dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας ποιοτικής έρευνας είναι η διερεύνηση των συναισθημάτων, της
ικανοποίησης και του νοήματος από τη ζωή και την εργασία, που βιώνουν οι έφηβοι πριν
και μετά τη συμμετοχή τους στη διαδικασία συμβουλευτικής επαγγελματικού
προσανατολισμού του προγράμματος Τασιόπουλου. Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελείται
από αυτοπεριγραφικές τεχνικές προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης των
συμμετεχόντων. Με την υποστήριξη του συμβούλου επαγγελματικού προσανατολισμού, οι
έφηβοι, με στόχο τη διερεύνηση του επαγγελματικού τους προφίλ, ανακαλύπτουν τις
προσωπικές τους αξίες, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τις αποδεκτές για αυτούς
συνθήκες εργασίας, ενώ παράλληλα αναπτύσσουν την ικανοποίηση, το νόημα, τα κίνητρα
και θετικά συναισθήματα για τη διαδικασία και τη μελλοντική τους επαγγελματική και
προσωπική ζωή. Οι πραγματοποιθείσες συναντήσεις των συμβουλευόμενων με τους
επαγγελματικούς συμβούλους ποικίλοι ανάλογα με τις ανάγκες και προσδοκίες του κάθε
εφήβου από τη διαδικασία. Η έρευνα υλοποιήθηκε με τη χρήση ημιδομημένων
συνεντεύξεων και τη συμμετοχή δέκα εφήβων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι
είχαν ολοκληρώσει το πρόγραμμα Τασιόπουλου. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την
ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων ήταν η θεματική ανάλυση περιεχομένου,
μέσω της δημιουργίας θεμάτων εστιασμένα στα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτης. Με
την ολοκλήρωση της συμβουλευτικής παρέμβασης, οι έφηβοι δηλώνουν ικανοποιημένοι
από την επιλογή και την μελλοντική τους επαγγελματική και προσωπική τους πορεία, αφού
βρήκαν έναν σκοπό για τη ζωή τους, αναπτύχθηκαν τα κίνητρά τους για προσπάθεια και
ανακάλυψαν κομμάτια του εαυτού τους, τα οποία και τους οδήγησαν στην τελική τους
επαγγελματική επιλογή. Τέλος, αρνητικά συναισθήματα που κυριαρχούσαν πριν τη
συμμετοχή τους στη διαδικασία, όπως το άγχος και η αβεβαιότητα μεταβλήθηκαν σε
ανακούφιση, χαρά, σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Έτσι η παρούσα έρευνα αποτελέσει πηγή
ποιοτικών εφαρμοσμένων προγραμμάτων επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης σε
σχολικό πλαίσιο, ώστε να αναδεικνύονται θετικά συναισθήματα και εσωτερικά κίνητρα για
τη ζωή των εφήβων και να αισθάνονται ικανοποίηση και νόημα καθημερινά από τη ζωή και
την εργασία τους
+______________________________________________________________________________
The purpose of this qualitative research is to investigate the feelings, satisfaction and
meaning from life and work, experienced by adolescents before and after their participation
in the career guidance counselling process of the Tasiopoulos program. This program
consists of self-descriptive techniques for the personal and professional development of the
participants. With the support of the career guidance counsellor, adolescents, with the aim
of exploring their professional profile, discover their personal values, competences, skills,
and acceptable working conditions, while developing satisfaction, meaning, motivation and
positive feelings for the process and their future professional and personal life. The meetings
held between the counsellors and the professional counsellors varied depending on the
needs and expectations of each adolescent from the process. The research was
implemented using semi-structured interviews and the participation of ten secondary school
adolescents who had completed the Tasiopoulos program. The process followed to analyze
the participants' responses was thematic content analysis, through the creation of themes
focused on the research questions of the study. Upon completion of the counselling
intervention, the adolescents declare themselves satisfied with their choice and their future
professional and personal path, since they found a purpose for their lives, their motivation
for effort developed and they discovered parts of themselves, which led them to their final
professional choice. Finally, negative emotions that were prevalent before their participation
in the process, such as anxiety and uncertainty, were transformed into relief, joy,
assuredness, and self-confidence. Thus, the present research is a source of quality applied
professional and personal development programs in a school context, so that positive
emotions and inner motivation for the life of adolescents emerge and they feel satisfaction
and meaning in their daily life and work | en_US |