Show simple item record

dc.contributor.authorΤσαρούχας, Αθανάσιος
dc.date.accessioned2017-02-15T06:58:35Z
dc.date.available2017-02-15T06:58:35Z
dc.date.issued2016-11
dc.identifier.other687 ΤΣΑ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/442
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα εξετάζει τις απόψεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών για την παιδική ηλικία και τη συσχέτισή τους με τις παραδοσιακές και σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Η έννοια της παιδικής ηλικίας μελετάται ως στάδιο της ανάπτυξης του ανθρώπου, ως κοινωνική κατηγορία, και ως κοινωνική κατασκευή στα πλαίσια του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος και των Προσωπικών Θεωριών των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Ο κεντρικός στόχος της έρευνας ήταν να ανακαλύψει και να αναδείξει τη σημασία της συσχέτισης μεταξύ των αντιλήψεων για την παιδική ηλικία και των καθημερινών πρακτικών των εκπαιδευτικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 1505 φοιτητές και φοιτήτριες παιδαγωγικών τμημάτων από 9 ελληνικά πανεπιστήμια. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο για τις απόψεις των φοιτητών για την παιδική ηλικία και ένα ερωτηματολόγιο για τις προσωπικές θεωρίες των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί τείνουν να αναγνωρίζουν την περιέργεια και την ικανότητα των παιδιών για μάθηση σε σχέση με μία εξαιρετικά θετική στάση ως προς τις σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Μία αβεβαιότητα ως προς την ωριμότητα και την ικανότητα των παιδιών να λαμβάνουν αποφάσεις, καθώς και η μη αναγνώριση των ατομικών τους διαφοροποιήσεων, δείχνει να σχετίζεται με την αβεβαιότητα έναντι των παραδοσιακών προσεγγίσεων. Το φιλοσοφικό υπόβαθρο των προσεγγίσεων δεν διαχωρίζεται αυστηρά αφού μία διχοτόμησή του θα ήταν υπερ-απλούστευση των προτάσεων της κάθε φιλοσοφικής σχολής. This study examines pre-service teachers' beliefs about childhood and their correlation with traditional and progressive educational approaches. The concept of childhood is studied as a developmental stage in human life, as a social category, and as a social construct in the context of the Greek Educational System and the pre-service teachers' Personal Theories. The central aim of the study was to uncover and highlight the significance of this correlation between childhood perceptions and teachers' everyday practices. One thousand five hundred five students from the education departments of nine greek universities participated. The participants completed one questionnaire about students' views of childhood and one questionnaire about teachers' personal theories. The results showed that pre-service teachers tend to recognize children's curiosity and ability to learn in a relation with a highly positive attitude toward progressive educational approaches. An uncertainty about children's maturity and decision taking ability as well as the lack of children's interpesonal differences was correlated with an uncertain attitude toward traditional approaches. The philosophical foundations of each approach are not strictly divided while dichotomizing them would be an over-simplification of each philosophical school proposals.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΠαιδική ηλικίαen_US
dc.subjectΥποψήφιοι εκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectΠαιδαγωγικές προσεγγίσειςen_US
dc.subjectΦιλοσοφίαen_US
dc.subjectΠροσωπικές θεωρίεςen_US
dc.subjectChildhooden_US
dc.subjectPre-service teachersen_US
dc.subjectEducational approachesen_US
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectPersonal theoriesen_US
dc.titleΟι προσωπικές θεωρίες των υποψηφίων εκπαιδευτικών για το ρόλο του μαθητή στη μάθησηen_US
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record