Show simple item record

dc.contributor.advisorΞενιτίδου, Μαρία
dc.contributor.authorΘεοδωρίδου, Γεωργία
dc.contributor.authorTheodoridou, Georgia
dc.date.accessioned2025-01-31T16:14:30Z
dc.date.available2025-01-31T16:14:30Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5378
dc.description.abstractΗ κατασκευή των ταυτοτήτων ατόμων που ανήκουν σε μειονοτικές ομάδες, όπως η κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+, έχει απασχολήσει και έχει διερευνηθεί από κοινωνικούς ψυχολόγους τα τελευταία χρόνια. Η παρούσα έρευνα εξετάζει το πώς οι εκπαιδευτικοί διαμορφώνουν τις ταυτότητες των ατόμων ΛΟΑΤΚΙ+. Προσεγγίζει θεωρητικά και κριτικά τα θέματα της κατασκευής των έμφυλων και σεξουαλικών ταυτοτήτων, των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων και της έννοιας της διαθεματικότητας. Στοχεύει στη διερεύνηση των επιχειρημάτων, των νοηματοδοτήσεων και των νομιμοποιήσεων που κινητοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς καθώς και το πώς αυτά λειτουργούν σε διαφορετικά πλαίσια. Η εργασία αυτή αντλεί από την Αναστοχαστική Θεματική Ανάλυση και από τις αρχές της Λογοψυχολογικής Προσέγγισης, αναλύοντας τον λόγο των εκπαιδευτικών ως πλαίσιο κατασκευής και αναπαραγωγής ταυτοτήτων. Τα ευρήματα που προέκυψαν αναδεικνύουν τρεις κύριες θεματικές: την επίκληση στη βιολογία, την απόδοση ευθύνης και τη διάκριση ιδιωτικού/δημόσιου «χώρου». Οι παραπάνω θεματικές υπογραμμίζουν τη διαφορετική λειτουργία των επιχειρημάτων στο εκάστοτε πλαίσιο φυσικό και μη (π.χ. στο πλαίσιο της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, στο πλαίσιο της αποποίησης με επίκληση στις αντιδράσεις γονέων, στο πλαίσιο των κανόνων και της κανονικότητας).___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The identity construction of people of minority groups, such as the LGBTQ+ community, has been recently explored by social psychologists. This thesis examines how teachers construct LGBTQ+ identities. The themes of constructing gender and sex identities, stereotypes and prejudice, and the concept of intersectionality are explored theoretically and critically. It explores the arguments, signifiers, and legitimacies teachers mobilize and how these operate in different contexts. This paper draws on Reflexive Thematic Analysis and Discursive Psychology, analyzing teachers' discourse as a context for constructing and reproducing identities. Findings highlight three main themes: the appeal to biology, the attribution of responsibility, and the private/public 'space' distinction. These themes highlight the different functioning of arguments in each context - physical and non-physical (e.g. in the context of adoption by same-sex couples, in the context of renunciation concerning parental reactions, in the context of norms and normality).en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίαςen_US
dc.subjectσεξουαλικές ταυτότητεςen_US
dc.subjectέμφυλες ταυτότητεςen_US
dc.subjectκατασκευήen_US
dc.subjectΛΟΑΤΚΙ+en_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectgender identitiesen_US
dc.subjectsexual identitiesen_US
dc.subjectconstructionen_US
dc.subjectLGBTQ+en_US
dc.subjectteachersen_US
dc.titleΚατασκευή των ταυτοτήτων ΛΟΑΤΚΙ+ στο λόγο εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeConstructions of LGBTQ+ identities in Secondary Education Teachers' discourseen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record