Οι ενήλικοι μαθητές στην εσπερινή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κίνητρα και πως αυτά οδηγούν στην ολοκλήρωση της φοίτησής τους: η περίπτωση των εκπαιδευομένων στα εσπερινά σχολεία του νομού Κιλκίς.
Abstract
Η παρούσα έρευνα διερεύνησε τα κίνητρα των ενήλικων εκπαιδευομένων στην
εσπερινή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εξετάστηκε ο διαμεσολαβητικός ρόλος των
κινήτρων και το είδος τους, τα οποία ώθησαν τα άτομα αυτά να επιστρέψουν στην
εσπερινή εκπαίδευση για την ολοκλήρωση της φοίτησής τους. Στην έρευνα
συμμετείχαν 52 εκπαιδευόμενοι από όλα τα εσπερινά σχολεία του νομού Κιλκίς οι
οποίοι συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά το ερωτηματολόγιο του Boshier (1982) «Κλίμακα
Εκπαιδευτικής Συμμετοχής». Βρέθηκε ότι η εμπλοκή των ενήλικων εκπαιδευομένων
που φοιτούν στην εσπερινή δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρακινήθηκε περισσότερο
από εσωτερικά κίνητρα. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η επιστροφή των ενήλικων
εκπαιδευομένων στην εκπαιδευτική κοινότητα οφείλονται σε παράγοντές
αυτοβελτίωσης. Τα παραπάνω ευρήματα αναδεικνύουν, μεταξύ άλλων, τη σημασία
των κινήτρων στην επιστροφή των ενήλικων εκπαιδευομένων στην εσπερινή
εκπαίδευση
______________________________________________________________________________
The present study examines adult learner’s motivation in evening education. The role
and the specific types of motives which promote those people’s choice to return to
evening education and complete their studies was also investigated. Fifty-two students
from all the evening schools in the Kilkis district took part in the research and they
completed the online Boshier’s (1982) questionnaire “The Education Participation
scale”. According to the results, it was found that adult students’ involvement in
evening education was mainly encouraged by intrinsic motives. Furthermore, it was
concluded that the return of the adult students to the educational community can be
attributed to self-improvement factors. The aforementioned findings highlight, the
importance of several kind of motives when adult students choose evening education.