Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 1046
-
Η Συναισθηματική Νοημοσύνη του διευθυντή στη διαχείριση της αλλαγής και της καινοτομίας στο σχολείο Διερεύνηση των αντιλήψεων διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην εισαγωγή και διαχείριση εκπαιδευτικών αλλαγών και καινοτομιών, κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η σχολική ηγεσία, η οποία καλείται να ανταπεξέλθει υπηρετώντας έναν διττό ρόλο, που χαρακτηρίζεται από ενισχυμένες συναισθηματικές ... -
Δυσκολίες παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης στην πρώιμη μαθηματική επάρκεια. Σύγκριση δυσκολιών προνηπίων-νηπίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα έρευνα γίνεται προσπάθεια διερεύνησης των δυσκολιών των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην πρώιμη μαθηματική επάρκεια. Συγκεκριμένα με την βοήθεια του Κριτηρίου Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης γίνεται ... -
Η επίδραση του φαινομενικού προσήμου στην επίλυση εξισώσεων και ανισώσεων: Μια διδακτική παρέμβαση με λανθασμένα παραδείγματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η σημασία της κατανόησης εξισώσεων και των ανισώσεων από τους/τις μαθητές/τριες είναι μεγάλη, τόσο για την μετέπειτα πορεία τους στο σχολείο όσο και για την καθημερινή τους ζωή. Ωστόσο, πολλοί/ες μαθητές/τριες Γυμνασίου ... -
Αναπτύσσοντας μαθηματικές έννοιες σε κωφά παιδιά με στόχο την ενσωμάτωσή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η μαθηματική εκπαίδευση των κωφών και βαρήκοων παιδιών είναι ένας ερευνητικός τομέας που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, όμως δεν χαίρει ακόμη της προσοχή που του αρμόζει και που χρειάζεται. Τα κωφά παιδιά παγκοσμίως και ... -
Διδακτική παρέμβαση για την ανάπτυξη των σταθερών σχέσεων των αριθμών στην πρώτη δεκάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει σε ποιο βαθμό μια κατάλληλη διδακτική παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει τη γνώση των παιδιών για τις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα. Αρχικά παρουσιάζεται το ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη σημασία ανάπτυξης άτυπης γεωμετρικής απόδειξης (πριν την εισαγωγή της τυπικής)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-07)Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μία ποιοτική έρευνα με στόχο να συγκεντρωθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, σχετικά με τη σημασία που ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη χρήση των αναπαραστάσεων στη παρουσίαση των ρητών και άρρητων αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται μία ποιοτική έρευνα με στόχο την διερεύνηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας αναφορικά με τις ρητές και τις άρρητες αναπαραστάσεις, ειδικότερα μελετήθηκε ο βαθμός ... -
Ικανότητες μαθητών/τριών Γυμνασίου σε δραστηριότητες γραμμικών εικονιστικών κανονικοτήτων.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η παρούσα εργασία μελετά την ικανότητα των μαθητών/τριών Γυμνασίου στην αναγνώριση και τη γενίκευση μιας γραμμικής εικονικής κανονικότητας. Τα μαθηματικά είναι η επιστήμη των κανονικοτήτων και η ενασχόληση με αυτές έχει ... -
Διδασκαλία της Έννοιας του Ορίου με Ιστορική Προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η έννοια του ορίου υπήρξε πάντα μία από τις πιο δύσκολες προς κατανόηση έννοιες για τους μαθητές. Σε αυτή την έρευνα επιχειρείται να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα παρακολουθώντας τα στάδια μέσα από τα οποία διαμορφώθηκε ... -
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η παντελής έλλειψη αξιολόγησης των παραγόντων που επιδρούν στο εκπαιδευτικό έργο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της ταύτισης της αξιολόγησης με την καχυποψία, την καταπίεση, τον έλεγχο και τη χειραγώγηση ... -
Η συμμετοχή της Δυτικής Μακεδονίας στο κίνημα του Διαφωτισμού και την ιδεολογική προετοιμασία της επανάστασης του 1821. Οι οραματιστές και οι λόγιοι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας υπήρξε χώρος οικονομικών, κοινωνικών και ιδεολογικών ζυμώσεων. Οι ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες που επικρατούσαν πριν το ξέσπασμα της Επανάστα-σης ... -
Οι Υπουργοί Παιδείας των Κυβερνήσεων του Ελευθερίου Βενιζέλου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η εργασία αναφέρεται στους Υπουργούς Παιδείας των κυβερνήσεων του Ελευθερίου Βενιζέλου και στην εκπαιδευτική πολιτική που ακολούθησαν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, κατά το διάστημα των ετών 1910-1933. Σκοπός της ... -
Κρατικές εορτές και τελετές στην Ελλάδα κατά το διάστημα 1864-1880 της βασιλείας του Γεωργίου Α΄
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η εργασία αυτή αφορά στις τελετές και στους εορτασμούς που τελούνταν κατά την περίοδο βασιλείας του Γεωργίου του Α΄. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει τις δυναστικές γιορτές που αποτέλεσαν τρόπους να εδραιωθεί ο βασιλιάς στην ... -
Κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις και διαπολιτισμική πολιτική στην Ελλάδα. Δυναμικές Ανάπτυξης, 1990-2020
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η ελληνική κοινωνία ποτέ δεν υπήρξε μονοπολιτιστική, καθώς ανέκαθεν συνυπήρχαν στον ελληνικό χώρο πληθυσμιακές ομάδες με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Τις τελευταίες δεκαετίες εξαιτίας πολεμικών συγκρούσεων, αλλά ... -
Οπτικές των κατοίκων των Πύργων Εορδαίας για το ολοκαύτωμα του χωριού τους στις 23/24 Απριλίου του 1944. Μια συμβολή στην προφορική ιστορία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην καταγραφή των οπτικών των κατοίκων των Πύργων Εορδαίας για το ολοκαύτωμα του χωριού τους κατά τη Γερμανική Κατοχή. Με τη μέθοδο της προφορικής ιστορίας ακούγονται οι φωνές των αφανών ... -
Η Σιάτιστα στην περίοδο της Κατοχής 1941-1946
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αναλύει την περίοδο της Κατοχής. Πιο συγκεκριμένα ασχολείται με τα γεγονότα που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο αυτή στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα στη Σιάτιστα από το 1941 ... -
Μνημεία, γλυπτά και σύγχρονες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις σε πρώην στρατόπεδα συγκέντρωσης: η περίπτωση του Νταχάου, τα «ξεχασμένα» θύματα και το φαινόμενο του «σκοτεινού τουρισμού»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των μνημείων, μνημειακών συμπλεγμάτων και θρησκευτικών μνημείων που ανεγέρθησαν σε πρώην στρατόπεδα συγκέντρωσης εις μνήμην των θυμάτων του εθνικοσοσιαλιστικού καθεστώτος. Με ... -
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, οι Διδαχές του και η λαϊκή απήχησή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-03)Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είναι μια από τις πιο εμβληματικές μορφές της Ορθοδοξίας μας.Ήταν γνωστός και ως Πατροκοσμάς.Το κοσμικό του όνομα ήταν Κώνστας.Οι προφητείες του αποκάλυψαν όλα τα μελλούμενα που σιγά σιγά ξεδιπλώνονται ... -
Εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για την εξοικείωση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με τον Νανόκοσμο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Υποστηρίζεται ότι η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχολογία (Ν-ΕΤ) τα επόμενα χρόνια είναι ανάγκη να εισαχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο. Εφαρμόστηκε σε μαθητές Νηπιαγωγείου εκπαιδευτικό υλικό ... -
Μουσείο και ιστορική εκπαίδευση- Διδακτική πρόταση για τον προϊστορικό οικισμό Αρμενοχωρίου Φλώρινας με τη χρήση μουσειοσκευής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα αφορά την ιστορική εκπαίδευση και πως αυτή επιτυγχάνεται στο χώρο του σχολείου, αξιοποιώντας πτυχές της «δημόσιας Ιστορίας», που προέρχονται από το μουσείο, ως χώρος μη τυπικής εκπαίδευσης. Πιο ...