Show simple item record

dc.contributor.authorΜόσχος, Γιάντσης
dc.date.accessioned2022-03-22T11:53:33Z
dc.date.available2022-03-22T11:53:33Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.other4748
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2431
dc.description86 σ. : έγχρ. εικ. , 30 εκ. + 1 οπτική δισκέτα λέϊζερ Η/Υ (4 3/4 ίν.)en_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία ξεκινά με μία αναδρομή στην ιστορία του λιανικού εμπορίου επικεντρώνοντας τη προσοχή στις συνεχείς και έντονες φάσεις μετασχηματισμού που αυτό πέρασε. Γίνεται αναφορά στην έννοια και στα χαρακτηριστικά του εμπορίου αλλά και στις διαφορές ανάμεσα στο χονδρικό και το λιανικό εμπόριο. Στο δεύτερο και το τρίτο κεφάλαιο, αναλύεται η κατάσταση που επικρατεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη στο τομέα του λιανικού εμπορίου κλείνοντας με μια αναφορά στις υφιστάμενες προτεινόμενες λύσεις για την αντιμετώπιση των δυσάρεστων καταστάσεων που επέφερε η κρίση στο λιανικό εμπόριο. Εν συνεχεία, στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι κοινωνικές και δημογραφικές πτυχές της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με σκοπό την καταγραφή του προβλήματος που αντιμετωπίζει εξαιτίας της γεωγραφικής της θέσης και της γήρανσης του πληθυσμού. Επιπλέον, σε αυτό το κεφάλαιο γίνεται αναφορά στις αδυναμίες και στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας που επικρατεί στην Περιφέρεια. Κατά τη διάρκεια της πτυχιακής εργασίας διεξήχθη επιτόπια έρευνα σε επιχειρήσεις και καταναλωτές/κατοίκους αγροτικών και ορεινών περιοχών στη Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας για τις ανάγκες του προγράμματος. Σκοπός της επιτόπιας έρευνας ήταν να γίνει μια αποτελεσματική διερεύνηση για την κατάσταση που επικρατεί σε επίπεδο καταναλωτή και επιχειρήσεων καθώς και να βρεθούν προοπτικές βελτίωσης και νέες τάσεις στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Για τη σωστή καταγραφή χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια ένα για τους επιχειρηματίες και ένα για τους καταναλωτές. Τα ερωτηματολόγια αυτά προήλθαν από το πρόγραμμα SARURE και τροποποιήθηκαν ούτως ώστε να ταιριάζουν στα ελληνικά δεδομένα. Στο τελευταίο κεφάλαιο με βάση τα αποτελέσματα της χαρτογράφησης γίνεται καταγραφή των δυνατών σημείων και των αδυναμιών που έχει η περιφέρεια μέσω ανάλυσης των SWOT. Τέλος γίνεται εκτενείς ανάλυση των συμπερασμάτων τα οποία προέκυψαν μετά την ολοκλήρωση της μελέτης χαρτογράφησης. This dissertation begins with a review of the history of retail, focusing on the ongoing and intense phases of transformation that have happened. A reference is made to the concept and to the characteristics of trade and to the differences between wholesale and retail trade. In the second and third chapters, the prevailing situation is analyzed both in Greece and Europe in the retail sector, closing with a reference to the existing proposed solutions for dealing with the unpleasant situations caused by the crisis in the retail trade. Subsequently, in the fourth chapter, the social and demographic aspects of the Region of Western Macedonia are presented in order to record the problem it faces due to its geographical location and the aging population. In addition, in this chapter reference is made to the weaknesses and the lack of competitiveness that prevails in the Region. During the dissertation, on-site research was conducted on businesses and consumers / residents of rural and mountainous areas in the Region of Western Macedonia for the needs of the program. The purpose of the on-site investigation was to conduct an effective investigation into the prevailing situation at the level of consumer and business as well as to find prospects for improvement and new trends in retail and consumer behavior. For the correct recording, two questionnaires were used, one for the entrepreneurs and one for the consumers. These questionnaires came from the SARURE program and were modified to be suitable to the Greek data. In the last chapter, based on the results of the mapping, the possible points and weaknesses of the region through the analysis of SWOT are recorded. Finally, an extensive analysis of the conclusions which emerged after the completion of the mapping analysis is made.en_US
dc.description.sponsorshipΕπιβλέπων καθηγητής: Ιωάννης Μπακούροςen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΜόσχος Γιάντσηςen_US
dc.relation.ispartofseriesαριθμός εισαγωγής;4748
dc.subjectΕμπόριο, λιανικό εμπόριοen_US
dc.subjectcommerce, retail commerceen_US
dc.titleΑνάλυση βάσης δεδομένων λιανικού εμπορίου στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίαςen_US
dc.title.alternativeDigital data analysis of retail sector the case of Western Macedoniaen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record