dc.description.abstract | Η αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών είναι ένα θέμα που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας μας εδώ και πολλές δεκαετίες. Έχουν ψηφιστεί κατά καιρούς πολλοί νόμοι, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην χώρα μας.
Η παρούσα εργασία προσπαθεί να μελετήσει τις απόψεις των Εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων της Εκπαίδευσης σχετικά με την αξιολόγηση. Εξετάζονται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αξιολόγησης τους, τους σκοπούς και τα είδη της αξιολόγησης και πως αυτή επηρεάζει το εκπαιδευτικό τους έργο. Προκύπτει το συμπέρασμα ότι η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται από εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες για να είναι περισσότερο αντικειμενική. Επίσης εξετάζεται, πώς η αξιολόγηση μπορεί να επηρεάσει την ατομική τους επαγγελματική εξέλιξη (μισθολογική ή βαθμολογική). Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το δομημένο ερωτηματολόγιο και τα αποτελέσματα αναλύθηκαν σε επίπεδο περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Διαπιστώσαμε ότι οι Εκπαιδευτικοί είναι ενημερωμένοι για την διαδικασία της αξιολόγησης, θεωρούν επαρκή τα κριτήρια που θέτει το υπουργείο για την αξιολόγηση και πιστεύουν ότι οι αξιολογητές χρειάζονται επιπλέον επιμόρφωση. Επίσης δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην έλλειψη των κατάλληλων υποδομών και μέσων διδασκαλίας καθώς και στην έλλειψη βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία. Τέλος, πιστεύουν ότι η αξιολόγηση πρέπει να έχει σχέση με τα τυπικά τους προσόντα να πραγματοποιείται κάθε τρία ή περισσότερα έτη και ο Διευθυντής /ντρια της σχολικής μονάδας πρέπει να έχει ρόλο στην αξιολόγηση τους όχι όμως καθοριστικό.---------------------------------------------The evaluation of teachers is a topic that concerns the educational community of our country for many decades. Many laws have been passed from time to time, but it has never been implemented in our country.
The present paper tries to study the views of Teachers at both levels of education about evaluation. It examines the perceptions of teachers about their evaluation, their purposes and types of assessment and how this affects their educational work. It is concluded that evaluation should be carried out by internal and external factors in order to be more objective. It also examines how evaluation can affect their individual professional development (salary and grade). The structured questionnaire was used for data collection and the results were analysed at the level of descriptive and inferential statistics. We found that Teachers are aware of the evaluation process, they consider the criteria set by the Ministry for evaluation to be adequate and they believe that evaluators need additional training. They also attach great importance to the lack of appropriate infrastructure and teaching aids and the lack of support staff in schools. Finally, they believe that evaluation should be related to their formal qualifications and should be carried out every three or more years and that the head teacher should have a role in the school in their evaluation, but not a decisive one. | en_US |