Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργιάδου, Τριανταφυλλιά
dc.contributor.authorΤούρα, Παναγιώτα
dc.contributor.authorToura, Panagiota
dc.date.accessioned2023-08-17T09:20:57Z
dc.date.available2023-08-17T09:20:57Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3952
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίαςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει από αναπτυξιακή σκοπιά τις ιδέες των παιδιών Δημοτικού Σχολείου αναφορικά με τη νέα πανδημία Covid-19, μέσα από τις ζωγραφιές τους. Στη μελέτη συμμετείχαν 82 μαθητές/τριες (26 επτάχρονοι, 33 εννιάχρονοι και 23 εντεκάχρονοι). Στους συμμετέχοντες δόθηκε μια βινιέτα για τον Covid-19 και στη συνέχεια τους ζητήθηκε να ζωγραφίσουν τρία διαφορετικά σκίτσα. Πιο συγκεκριμένα, τους ζητήθηκε να σχεδιάσουν τον ιό Sars-Cov-2, να υποδείξουν μέτρα που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη μετάδοση του ιού στο σχολικό περιβάλλον και να προτείνουν συμβουλές για γρήγορη ανάρρωση από τον Covid-19. Η ποιοτική ανάλυση 246 σχεδίων δείχνει ότι τα παιδιά μέσης παιδικής ηλικίας έχουν κατανοήσει σε ένα αρκετά ικανοποιητικό βαθμό τον ιό Sars-Cov-2 και την ασθένεια που αυτός προκαλεί. Από τα αποτελέσματα βρέθηκε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων/ουσών μπόρεσε να αναπαραστήσει τον ιό Sars-Cov-2 και να αναφερθεί στα επιστημονικά προτεινόμενα μέτρα πρόληψης και θεραπείας της νόσου. Ωστόσο, παρατηρήθηκαν ορισμένες ηλικιακές διαφορές στις απεικονίσεις των μαθητών/τριών. Ειδικότερα, η ανάλυση των σχεδίων φανερώνει ότι οι αντιλήψεις των μεγαλύτερων μαθητών/τριών Δημοτικού τείνουν να συνάδουν με την τρέχουσα επιστημονική γνώση, ενώ τα σχέδια των μικρότερων μαθητών/τριών υποδηλώνουν την ύπαρξη παρανοήσεων και αφελών ιδεών για τον ιό και την ασθένεια. Τα παραπάνω ευρήματα αποτελούν, μεταξύ άλλων, ένα πρώτο βήμα για τον σχεδιασμό μελλοντικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων / παρεμβάσεων με στόχο την κατανόηση της ασθένειας και την καλύτερη προσαρμογή των μαθητών σε συνθήκες πανδημίας ________________________________________________________________________________ The present study aimed to investigate from a developmental perspective, elementary school-aged children’s ideas about Covid-19, through their drawings. Eighty-two students participated in the study (26 seven-year-olds, 33 nine-year-olds, and 23 eleven-year-olds). Participants were presented with a vignette about Covid-19 and were asked to provide answers to three questions through their drawings. More specifically, participants were asked to draw the Sars-Cov-2 virus, to indicate measures that could prevent the transmission of the virus in the school setting and to suggest tips for fast recovery from Covid-19. Qualitative analysis of 246 drawings indicates that elementary school-aged children have a good understanding of the SarsCov-2 virus and the Covid-19 illness. The vast majority of the participants were able to represent Sars-Cov-2 virus and refer to the scientifically proposed prevention measures and treatment of the illness. Age-related differences in students’ drawings were observed. More specifically, x2 analysis of the drawings suggests that older elementary school students’ conceptions tend to be more consistent with the current scientific knowledge, while younger students’ drawings indicate the existence of misconceptions and naïve ideas about the virus and the illness. These findings could be the first step for the design of educational programs, which could aim to enhance children’s understanding of the illness. This information could also help as support students while struggling with pandemic conditions.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectζωγραφιές των παιδιώνen_US
dc.subjectιδέες των παιδιών για τον κορονοϊόen_US
dc.subjectπανδημία κοβιντ19en_US
dc.subjectchildren’s drawingsen_US
dc.subjectchildren’s ideas about Sars-Cov-2en_US
dc.subjectCovid-19 pandemicen_US
dc.titleΟι πεποιθήσεις για την πανδημία Covid-19, μέσα από ζωγραφιές παιδιών μέσης παιδικής ηλικίαςen_US
dc.title.alternativeElementary school children'd drawing about Covid-19 pandemicen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record