dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει από αναπτυξιακή σκοπιά τις ιδέες των
παιδιών Δημοτικού Σχολείου αναφορικά με τη νέα πανδημία Covid-19, μέσα από τις ζωγραφιές
τους. Στη μελέτη συμμετείχαν 82 μαθητές/τριες (26 επτάχρονοι, 33 εννιάχρονοι και 23
εντεκάχρονοι). Στους συμμετέχοντες δόθηκε μια βινιέτα για τον Covid-19 και στη συνέχεια τους
ζητήθηκε να ζωγραφίσουν τρία διαφορετικά σκίτσα. Πιο συγκεκριμένα, τους ζητήθηκε να
σχεδιάσουν τον ιό Sars-Cov-2, να υποδείξουν μέτρα που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη
μετάδοση του ιού στο σχολικό περιβάλλον και να προτείνουν συμβουλές για γρήγορη ανάρρωση
από τον Covid-19. Η ποιοτική ανάλυση 246 σχεδίων δείχνει ότι τα παιδιά μέσης παιδικής ηλικίας
έχουν κατανοήσει σε ένα αρκετά ικανοποιητικό βαθμό τον ιό Sars-Cov-2 και την ασθένεια που
αυτός προκαλεί. Από τα αποτελέσματα βρέθηκε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των
συμμετεχόντων/ουσών μπόρεσε να αναπαραστήσει τον ιό Sars-Cov-2 και να αναφερθεί στα
επιστημονικά προτεινόμενα μέτρα πρόληψης και θεραπείας της νόσου. Ωστόσο, παρατηρήθηκαν
ορισμένες ηλικιακές διαφορές στις απεικονίσεις των μαθητών/τριών. Ειδικότερα, η ανάλυση των
σχεδίων φανερώνει ότι οι αντιλήψεις των μεγαλύτερων μαθητών/τριών Δημοτικού τείνουν να
συνάδουν με την τρέχουσα επιστημονική γνώση, ενώ τα σχέδια των μικρότερων μαθητών/τριών
υποδηλώνουν την ύπαρξη παρανοήσεων και αφελών ιδεών για τον ιό και την ασθένεια. Τα
παραπάνω ευρήματα αποτελούν, μεταξύ άλλων, ένα πρώτο βήμα για τον σχεδιασμό μελλοντικών
εκπαιδευτικών προγραμμάτων / παρεμβάσεων με στόχο την κατανόηση της ασθένειας και την
καλύτερη προσαρμογή των μαθητών σε συνθήκες πανδημίας
________________________________________________________________________________
The present study aimed to investigate from a developmental perspective, elementary
school-aged children’s ideas about Covid-19, through their drawings. Eighty-two students
participated in the study (26 seven-year-olds, 33 nine-year-olds, and 23 eleven-year-olds).
Participants were presented with a vignette about Covid-19 and were asked to provide answers to
three questions through their drawings. More specifically, participants were asked to draw the
Sars-Cov-2 virus, to indicate measures that could prevent the transmission of the virus in the
school setting and to suggest tips for fast recovery from Covid-19. Qualitative analysis of 246
drawings indicates that elementary school-aged children have a good understanding of the SarsCov-2 virus and the Covid-19 illness. The vast majority of the participants were able to represent
Sars-Cov-2 virus and refer to the scientifically proposed prevention measures and treatment of
the illness. Age-related differences in students’ drawings were observed. More specifically, x2
analysis of the drawings suggests that older elementary school students’ conceptions tend to be
more consistent with the current scientific knowledge, while younger students’ drawings indicate
the existence of misconceptions and naïve ideas about the virus and the illness. These findings
could be the first step for the design of educational programs, which could aim to enhance
children’s understanding of the illness. This information could also help as support students while
struggling with pandemic conditions. | en_US |