dc.description.abstract | Στην εποχή που ζούμε, έχοντας απομακρυνθεί από τα πολυάριθμα ζωγραφικά κινήματα,
δίδεται η ευκαιρία μίας αντικειμενικής έρευνας πάνω σε κάποιες ιστορικές τομές και συνέχειες της ζωγραφικής τέχνης. Το ερώτημα που τίθεται εξ αρχής είναι κατά πόσο ο όρος ζωγραφική μπορεί να αποκτήσει αντικειμενική χροιά. Αναζητήσεις για τον ρόλο και τον σκοπό
της τέχνης ταλαντεύονται μέσα στους αιώνες της ανθρωπότητας χωρίς να καταλήγουν σε ένα
και μοναδικό αποτέλεσμα. Η παρούσα έρευνα ενστερνίζεται αυτήν την πολυσχιδή υπόσταση
και προσδοκά να προσεγγίσει, όσο το δυνατόν, την ερμηνεία αυτών των αναζητήσεων.
Ο βασικός πυλώνας της μελέτης τοποθετείται στα τέλη του 19ου αι. και στις αρχές του 20ού
,
όταν στις τέχνες σημειώθηκε μία απομάκρυνση από την περιγραφή ή μίμηση του φυσικού
κόσμου. Έχοντας ως αφετηρία αυτήν την περίοδο, παρατίθενται δύο τεχνοτροπίες παλαιότερων εποχών (αρχέγονη και αναγεννησιακή) ώστε να αναλυθούν οι παράλληλοι διάλογοι. Ήδη
από την αρχή στήνονται δύο ορόσημα με τα οποία οι ζωγράφοι ανά καιρούς συνδιαλέγονταν,
η «πρωτόγονη» δισδιάστατη ζωγραφική και η «ακαδημαϊκή» τρισδιάστατη ζωγραφική.
Εστιάζοντας στο έργο μερικών από τους σημαντικότερους ζωγράφους των κινημάτων στα
τέλη του μακρύ 19ου αιώνα, μελετήθηκε η ζωγραφική πορεία τους με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί μια μεταβολή από τα πρώιμα έργα μέχρι τα μεταγενέστερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι
μολονότι υπήρξαν ποικίλες διαφορές, η αφετηρία μοιάζει να είναι κοινή. Η πρώιμη ζωγραφική καθενός είχε περισσότερα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά, ενώ η μεταγενέστερη απέκλινε
από τα χαρακτηριστικά αυτά καθώς υιοθετούσε κάποια «πρωτόγονα» (αταβισμός).
Η ζωγραφική, όπως και όλα, αποτελεί μέρος του κοινωνικού και πολιτικού γίγνεσθαι της
κάθε εποχής. Ιστορικά γεγονότα και επιστημονικές ανακαλύψεις επηρεάζουν και αλληλοεπηρεάζονται. Η ανακάλυψη της φωτογραφίας τον 19ο αιώνα καθώς και ο εθνικός προσανατολισμός των κρατών είναι κάποια από τα πολλά που οδήγησαν τη ζωγραφική στο να κοιτάξει
πίσω και να αναρωτηθεί για άλλη μια φορά ποιος είναι ο ρόλος της.
Εν κατακλείδι, η συγκεκριμένη μελέτη, κινούμενη μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ερμηνεύει τις
αλλαγές και τις επιλογές των κινημάτων, ακολουθεί την πορεία τους και καταλήγει σε ένα
ανοικτό ερώτημα: Ποια είναι η σημερινή συνειδητοποίηση της ζωγραφικής; Έχει εξοικειωθεί
με την έννοια του δισδιάστατου; Αναζητά ακόμα το φαινομενικό βάθος; Ή είναι ένα κράμα
αυτών των δύο;
_____________________________________________________________________________________
In the era we live in, having moved away from the numerous painting movements, the opportunity is given for an objective research on some historical intersections and continuations of the art of painting. The question that arises from the beginning is whether the term painting can acquire an objective connotation. Searches for the role and purpose of art oscillate throughout the centuries of humanity without reaching a single and unique result. The present research embraces this multifaceted situation and hopes to approach, as much as possible, the interpretation of these searches.
The main pillar of the study is placed at the end of the 19th century. and in the early 20th century, when the arts saw a move away from describing or imitating the natural world. Taking this period as a starting point, two styles of earlier periods (primitive and renaissance) are listed in order to analyze the parallel dialogues. Right from the beginning, two milestones were set up with which painters from time to time interacted, the "primitive" two-dimensional painting and the "academic" three-dimensional painting.
Focusing on the work of some of the most important painters of the movements of the late 19th century, their painting careers are studied, with the result that a change from the early works to the later ones can be observed. It is worth noting that although there have been various differences, the starting point seems to be common. The early painting of each had more academic characteristics, while the later one deviated from these characteristics as it adopted some "primitives" (atavism).
Painting, like everything, is part of the social and political development of each era. Historical events and scientific discoveries influence and influence each other. The discovery of photography in the 19th century as well as the national orientation of states are some of the many that led painting to look back and ask once again what its role is.
In conclusion, this particular study, moving within this context, interprets the changes and choices of the movements, follows their course and ends up with an open question: What is the current awareness of painting? Is he familiar with the concept of two-dimensional? Still looking for apparent depth? Or is it an amalgam of the two? | en_US |