Η μη οικονομική αμοιβή ως κίνητρο και η επίδραση στην απόδοση των εργαζομένων
Abstract
Το αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη του πώς λειτουργεί η οικονομική και η μη οικονομική αμοιβή ως κίνητρο και η ανάλυσή τους και σε σχέση με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Αναλυτικά, στο πρώτο κεφάλαιο δίνονται τα κίνητρα, ενώ στο δεύτερο η παρακίνηση και συγκεκριμένα τα είδη παρακίνησης, η θεωρία ιεράρχησης των αναγκών του Maslow, η ERG θεωρία παρακίνησης του Alderfer, η θεωρία της κάλυψης των τριών επίκτητων αναγκών του McClelland, η θεωρία των δύο παραγόντων του Herzberg και η θεωρία Χ και Υ του McGregor. Στο τρίτο κεφάλαιο δίνονται οι οικονομικές και μη οικονομικές αμοιβές, ο σκοπός των αμοιβών και η εργασιακή ικανοποίηση. Στο τέταρτο κεφάλαιο δίνονται οι προσδιοριστικοί παράγοντες των κινήτρων και στο πέμπτο τα αποτελέσματα της παρακίνησης. Δηλαδή ο ρόλος της εργασιακής ευεξίας στο εργασιακό αποτέλεσμα, η εργασιακή εξουθένωση και οι μη οικονομικές αμοιβές, το εργασιακό άγχος, τα συμπτώματα και οι επιπτώσεις της εργασιακής εξουθένωσης. Στο έκτο κεφάλαιο δίνεται η μεθοδολογία της έρευνας, αναπτύσσονται τα ερευνητικά ερωτήματα, αναλύονται οι παρεχόμενες ανταμοιβές από τους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις στους εργαζόμενους, ιεραρχούνται οι ανταμοιβές από τους εργαζόμενους σύμφωνα με τη σημασία τους, αναλύονται οι ανταμοιβές και η εργασιακή απόδοση και περιγράφεται το δείγμα και η συλλογή των δεδομένων. Ακολουθεί το έβδομο κεφάλαιο με τα αποτελέσματα της έρευνας χωρισμένα σε υποκεφάλαια και τα συμπεράσματα της έρευνας. ---------------------------------The primary objective of this study is to elucidate the functioning of both financial and non-financial rewards as motivators, as well as to analyze their relationship with demographic characteristics. Specifically, the first chapter delves into the concept of motivation, while the second chapter explores motivation in detail, including types of motivation, Maslow's hierarchy of needs theory, Alderfer's ERG theory, McClelland's need theory, Herzberg's two-factor theory, and McGregor's Theory X and Theory Y. The third chapter presents financial and non-financial rewards, the purpose of rewards, and job satisfaction. The fourth chapter outlines the determinants of motivation, and the fifth chapter examines the outcomes of motivation. This includes the role of job well-being in job performance, job burnout and non-financial rewards, job stress, and the symptoms and consequences of job burnout. The sixth chapter provides the research methodology, develops research questions, analyzes the rewards provided by organizations and businesses to employees, ranks rewards according to their significance as perceived by employees, analyzes rewards and job performance, and describes the sample and data collection process. The seventh chapter presents the research results, divided into sub-chapters, and concludes the study."