Show simple item record

dc.contributor.advisorΚορωνάκη Ειρήνη
dc.contributor.authorΖηνάπη, Σταυρούλα
dc.date.accessioned2024-09-06T08:52:52Z
dc.date.available2024-09-06T08:52:52Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4879
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εστιάζει στις ευκαιρίες του ψηφιακού μετασχηματισμού στη δημόσια διοίκηση, δίνοντας έμφαση, στις διοικητικές δομές αρμοδιότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης. Ειδικότερα, διερευνάται για πρώτη φορά σε ερευνητικό επίπεδο, η χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος Ο.Π.Σ.Υ..Δ. (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου) και η διάδραση που προκύπτει με αυτό από τους διοικητικούς υπαλλήλους του εν λόγω οργανισμού. Η τεχνολογική εξέλιξη μας επιτρέπει να λαμβάνουμε γρηγορότερα και ευκολότερα περισσότερες πληροφορίες, να διαθέτουμε στο μέγιστο βαθμό υπολογιστική ικανότητα, συνδεσιμότητα και επικοινωνία, επιπλέον επιτρέπονται νέες μορφές συνεργασιών μεταξύ διάσπαρτων δικτύων και διαφοροποιημένων παραγόντων. Η νέα πραγματικότητα, όχι μόνο, διαθέτει τεράστιες δυνατότητες καινοτομιών και βελτιωμένη απόδοση των δημόσιων οργανισμών, αλλά επεκτείνεται πέρα από τις παραδοσιακές μεθόδους επηρεάζοντας όχι μόνο τα άτομα αλλά και το σύνολο της κοινωνίας. Ταυτόχρονα, η νέα πραγματικότητα καθιστά πιο απαιτητική την ικανότητα των οργανισμών να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, καθώς ο έλεγχος του περιβάλλοντος και των λειτουργικών τους στοιχείων μειώνεται δραστικά διότι ελέγχουν σε μεγαλύτερο βαθμό στοιχεία του ιδίου περιβάλλοντος. Έτσι, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στους οργανισμούς κρίνεται αναπόφευκτος, γιατί διαφορετικά τείνουν να εξαφανιστούν. Η τεχνολογική πρόοδος, η ψηφιακή μεταμόρφωση και η ευελιξία σε κάθε τομέα της διοίκησης, αλλά, και η αλλαγή κουλτούρας και νορμών του ανθρώπινου δυναμικού κρίνεται αναγκαία και επιτακτική σε κάθε τομέα της δημόσιας διοίκησης. Ο κύριος στόχος, αυτής της έρευνας που διαμορφώθηκε ως ερευνητική προσέγγιση, είναι να αξιολογήσει και να συγκρίνει την τρέχουσα κατάσταση της ψηφιακής υιοθέτησης ως προς την τεχνολογική, οργανωτική και ανθρώπινη διάσταση, καθώς και την μελλοντική προτεραιότητα του οργανισμού στην υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού που λαμβάνει χώρα στη Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης. Βασιζόμενοι στα αποτελέσματα που προέκυψαν, μπορεί να συνταχθεί το συμπέρασμα ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο, παρόλα αυτά, αναδεικνύεται η ανάγκη επίτευξης στρατηγικών εταιρικών σχέσεων ώστε να προσαρμοστεί με επιτυχία στον οργανισμό και να μην εξαφανιστεί. Επίσης, κρίσιμος παράγοντας αναδείχθηκε η στάση των εργαζομένων απέναντι στην αλλαγή και την δέσμευσή τους σύμφωνα με τις επιταγές του εν λόγω μετασχηματισμού. Ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να συνταχθεί το συμπέρασμα αν επηρεάζεται από τις ψηφιακές γνώσεις ή αν ένα πληροφοριακό σύστημα διακατέχει την ικανότητα να συμβάλει, είτε θετικά είτε αρνητικά, στην οργανωτική λειτουργία ενός οργανισμού.---------------------------------------- This paper focuses on the opportunities for digital transformation in public administration, with an emphasis on the administrative structures under the jurisdiction of the Regional Directorate of Primary and Secondary Education of Eastern Macedonia and Thrace. Specifically, for the first time at a research level, the use of the Information System O.P.S.Y.D. (Integrated Information System for the Management of Personnel in Primary and Secondary Education of the Panhellenic School Network) is examined, as well as the interaction that arises from it among the administrative staff of the organization in question. Technological advancements allow us to access information more quickly and easily, to have maximum computational capacity, connectivity, and communication; moreover, they enable new forms of collaboration among dispersed networks and differentiated actors. The new reality not only offers enormous potential for innovation and improved performance of public organizations but also extends beyond traditional methods, affecting not only individuals but also society as a whole. At the same time, this new reality makes it more demanding for organizations to maintain their competitive advantage, as the control over their environment and operational elements is drastically reduced because they have greater control over elements of the same environment. Thus, digital transformation within organizations is deemed inevitable, as they otherwise tend to disappear. Technological progress, digital transformation, and flexibility in every area of administration, as well as the change in culture and norms of human resources, are considered necessary and urgent in every field of public administration. The main objective of this research, formulated as a research approach, is to evaluate and compare the current state of digital adoption concerning technological, organizational, and human dimensions, as well as the organization's future priority in implementing digital transformation that is taking place in the Regional Directorate of Primary and Secondary Education of Eastern Macedonia and Thrace. Based on the results obtained, it can be concluded that digital transformation is a multidimensional phenomenon; nevertheless, the need to achieve strategic corporate partnerships is highlighted so that the organization can adapt successfully and not disappear. Additionally, a critical factor that emerged was the attitude of employees toward change and their commitment according to the requirements of this transformation. However, it is not possible to conclude whether this is influenced by digital knowledge or whether an information system has the ability to contribute either positively or negatively to the organizational functioning of an entity.en_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών.«Δημόσια Διοίκηση» (Master of Science (M.Sc.) in Public Administration)en_US
dc.subjectΨηφιακός μετασχηματισμόςen_US
dc.subjectΕκπαίδευσηen_US
dc.subjectΤεχνολογική καινοτομίαen_US
dc.subjectΨηφιοποίησηen_US
dc.subjectΔημόσια διοίκησηen_US
dc.titleΕυκαιρίες ψηφιακού μετασχηματισμού στη δημόσια διοίκηση. Μελέτη περίπτωσης: η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκηςen_US
dc.title.alternativeOpportunities for digital transformation in public administration. Case study: the Regional Directorate of Education of Eastern Macedonia - Thraceen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record