dc.description.abstract | Η κατασκευή των ταυτοτήτων ατόμων που ανήκουν σε μειονοτικές ομάδες, όπως η
κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+, έχει απασχολήσει και έχει διερευνηθεί από κοινωνικούς
ψυχολόγους τα τελευταία χρόνια. Η παρούσα έρευνα εξετάζει το πώς οι
εκπαιδευτικοί διαμορφώνουν τις ταυτότητες των ατόμων ΛΟΑΤΚΙ+. Προσεγγίζει
θεωρητικά και κριτικά τα θέματα της κατασκευής των έμφυλων και σεξουαλικών
ταυτοτήτων, των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων και της έννοιας της
διαθεματικότητας. Στοχεύει στη διερεύνηση των επιχειρημάτων, των
νοηματοδοτήσεων και των νομιμοποιήσεων που κινητοποιούνται από τους
εκπαιδευτικούς καθώς και το πώς αυτά λειτουργούν σε διαφορετικά πλαίσια. Η
εργασία αυτή αντλεί από την Αναστοχαστική Θεματική Ανάλυση και από τις αρχές
της Λογοψυχολογικής Προσέγγισης, αναλύοντας τον λόγο των εκπαιδευτικών ως
πλαίσιο κατασκευής και αναπαραγωγής ταυτοτήτων. Τα ευρήματα που προέκυψαν
αναδεικνύουν τρεις κύριες θεματικές: την επίκληση στη βιολογία, την απόδοση
ευθύνης και τη διάκριση ιδιωτικού/δημόσιου «χώρου». Οι παραπάνω θεματικές
υπογραμμίζουν τη διαφορετική λειτουργία των επιχειρημάτων στο εκάστοτε πλαίσιο φυσικό και μη (π.χ. στο πλαίσιο της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, στο πλαίσιο
της αποποίησης με επίκληση στις αντιδράσεις γονέων, στο πλαίσιο των κανόνων και
της κανονικότητας).___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The identity construction of people of minority groups, such as the LGBTQ+
community, has been recently explored by social psychologists. This thesis examines
how teachers construct LGBTQ+ identities. The themes of constructing gender and
sex identities, stereotypes and prejudice, and the concept of intersectionality are
explored theoretically and critically. It explores the arguments, signifiers, and
legitimacies teachers mobilize and how these operate in different contexts. This paper
draws on Reflexive Thematic Analysis and Discursive Psychology, analyzing
teachers' discourse as a context for constructing and reproducing identities. Findings
highlight three main themes: the appeal to biology, the attribution of responsibility,
and the private/public 'space' distinction. These themes highlight the different
functioning of arguments in each context - physical and non-physical (e.g. in the
context of adoption by same-sex couples, in the context of renunciation concerning
parental reactions, in the context of norms and normality). | en_US |