη στα μαθηματικά στο μειονοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία της Δυτικής Θράκης αποτελεί μία ιδιαίτερη εκπαιδευτική συνθήκη, που διαμορφώθηκε διαχρονικά μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης. Σε τοπικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι κοινωνικές, ... -
Αντιλήψεις των μαθητών για την έννοια της ιστορικής αιτιότητας: Έρευνα σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-11)Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών/- τριων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (12-14 ετών) αναφορικά με την αιτιότητα στα ιστορικά γεγονότα, την πολυπαραγοντική της ... -
Αντιλήψεις, γνώσεις και ετοιμότητα εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία θεμάτων βιώσιμης διατροφής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-03)Η παρούσα μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις, τις γνώσεις και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία θεμάτων βιώσιμης διατροφής. Επιχειρείται να ανιχνευθεί κατά πόσο οι δάσκαλοι ... -
Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στη Μεγάλη Βρετανία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών στην Μεγάλη Βρετανία. Αρχικά με το θεωρητικό πλαίσιο του θέματος γίνεται αναφορά στον προσδιορισμός της έννοιας «μαθησιακές δυσκολίες» ... -
Αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας και των μοντέλων: Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές Δημοτικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-03)Nanoscience-Nanotechnology (N-ST) and scientific models are two areas that are intensely preoccupied the scientific community. The rapid development of N-ST, in combination with its social impact, have evoked educational ... -
Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας προγράμματος παρέμβασης για τη βελτίωση της ικανότητας επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων, σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου με δυσκολίες μάθησης στα Μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η μελέτη της βιβλιογραφίας για τις δυσκολίες των μαθητών στα σχολικά Μαθηματικά υποδεικνύει ότι πολλοί μαθητές συναντούν μεγαλύτερες δυσκολίες στην επίλυση προβλημάτων και ότι, οι λιγοστές δεξιότητες που αποκτούν στην ... -
Αξιολόγηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε προγράμματα παιδαγωγικής κατάρτισης στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα διατριβή διερευνά θέματα μέτρησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που λαμβάνουν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί κατά την απόκτηση της διδακτικής και παιδαγωγικής τους επάρκειας. Ο σκοπός της είναι διττός και ... -
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού animation "Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας" από μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-06)Προγράμματα που αξιολογούν τον επιστημονικό εγγραμματισμό των μαθητών, δεν αξιολογούν μόνο τις επιστημονικές γνώσεις και ικανότητες των μαθητών, αλλά και το ενδιαφέρον τους προς τις Φυσικές Επιστήμες. Στην προσέγγιση ... -
Αξιοποίηση ρομποτικού περιβάλλοντος για την προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: Μία εφαρμογή του Οδόμετρου του Ήρωνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μια εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του συστήματος εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με την ύπαρξη της αρχαίας ελληνικής ... -
Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των ΤΠΕ στην διδασκαλία Γεωμετρίας Δημοτικό: μελέτη περίπτωσης σε φροντιστηριακή τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία με τίτλο: «Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των ΤΠΕ στην διδασκαλία Γεωμετρίας Δημοτικού: μελέτη περίπτωσης σε φροντιστηριακή τάξη» εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού ... -
Αξιοποίηση της Νανοεπιστήμης- Νανοτεχνολογίας στην αντιμετώπιση της τυφλότητας απέναντι στα φυτά: ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί ως σημαντικό ζήτημα η Τυφλότητα απέναντι στα φυτά (εφεξής ΤΑΦΥ). Πρόκειται για ένα φαινόμενο που απασχολεί την επιστημονική κοινότητα και σχετίζεται με την υποτίμηση των φυτών σε σχέση ... -
Αξιοποίηση ψηφιακών κοινωνικών ιστοριών στο πεδίο της Ενταξιακής Εκπαίδευσης: μια μελέτη περίπτωσης παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Ο αυτισμός είναι από τις πιο διαδεδομένες διαταραχές μεταξύ άλλων καθώς επίσης πως είναι μια διαταραχή που δεν θεραπεύεται πλήρως, αλλά το άτομο μαθαίνει να ζει και να μεγαλώνει με αυτό. Αρχικά στην παρούσα ... -
Από τα Φάρασα της Καππαδοκίας στα Πετρανά Κοζάνης: ιστορική διαδρομή, γλώσσα και λαογραφικά στοιχεία, εκπαίδευση και οικονομία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η θέση των Φαράσων βρισκόταν στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Καππαδοκίας, στο ενδιάμεσο του Ταύρου και Αντιταύρου, μέσα σε ένα βαθύ φαράγγι. Διάφορες κοινότητες απαρτίζουν την περιοχή αυτή όπως το Ταστσί, το Πεσκαρντάς, ... -
Από τη δημοκρατία στη δικτατορία των συνταγματαρχών : Η περίπτωση του μητροπολίτη Φλωρίνης Βασιλείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο της υπό τον τίτλο "Από την δημοκρατία στη δικτατορία των συνταγματαρχών: Η περίπτωση του Μητροπολίτη Φλωρίνης Βασιλείου", μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής ... -
Από την θεωρία της επικοινωνίας, στην πράξη της συνεργασίας μεταξύ των διευθυντών των σχολείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Στο σύγχρονο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο που χαρακτηρίζεται από αλλαγές, στο εκπαιδευτικό του περιεχόμενο ( λόγω πολιτικών αλλαγών ), στο διδακτικό του προσωπικό, στον τρόπο αντιμετώπισης των κρίσεων στην σχολική κοινότητα, ... -
Από την Όλυμπο Καρπάθου στα Πλατανάκια Σερρών: έμμεσες ομοιότητες και μορφοκλασματική αυτο-ομοιότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Το τοπίο είναι αποκαλυπτικό. Μαζί με το ανθρώπινο σώμα είναι η βασική πηγή οντολογικών αληθειών. Η εργασία αυτή είναι ένα ταξίδι στην ιστορία των τόπων (Πλατανάκια Σερρών, Όλυμπος Καρπάθου) και των ανθρώπων, μια εργασία ...