Now showing items 1-15 of 15

    • H κατανόηση των δισδιάστατων γεωμετρικών σχημάτων μέσα από την οπτικοποίηση σε μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού σχολείου 

      Γκεβρέκη, Νικολέτα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)
      Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού προσεγγίζουν τα δισδιάστατα γεωμετρικά σχήματα μέσα από την οπτικοποίηση. Συγκεκριμένα, σε δείγμα δεκαοχτώ μαθητών ...
    • Αλγεβρικός συλλογισμός και Μαθηματική γενίκευση σε προβλήματα με κανονικότητες 

      Μίχου, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)
      Η αναγνώριση και η γενίκευση μοτίβων αποτελεί βασικό συστατικό για την προσέγγιση της Άλγεβρας και την ανάδειξη και προώθηση του αλγεβρικού συλλογισμού. Η παρούσα εργασία μελετά τη σύνδεση της Μαθηματικής γενίκευσης και ...
    • Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη σημασία ανάπτυξης άτυπης γεωμετρικής απόδειξης (πριν την εισαγωγή της τυπικής) 

      Αδαμίδου, Κυριακή; Adamidou, Kyriaki (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-07)
      Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μία ποιοτική έρευνα με στόχο να συγκεντρωθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, σχετικά με τη σημασία που ...
    • Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη χρήση των αναπαραστάσεων στη παρουσίαση των ρητών και άρρητων αριθμών 

      Θεοδοσίου, Ευφροσύνη; Theodosiou, Effrosyni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)
      Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται μία ποιοτική έρευνα με στόχο την διερεύνηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας αναφορικά με τις ρητές και τις άρρητες αναπαραστάσεις, ειδικότερα μελετήθηκε ο βαθμός ...
    • Διδακτική παρέμβαση για την ανάπτυξη των σταθερών σχέσεων των αριθμών στην πρώτη δεκάδα 

      Μαγδάκη, Ειρήνη; Magdaki, Eirini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)
      Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει σε ποιο βαθμό μια κατάλληλη διδακτική παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει τη γνώση των παιδιών για τις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα. Αρχικά παρουσιάζεται το ...
    • Διδακτική παρέμβαση για την υπέρβαση δεκάδας στην Α' Δημοτικού με διερευνητική δραματοποίηση 

      Παπαβασιλείου, Γεώργιος; Papavasileiou, Georgios (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019)
      Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η επίδραση του πλαισίου της διερευνητικής δραματοποίησης με τη χρήση θεατρικών – δραματικών τεχνικών στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών και συγκεκριμένα στην κατανόηση της ...
    • Διδακτική προσέγγιση για την ανάπτυξη της πρώιμης αλγεβρικής σκέψης με τη χρήση των pattern blocks: μία μελέτη επικεντρωμένη στις εξελισσόμενες κανονικότητες 

      Λάζογλου, Ζαφειρώ; Lazoglou, Zafeiro (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)
      Η παρούσα μελέτη εστιάζει στις ικανότητες μαθητών προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών), στις εξελισσόμενες γεωμετρικές και αριθμητικές κανονικότητες με σκοπό τη γενίκευση. Για τις ανάγκες αυτής της μελέτης συμμετείχαν 9 νήπια ...
    • Επίλυση Ανοιχτών και Κλειστών Προβλημάτων σε μαθητές ηλικίας 11-12 ετών 

      Λογοθέτη, Αρχοντία; Logotheti, Archontia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-07)
      Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει τις ικανότητες των μαθητών ηλικίας 11-12 ετών κατά την επίλυση ανοιχτών και κλειστών προβλημάτων στα μαθηματικά. Ειδικότερα, εξετάστηκε ποιες από τις ικανότητες ...
    • Η γενίκευση στα γεωμετρικά σχήματα 

      Ακρανίδου, Ελένη; Akranidou, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)
      Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει το επίπεδο γενίκευσης των μαθητών Ε’ Δημοτικού και τις στρατηγικές που εφαρμόζουν κατά την γενίκευση γεωμετρικών σχημάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 19 μαθητές της ...
    • Η εννοιολογική αναγνώριση ποσοτήτων στη διδασκαλία της πρώτης αρίθμησης στην προσχολική ηλικία 

      Τσιγγερλιώτη, Άννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)
      Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε ένας ποιοτικός ερευνητικός σχεδιασμός για να διερευνηθεί η ικανότητα αναγνώρισης ποσοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ώστε να αναπτυχθεί μια λεπτομερής κατανόηση για την διδασκαλία ...
    • Η χρήση εργαλείων δυναµικής γεωµετρίας στην κατανόηση ιδιοτήτων των τετραπλεύρων από µαθητές Λυκείου 

      Μαρκοπούλου, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)
      Η παρούσα εργασία διερευνά την αποτελεσµατικότητα της χρήσης εργαλείων δυναµικής γεωµετρίας, όπως είναι το λογισµικό Geogebra, σε σχέση µε τη χρήση παραδοσιακών εργαλείων (χάρακας, γνώµονας, µοιρογνωµόνιο και διαβήτης) ...
    • Ικανότητες μαθητών/τριών Γυμνασίου σε δραστηριότητες γραμμικών εικονιστικών κανονικοτήτων. 

      Γούλας, Παναγιώτης; Goulas, Panagiotis (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)
      Η παρούσα εργασία μελετά την ικανότητα των μαθητών/τριών Γυμνασίου στην αναγνώριση και τη γενίκευση μιας γραμμικής εικονικής κανονικότητας. Τα μαθηματικά είναι η επιστήμη των κανονικοτήτων και η ενασχόληση με αυτές έχει ...
    • Μελέτη της Χωρικής Ικανότητας σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

      Μιχαηλίδου, Χριστίνα; Michailidou, Christina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)
      Στην εργασία αυτή διερευνώνται τα χωρικά χαρακτηριστικά 200 μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Β’ Γυμνασίου έως και Β’Λυκείου. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε κατάλληλο δοκίμιο – δοκίμιο, το οποίο αναπτύσσεται σε ...
    • Μετατροπή προβλήματος σε σύστημα εξισώσεων και χρήση αναπαραστάσεων 

      Μαυροματίδου, Φανή; Mavromatidou, Fani (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)
      Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει τις ενέργειες που ακολουθούν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου, προκειμένου να μετατρέψουν ένα λεκτικό πρόβλημα σε σύστημα εξισώσεων με δύο αγνώστους, τους τρόπους αναπαράστασης ...
    • Προσέγγιση της αξιωματικής θεμελίωσης από μαθητές α' λυκείου 

      Παπαγεωργίου, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)
      Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διδακτική προσέγγιση της Αξιωματικής Θεμελίωσης από μαθητές της Α΄ Λυκείου. Συγκεκριμένα, σε 43 μαθητές διερευνάται η δυνατότητα βελτίωσης της κατανόησης του ρόλου των αξιωμάτων, των ...