dc.contributor.advisor | Κατσιάνα Αικατερίνη | |
dc.contributor.author | Τσούλη, Ραφαηλία Θ. | |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T10:12:58Z | |
dc.date.available | 2023-08-08T10:12:58Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3876 | |
dc.description | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Εργοθεραπείας. | en_US |
dc.description.abstract | Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία το παιχνίδι αναφέρεται ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης σε άτομα με νοητική αναπηρία (Javan et al., 2013. Kesumawati et al., 2020. Ranjbar et al., 2016). Αξιοποιώντας αυτή την παραδοχή, στην παρούσα εργασία διερευνάται μία μελέτη περίπτωσης, με σκοπό να περιγραφεί και να αξιολογηθεί η εφαρμογή του σκακιού ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης, σε έφηβο μαθητή με νοητική αναπηρία. Για τη διεξαγωγή της μελέτης αξιοποιήθηκαν ένα εργοθεραπευτικό πρόγραμμα παρέμβασης, οι παρατηρήσεις και οι ημερολογιακές καταγραφές, η αρχική αξιολόγηση πριν την έναρξη και η επαναξιολόγηση μετά το πέρας της εφαρμογής του εργοθεραπευτικού προγράμματος. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το σκάκι μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση και διαχείριση συμπεριφορών, στην κοινωνική συμμετοχή και αλληλεπίδραση μαθητή με νοητική αναπηρία με άλλα άτομα και στην ανάπτυξη των κινητικών, γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του. Επιπλέον, προκύπτει ότι η διαμόρφωση του περιβάλλοντος και τα βοηθήματα μπορούν να συμβάλλουν στη συμμετοχή του μαθητή στο έργο του σκακιού. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Υγείας. | en_US |
dc.subject | Εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης | en_US |
dc.subject | Νοητική αναπηρία | en_US |
dc.subject | Παιχνίδι | en_US |
dc.subject | Εργοθεραπεία στη νοητική αναπηρία | en_US |
dc.subject | Σκάκι σε άτομα με νοητική αναπηρία | en_US |
dc.subject.lcsh | Εργοθεραπεία | |
dc.title | Το παιχνίδι ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης: η περίπτωση του σκακιού στη νοητική αναπηρία | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |