Show simple item record

dc.contributor.advisorΖυρπιάδης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΚουτίδης, Ζήσης
dc.contributor.authorKoutidis, Zisis
dc.date.accessioned2023-01-23T12:33:04Z
dc.date.available2023-01-23T12:33:04Z
dc.date.issued2022-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3134
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εικαστικές Τέχνες και Τοπίο: Προσεγγίσεις του Φυσικού και Αστικού Χώρουen_US
dc.description.abstractΣκοπός της εργασίας είναι να προσεγγιστεί η δημόσια τέχνη, η τέχνη του δρόμου, ο βανδαλισμός, και η δημόσια παιδαγωγική, έχοντας ως προέκταση τη μεταμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος με εικαστικές δράσεις εμπνεόμενες από σύγχρονες μνημειακές ζωγραφικές και γλυπτικές παραστάσεις. Η εργασία αποτελείται από τρία κεφάλαια. Στο μεγαλύτερο κομμάτι της είναι βιβλιογραφική υποστηρίζοντας σε ένα βαθμό τις εικαστικές και διδακτικές αναζητήσεις του εκπαιδευτικού. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην τέχνη στο δημόσιο χώρο, στους δημόσιους χώρους, στην έννοια του τοπίου, στη δημόσια τέχνη και στη δημόσια παιδαγωγική. Στο δεύτερο κεφάλαιο δίνεται έμφαση στην τέχνη του δρόμου, στα γκράφιτι, στο βανδαλισμό και στην αφαίρεση του tagging από τα έργα της τέχνης του δρόμου, στον ρόλο των θεατών ως παρατηρητές αλλά και ως συμμετέχοντες, καθώς επίσης και στα γήπεδα μπάσκετ σε ολόκληρο τον κόσμο που μετατράπηκαν σε έργα τέχνης του δρόμου. Στο τρίτο κεφάλαιο σκιαγραφείται το εικαστικό έργο του εκπαιδευτικού και των μαθητών. Περιγράφονται τα διδακτικά σενάρια και δύο σχέδια μαθήματος. Παρουσιάζονται οι δράσεις μαζί με τις μακέτες που πραγματοποιήθηκαν αλλά και όσες σχεδιάστηκαν με στόχο τη μελλοντική υλοποίηση τους εντός του σχολείου. Εκτίθεται φωτογραφικό υλικό με τα εικαστικά δρώμενα που έλαβαν χώρα εντός του σχολικού περιβάλλοντος, μεταμορφώνοντάς το σε ένα νέο χώρο, τόπο και τοπίο τόσο για τους μαθητές όσο και για τους δασκάλους. Είναι πολύ σημαντικό, όπως θα αποδειχθεί, να εφαρμοστεί η τέχνη του δρόμου στα σχολεία, προκειμένου οι μαθητές να μπορέσουν να εκφράσουν τις σκέψεις, τις ιδέες, τις απόψεις και τα συναισθήματα τους. Ακόμα μέσα από τη δημιουργία των έργων της τέχνης του δρόμου θα μπορέσει να δημιουργηθεί μια συζήτηση ανάμεσα στους παλιούς και τους νέους μαθητές ενός σχολείου.________________________________________________________________________________________________________________________The aim of the paper is to approach issues such as public art, street art, vandalism and public pedagogy and use them for transforming the school environment with visual activities inspired by modern monumental painting and sculptural presentations. The paper is made up of three chapters. Its biggest part includes bibliographic references which support various educational pursuits by teachers. The first chapter refers to the art found in public spaces, the concept of landscape, public art and public pedagogy. The second chapter focuses on street art, graffiti, vandalism and the removal of tagging from street artworks as well as the role of spectators as both observers and participants and, finally, the transformation of basketball courts into street artworks all over the world. The third chapter depicts visual works of both teachers and students, describing teaching scenarios as well as two lesson designs. There are also presentations of activities accompanied by the model structures which were created for future uses at school. The paper also includes a photographic exhibition of the visual activities that took place in the school environment, in an effort to transform it into a new place, space and landscape for both teachers and students. The paper proves that it is very important for street art to be embodied in the school curriculum so that students can express their thoughts, ideas, opinions and emotions through it. In addition, the creation of new street artworks could initiate a discussion between the old and the new students of a school.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνώνen_US
dc.subjectτέχνη του δρόμουen_US
dc.subjectβανδαλισμόςen_US
dc.subjectδημόσια παιδαγωγικήen_US
dc.subjectσύγχρονη μνημειακή ζωγραφική και γλυπτικήen_US
dc.subjectstreet arten_US
dc.subjectvandalismen_US
dc.subjectpublic pedagogyen_US
dc.subjectmodern monumental arten_US
dc.titleΤέχνη του δρόμου, Βανδαλισμός, Δημόσια παιδαγωγική και Σύγχρονη Μνημειακή Ζωγραφική και Γλυπτική στον Δημόσιο Χώροen_US
dc.title.alternativeStreet Art, Vandalism, Public Pedagogy and Modern Monumental Painting and Sculpture in Public Spaceen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record