Show simple item record

dc.contributor.authorΤσίγκρου, Μαρία
dc.contributor.authorTsigkrou, Maria
dc.date.accessioned2023-08-17T09:14:34Z
dc.date.available2023-08-17T09:14:34Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3951
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίαςen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας ποιοτικής έρευνας είναι η διερεύνηση των συναισθημάτων, της ικανοποίησης και του νοήματος από τη ζωή και την εργασία, που βιώνουν οι έφηβοι πριν και μετά τη συμμετοχή τους στη διαδικασία συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού του προγράμματος Τασιόπουλου. Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελείται από αυτοπεριγραφικές τεχνικές προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης των συμμετεχόντων. Με την υποστήριξη του συμβούλου επαγγελματικού προσανατολισμού, οι έφηβοι, με στόχο τη διερεύνηση του επαγγελματικού τους προφίλ, ανακαλύπτουν τις προσωπικές τους αξίες, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τις αποδεκτές για αυτούς συνθήκες εργασίας, ενώ παράλληλα αναπτύσσουν την ικανοποίηση, το νόημα, τα κίνητρα και θετικά συναισθήματα για τη διαδικασία και τη μελλοντική τους επαγγελματική και προσωπική ζωή. Οι πραγματοποιθείσες συναντήσεις των συμβουλευόμενων με τους επαγγελματικούς συμβούλους ποικίλοι ανάλογα με τις ανάγκες και προσδοκίες του κάθε εφήβου από τη διαδικασία. Η έρευνα υλοποιήθηκε με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων και τη συμμετοχή δέκα εφήβων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι είχαν ολοκληρώσει το πρόγραμμα Τασιόπουλου. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων ήταν η θεματική ανάλυση περιεχομένου, μέσω της δημιουργίας θεμάτων εστιασμένα στα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτης. Με την ολοκλήρωση της συμβουλευτικής παρέμβασης, οι έφηβοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από την επιλογή και την μελλοντική τους επαγγελματική και προσωπική τους πορεία, αφού βρήκαν έναν σκοπό για τη ζωή τους, αναπτύχθηκαν τα κίνητρά τους για προσπάθεια και ανακάλυψαν κομμάτια του εαυτού τους, τα οποία και τους οδήγησαν στην τελική τους επαγγελματική επιλογή. Τέλος, αρνητικά συναισθήματα που κυριαρχούσαν πριν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία, όπως το άγχος και η αβεβαιότητα μεταβλήθηκαν σε ανακούφιση, χαρά, σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Έτσι η παρούσα έρευνα αποτελέσει πηγή ποιοτικών εφαρμοσμένων προγραμμάτων επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης σε σχολικό πλαίσιο, ώστε να αναδεικνύονται θετικά συναισθήματα και εσωτερικά κίνητρα για τη ζωή των εφήβων και να αισθάνονται ικανοποίηση και νόημα καθημερινά από τη ζωή και την εργασία τους +______________________________________________________________________________ The purpose of this qualitative research is to investigate the feelings, satisfaction and meaning from life and work, experienced by adolescents before and after their participation in the career guidance counselling process of the Tasiopoulos program. This program consists of self-descriptive techniques for the personal and professional development of the participants. With the support of the career guidance counsellor, adolescents, with the aim of exploring their professional profile, discover their personal values, competences, skills, and acceptable working conditions, while developing satisfaction, meaning, motivation and positive feelings for the process and their future professional and personal life. The meetings held between the counsellors and the professional counsellors varied depending on the needs and expectations of each adolescent from the process. The research was implemented using semi-structured interviews and the participation of ten secondary school adolescents who had completed the Tasiopoulos program. The process followed to analyze the participants' responses was thematic content analysis, through the creation of themes focused on the research questions of the study. Upon completion of the counselling intervention, the adolescents declare themselves satisfied with their choice and their future professional and personal path, since they found a purpose for their lives, their motivation for effort developed and they discovered parts of themselves, which led them to their final professional choice. Finally, negative emotions that were prevalent before their participation in the process, such as anxiety and uncertainty, were transformed into relief, joy, assuredness, and self-confidence. Thus, the present research is a source of quality applied professional and personal development programs in a school context, so that positive emotions and inner motivation for the life of adolescents emerge and they feel satisfaction and meaning in their daily life and worken_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΣυμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΥ.Ε.Π.)en_US
dc.subjectΘετική Ψυχολογίαen_US
dc.subjectΙκανοποίηση από τη ζωή και την εργασίαen_US
dc.subjectCareer Guidance Counseling (Vocational Guidance Counseling)en_US
dc.subjectPositive Psychologyen_US
dc.subjectSatisfaction from life and worken_US
dc.titleΗ βίωση συναισθημάτων, ικανοποίησης και νοήματος από τη ζωή σε παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά τη συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμούen_US
dc.title.alternativeexperiencing of emotions, satisfaction and meaning from life in secondary school children after career guidance counselingen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record