dc.description.abstract | Η ψηφιακή διακυβέρνηση αποτελεί, αναμφίβολα, έναν καθοριστικό παράγοντα για την αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία (μείωση του κόστους των δημοσίων υπηρεσιών, μείωση της διαφθοράς, αύξηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών) και την κοινωνία, εν γένει (μείωση της γραφειοκρατίας, διαφάνεια, βελτίωση στην επικοινωνία μεταξύ κράτους-πολίτη). Φυσικά, τη Δημόσια Διοίκηση αντιπροσωπεύει κυρίως το ανθρώπινο δυναμικό της.
Στην εργασία αυτή θα γίνει μια προσπάθεια παρουσίασης του ρόλου της επιμόρφωσης και κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου τομέα στην Ελλάδα, μέσα στο πλαίσιο της Ψηφιακής Διακυβέρνησης με γνώμονα τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) και στόχο τον ριζικό μετασχηματισμό των υφιστάμενων διαδικασιών και της κουλτούρας και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, ώστε η Δημόσια Διοίκηση να καταστεί αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη.
Είναι γεγονός ότι η ψηφιακή διακυβέρνηση συμβάλλει καθοριστικά στην αλληλεπίδραση στη σχέση κράτους-πολίτη δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη, τη διαφάνεια και τη συμμετοχή.
Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Δημόσια Διοίκηση λόγω της εφαρμογής των Τ.Π.Ε., είναι πολλές και ποικίλες και προς αυτή την κατεύθυνση θα ενισχύσει την προσπάθεια επίτευξης του επιθυμητού αποτελέσματος, η επιμόρφωση και κατάρτιση του προσωπικού της.
Η επένδυση στην επιμόρφωση είναι ουσιώδης για την επιτυχή μετάβαση στην ψηφιακή διακυβέρνηση και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών ενός κράτους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η δημόσια διοίκηση θα πρέπει να θέτει ως πρωταρχικό της στόχο την επιμόρφωση του προσωπικού της και να δημιουργεί κίνητρα που ενθαρρύνουν τη συνεχή μάθηση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της.
Στο πλαίσιο της έρευνας που διεξήχθη, εστάλησαν ανώνυμα ερωτηματολόγια, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στο διοικητικό προσωπικό του Ιονίου Πανεπιστημίου. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) και εξήχθησαν πολύ σημαντικά συμπεράσματα. Διαπιστώθηκε ότι το διοικητικό προσωπικό του Ιονίου Πανεπιστημίου που συμμετείχε στην έρευνα αυτή, κατέχει ένα υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και διατηρεί μια πολλή θετική στάση απέναντι στην επιμόρφωση, καθώς θεωρεί ότι αυτή συμβάλει, καθοριστικά στη βελτίωση της εργασιακής του απόδοσης και κατ΄επέκταση στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τέλος, παρουσιάζονται οι περιορισμοί που προέκυψαν κατά τη διεξαγωγή της έρευνας και διατυπώνονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. ----------------------------------------------------------------------------------Digital governance is, undoubtly, a decisive factor for the effectiveness of Public Administration with multiple benefits for the economy (reducing the cost of public services, reducing corruption, increasing the effectiveness and efficiency of the services provided) and society, in general (reduction of bureaucracy, transparency, improvement in communication between state and citizen). Public Administration is for sure, mainly represented by its human dynamic.
In this paper, an attempt will be made to present the role of education and training of the human resources of the public sector in Greece, within the framework of Digital Governance based on the use of Information and Communication Technologies (ICT). While doing this and aiming at the radical transformation of existing processes and culture and at the same time the upgrading of the services provided to citizens, in services of added value, resulting to a more effective and efficient Public Administration.
Digital governance contributes decisively to the interaction in the state-citizen relationship by emphasizing development, transparency and participation.
Public Administration has to face challlenges due to the application of ICT which are many and varied and in this direction, the education and training of its staff will strengthen the effort to achieve the desired result.
Investment in training is essential for the successful transition to digital governance and the improvement of the services provided by a state. Within this context, the public administration should set as its primary goal the training of its staff and create incentives that encourage the continuous learning and development of the skills of its human resources.In the framework of the research that was carried out, anonymous questionnaires were sent by e-mail to Ionian University’s administrative employees. The SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) statistical package was used to analyze the results and very important conclusions were drawn.
It was established that the administrative staff of the Ionian University who participated in this research, possess a high level of education and maintain a very positive attitude towards training, as they believe that it contributes decisively to the improvement of their work performance and by extension to the upgrading of the provided services. Finally, the limitations that arose during the research are presented and suggestions for further research are formulated. | en_US |