dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια, οι ερευνητές ασχολούνται με τον τρόπο με τον οποίο οι τέχνες επηρεάζουν
και συνδέονται με τον ψυχοσυναισθηματικό κόσμο του ατόμου. Tο άγχος είναι ένα πολύπλευρο
συναίσθημα, στενά συνυφασμένο με την εμπειρία της ψυχολογικής ροής, μιας έννοιας της Θετικής
Ψυχολογίας, η οποία συχνά διερευνάται μέσω της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Η παρούσα έρευνα
επιχείρησε να εμβαθύνει στη σχέση μεταξύ άγχους και ψυχολογικής ροής, καθώς και στο κατά
πόσον η ενεργός ενασχόληση με τις τέχνες μπορεί να επηρεάσει αυτές τις μεταβλητές. Το δείγμα
της έρευνας αποτελούνταν από Ν=151 φοιτητές/τριες του τμήματος Καλών Τεχνών του ΠΔΜ και
φοιτητές/τριες άλλων τμημάτων. Οι ίδιοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά ένα
ερωτηματολόγιο αυτό-αναφοράς με δύο κλίμακες που περιλάμβαναν δημογραφικές ερωτήσεις,
ερωτήσεις που αφορούν τα επίπεδα άγχους των συμμετεχόντων, καθώς και τα επίπεδα περιέργειας
και ενεργητικής διερεύνησης τους, μέσω των οποίων εξετάζεται η ψυχολογική τους ροή. Η έρευνα
επιχείρησε να εφαρμόσει στα ελληνικά δεδομένα την ερευνητική δομή που ακολουθούσαν
διεθνείς μελέτες για το άγχος που βιώνουν οι φοιτητές, για την ψυχολογική ροή των ενηλίκων,
καθώς και την θεραπεία μέσω τέχνης. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν συμβάλλουν τόσο στον
εμπλουτισμό της διεθνούς βιβλιογραφίας, όσο και στην παραγωγή μείζονος σημασίας
πληροφοριών σχετικά με την επίδραση της τέχνης στον ανθρώπινο ψυχισμό.
_________________________________________________________________________________________________________________________ In recent years, researchers have expressed concerns regarding the manner in which the arts
influence and connect with an individual's psycho-emotional world. Anxiety is a complex emotion
closely intertwined with the concept of psychological flow, as studied in Positive Psychology,
often explored through artistic creation. This current research aims to delve into the relationship
between anxiety and psychological flow in individuals, as well as whether active engagement with
the arts can influence these variables. The research sample encompassed N=151 students from the
Faculty of Fine Arts at ΠΔΜ, as well as students from other departments. They were tasked with
completing an electronic self-report questionnaire comprising two scales, which included
demographic inquiries, queries about their anxiety levels, and an assessment of their curiosity and
active exploration. These measures were employed to examine their psychological flow. This
research endeavors to apply the research framework utilized by international studies on anxiety
experienced by students, the psychological flow in adults, and the therapeutic potential of art to
the Greek context. The results obtained contribute significantly to the enrichment of international
literature and the generation of valuable insights into the impact of art on the human psyche. | en_US |