Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργίου Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΠανταζοπούλου, Ευανθία Α.
dc.date.accessioned2024-02-02T13:05:05Z
dc.date.available2024-02-02T13:05:05Z
dc.date.issued2023-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4347
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Εργοθεραπείας.en_US
dc.description.abstractΤο παιχνίδι ορίζεται ως ο φυσικότερος τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης, μέσω του οποίου τα παιδιά επιδιώκουν να εξερευνήσουν το έμψυχο αλλά και άψυχο περιβάλλον γύρω τους, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο. Μελέτες και έρευνες επισημαίνουν επανειλημμένα τις ευεργετικές επιδράσεις του παιχνιδιού στην φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών και συγκεκριμένα στους τομείς της σωματικής, νοητικής, πνευματικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) εκδηλώνουν σημαντικά ελλείμματα τόσο στις κοινωνικές όσο και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, καθώς και στερεοτυπικά μοτίβα συμπεριφοράς. Παρόλο που το παιχνίδι δεν αποτελεί μέρος της διάγνωσης της διαταραχής, τα παιδιά παρουσιάζουν έναν αρκετά διαφορετικό και ταυτόχρονα περιοριστικό τρόπο παιχνιδιού, σε σύγκριση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Εφόσον είναι ευρύτατα αποδεκτή η άποψη ότι το παιχνίδι αποτελεί έναν από τους θεμελιώδεις τομείς έργου, ιδίως της παιδικής ηλικίας, καθίσταται απαραίτητη η παρέμβαση της εργοθεραπείας. Έτσι, είναι εφικτό να βελτιωθεί το παιχνίδι ως έργο σε παιδιά με ΔΑΦ και συνεπώς και η αναπτυξιακή τους πορεία, περιορίζοντας την ένταση με την οποία εμφανίζονται τα συμπτώματα. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Play is the most fundamental way of communication and expression, through which children seek to explore the animate and inanimate environment around them, grow their imagination and gain a better understanding of the world. Studies and research have repeatedly highlighted the benefits of play for children's development, in particular in the areas of physical, mental, intellectual, emotional and social development. Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) show significant deficits in both social and communication skills, as well as repetitive patterns of behavior. Although play is not part of the diagnostic features of the disorder, children with ASD exhibit a quite different and at the same time disrupted play pattern compared to typically developing children. Since play is of the most significant performance areas of occupation, especially in childhood, it becomes necessary for occupational therapists to intervene. In this way, play can be improved as an occupation in children with ASD and consequently upgrade their developmental trajectory, reducing the intensity that the symptoms of the disorder appear.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Υγείας.en_US
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςen_US
dc.subjectΠαιχνίδιen_US
dc.subjectΕργοθεραπείαen_US
dc.subjectΠαιγνιοθεραπείαen_US
dc.titleΤα Πολλαπλά Πρόσωπα του Παιχνιδιού στο Πλαίσιο της Εργοθεραπευτικής Παρέμβασης σε Παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματοςen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record