Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης: Recent submissions
Now showing items 401-420 of 1049
-
Μελέτη, σχεδιασμός και ανάπτυξη προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στα ζητήματα διδακτικής αξιοποίησης της Ιστορίας των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η χρήση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία τους έχει γίνει ένα δημοφιλές αντικείμενο έρευνας τα τελευταία χρόνια. Διάφορα επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί για την υποστήριξη της ενσωμάτωσης αυτής και διάφοροι τρόποι ... -
Επίδοση και στρατηγικές μαθητών Στ' δημοτικού και ενηλίκων σε νοερούς υπολογισμούς με κλάσματα και δεκαδικούς αριθμούς: ο ρόλος του πλαισίου
(2018)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της επίδοσης και των στρατηγικών που χρησιμοποιούν μαθητές Στ΄ τάξης και ενήλικες σε νοερούς υπολογισμούς που αφορούν την πρόσθεση και την αφαίρεση κλασμάτων και δεκαδικών αριθμών ... -
Μελέτη της Χωρικής Ικανότητας σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην εργασία αυτή διερευνώνται τα χωρικά χαρακτηριστικά 200 μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Β’ Γυμνασίου έως και Β’Λυκείου. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε κατάλληλο δοκίμιο – δοκίμιο, το οποίο αναπτύσσεται σε ... -
Βιωματική διδασκαλία μαθηματικών εννοιών σε μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας: Η διδασκαλία της «Υπέρβασης της δεκάδας» σε μαθητές Α’ Δημοτικού, μέσα από τεχνικές δραματικής τέχνης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Είναι γνωστό, ότι η Τέχνη αποτελεί μέσο έκφρασης, αλλά και επικοινωνίας. Μέσα από διάφορες μορφές της, όπως ο χορός, η μουσική, το θέατρο και η ζωγραφική, ο άνθρωπος εκφράζει τα συναισθήματά του, με λεκτικά ή με μη λεκτικά ... -
Τα Δημοτικά Σχολεία ως Επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης: Διερεύνηση Απόψεων Διευθυντών και Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Θεωρητικό πλαίσιο: Οι σημερινές συνθήκες απαιτούν από (σχολικούς) οργανισμούς ευελιξία, προσαρμοστικότητα στις αλλαγές, για εξασφάλιση επιβίωσής τους, λειτουργώντας ως «οργανισμοί μάθησης» (Hamzah, Yakop, Nordin, & Rahman, ... -
Διδασκαλία των Λογαρίθμων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με Ιστορική Προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-01)Η παρούσα εργασία αφορά διδακτική παρέμβαση με στόχο την ανάπτυξη δομικής αντίληψης της έννοιας του λογαρίθμου και της λογαριθμικής συνάρτησης, στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος. ... -
Τέχνη και Μαθηματικά με μαθητές Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-09)Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι οι μαθητές δεν ήταν αρκετά εξοικειωμένοι με ορισμούς και έννοιες που αφορούν γεωμετρικά σχήματα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η καθιερωμένη παραδοσιακή διδασκαλία αδυνατεί να καλλιεργήσει ... -
Απτικά περιβάλλοντα μεικτής πραγματικότητας, αλληλεπιδραστική αφήγηση και διδακτική της ηθικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Ο ρόλος των ηθικών αξιών είναι σημαντικός και πολυδιάστατος καθώς αξιολογούμε συνεχώς τη συμπεριφορά μας με ηθικούς όρους και προσαρμόζουμε τις ενέργειές μας σε αυτό που εμείς και το κοινωνικό μας περιβάλλον θεωρούμε ότι ... -
Διερεύνηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε προγράμματα επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς στη βάση του μοντέλου SERVQUAL’
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί υπό το πρίσμα των εξελίξεων στο ευρύτερο οικονομικό και κοινωνικό συγκείμενο, υιοθετούν όλο και περισσότερο τεχνικές που συνάδουν με τη φιλοσοφία του νέου δημόσιου μάνατζμεντ. Η ... -
Το Πέρασμα από την Αριθμητική στην Άλγεβρα και ο Ρόλος του Μηδενός: Επιστημολογικά και Διδακτικά Ζητήματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Υπάρχει το «τίποτα»; Το «κενό» έχει ιδιότητες; Πώς μπορεί ο μαθητής να δώσει υπόσταση και να περιλάβει στις διαδικασίες σκέψης του το «μηδέν»; Στόχος της εργασίας αυτής είναι να μελετηθεί η συμπεριφορά μαθητών ηλικίας 12-13 ... -
Η γνώση περιεχομένου και η παιδαγωγική γνώση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03-03)Οι σημερινοί εκπαιδευτικοί καλούνται να οργανώσουν τη διδασκαλία των μαθηματικών με επίκεντρο τον ίδιο τον μαθητή, χρησιμοποιώντας μεθόδους διδασκαλίας που τον ενεργοποιούν, με σκοπό να οδηγηθεί στην εννοιολογική κατανόηση ... -
Οι τουρκόφωνοι Πόντιοι του ανατολικού Τσιαρτσιαμπά Αντίσταση και συνεργασία Από το αντάρτικο του δυτικού Πόντου στον Ελληνικό Εθνικό Στρατό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, οι τουρκόφωνοι ελληνο-ορθόδοξοι κάτοικοι του Πόντου υπέστησαν γενοκτονικές πρακτικές που εντάσσονταν στο σχέδιο των Νεότουρκων και Κεμαλικών για την βίαιη αφομοίωση-εξάλειψη ... -
Ταξιδιώτες στο χρόνο - Αναζητώντας τα μικρά μυστικά των αγγείων: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος για το Δημοτικό Σχολείο στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Ο ρόλος που συντελούν τα μουσεία στη βασική εκπαίδευση είναι ουσιαστικής σημασίας καθώς αποτελούν σημαντικούς φορείς εκπαίδευσης σε όλες τις αναπτυγμένες κοινωνίες. Οι απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας της μάθησης καθιστούν ... -
Ο Βενιζελισμός και ο Αντιβενιζελισμός μέσα από τα δημοσιεύματα της εφημερίδας «Καστορία»:1920-1926
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η εφημερίδα «Καστορία» αποτυπώνει τα γεγονότα της εποχής του μεσοπολέμου, μέσα από το πρίσμα της διαμάχης βενιζελικών-αντιβενιζελικών. Ο εκδότης και διευθυντής της τοπικής εφημερίδας, υποστηρικτής των Φιλελευθέρων, προβάλλει ... -
Σχεδιασμός εκπαιδευτικών ερμηνευτικών διαδρομών για οικογένειες σε ιστορικούς χώρους και μνημεία της Θεσπρωτίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να συνδυάσει τον πολιτισμό με τον τουρισμό, αξιοποιώντας τη διδακτική της ιστορίας. Προτείνονται δύο διαφορετικές εναλλακτικές διαδρομές για οικογένειες σε χώρους ιστορικής ... -
Πτυχές της Εθνικής Αντίστασης & Αντίποινα κατακτητών στην περιοχή της Καστοριάς κατά την Κατοχή (1941-1944)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018) -
Η τάξη των μαθηματικών ως πλαίσιο ανάπτυξης του μαθηματικού γραμματισμού του μελλοντικού πολίτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-07)Περίληψη Οι κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις της εκπαίδευσης και οι διαμεσολαβήσεις τους στην διαμόρφωση του μαθηματικού γραμματισμού σηματοδοτούν ένα δυναμικό πεδίο προβληματισμού τις τελευταίες δεκαετίες στην εκπαιδευτική ... -
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας φροντιστηριακής εκπαίδευσης για τα μαθηματικά και τη διδασκαλία τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Η περίπτωση των φροντιστηρίων είναι ένας θεσμός άμεσα συνδεδεμένος με το εκπαιδευτικό σύστημα που εμφανίζεται, πέρα από την Ελλάδα, και σε άλλες χώρες. Οι έρευνες για την εκπαίδευση που παρέχεται στα φροντιστήρια ... -
Ανασκόπηση των ερευνών σχετικά με την αριθμογραμμή και τη χρήση της τεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στη παρούσα εργασία αξιοποιήθηκαν οι αρχές της συστηματικής ανασκόπησης με σκοπό να αποτυπωθούν οι ισχύουσες απόψεις σχετικά με τη συμβολή της χρήσης της αριθμογραμμής και της τεχνολογίας στη διδασκαλία των ... -
Διδακτική διαχείριση του Θεωρήματος του Θαλή και της ομοιότητας τριγώνων από μαθηματικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να μελετήσει τη γνώση περιεχομένου και τη παιδαγωγική γνώση περιεχομένου μαθηματικών πάνω στη ομοιότητα και το Θεώρημα του Θαλή. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται διερεύνηση της μεθόδου διδασκαλίας ...