dc.description.abstract | Το παιχνίδι ορίζεται ως ο φυσικότερος τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης, μέσω του οποίου τα παιδιά επιδιώκουν να εξερευνήσουν το έμψυχο αλλά και άψυχο περιβάλλον γύρω τους, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο. Μελέτες και έρευνες επισημαίνουν επανειλημμένα τις ευεργετικές επιδράσεις του παιχνιδιού στην φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών και συγκεκριμένα στους τομείς της σωματικής, νοητικής, πνευματικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) εκδηλώνουν σημαντικά ελλείμματα τόσο στις κοινωνικές όσο και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, καθώς και στερεοτυπικά μοτίβα συμπεριφοράς. Παρόλο που το παιχνίδι δεν αποτελεί μέρος της διάγνωσης της διαταραχής, τα παιδιά παρουσιάζουν έναν αρκετά διαφορετικό και ταυτόχρονα περιοριστικό τρόπο παιχνιδιού, σε σύγκριση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Εφόσον είναι ευρύτατα αποδεκτή η άποψη ότι το παιχνίδι αποτελεί έναν από τους θεμελιώδεις τομείς έργου, ιδίως της παιδικής ηλικίας, καθίσταται απαραίτητη η παρέμβαση της εργοθεραπείας. Έτσι, είναι εφικτό να βελτιωθεί το παιχνίδι ως έργο σε παιδιά με ΔΑΦ και συνεπώς και η αναπτυξιακή τους πορεία, περιορίζοντας την ένταση με την οποία εμφανίζονται τα συμπτώματα.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Play is the most fundamental way of communication and expression, through which children seek to explore the animate and inanimate environment around them, grow their imagination and gain a better understanding of the world. Studies and research have repeatedly highlighted the benefits of play for children's development, in particular in the areas of physical, mental, intellectual, emotional and social development. Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) show significant deficits in both social and communication skills, as well as repetitive patterns of behavior. Although play is not part of the diagnostic features of the disorder, children with ASD exhibit a quite different and at the same time disrupted play pattern compared to typically developing children. Since play is of the most significant performance areas of occupation, especially in childhood, it becomes necessary for occupational therapists to intervene. In this way, play can be improved as an occupation in children with ASD and consequently upgrade their developmental trajectory, reducing the intensity that the symptoms of the disorder appear. | en_US |