Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαλεγιαννάκη, Αμαρυλλίς-Χρυσή
dc.contributor.authorΜπουτζιλούδη, Ουρανία
dc.contributor.authorBoutziloudi, Ourania
dc.date.accessioned2025-02-04T13:23:44Z
dc.date.available2025-02-04T13:23:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5391
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη έρευνα διερευνά τη χρήση μεταγνωστικών στρατηγικών από αθλητές/τριες κατά τη διάρκεια αθλητικών αγώνων και τη σχέση τους με την αυτο αποτελεσματικότητα και τις αθλητικές επιδόσεις. Στην έρευνα συμμετείχαν Ν = 124 αθλητές/τριες (εύρος ηλικίας =18-60 έτη, Μ.Ο. ηλικίας = 26,48 έτη, Τ.Α. = 10,32), εκ των οποίων οι 51 ήταν γυναίκες. Συμμετείχαν, επίσης, και 5 προπονητές/τριες (Μ.Ο. ηλικίας= 33 έτη, Τ.Α= 7,65 έτη), εκ των οποίων οι 2 ήταν γυναίκες, και αξιολόγησαν την αθλητική επίδοση σε 60 αθλητές/τριες του δείγματος. Για την αξιολόγηση της χρήσης των μεταγνωστικών στρατηγικών χορηγήθηκε το Ερωτηματολόγιο Μεταγνωστικών Διεργασιών (Love et.al., 2019) και για την αξιολόγηση της αυτο αποτελεσματικότητας η Κλίμακα Αυτο-αποτελεσματικότητας Αθλητή (Koçak, 2020). Παράλληλα στους/στις προπονητές/τριες δόθηκε το Έντυπο Αξιολόγησης της Αθλητικής Επίδοσης των αθλητών/τριών (Κώστα, 2023). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι για τους/τις αθλητές/τριες που χρησιμοποιούσαν συχνά μεταγνωστικές στρατηγικές, όπως η αξιολόγηση και ο έλεγχος της σκέψης, οι προπονητές αξιολογούσαν τις επιδόσεις τους υψηλότερα. Επίσης, η αυτο αποτελεσματικότητα συνδέθηκε θετικά με τη χρήση των μεταγνωστικών στρατηγικών. Η εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μεταγνώση και η αυτο αποτελεσματικότητα είναι κρίσιμοι παράγοντες για τη βελτίωση της αθλητικής επίδοσης. Ένας βασικός περιορισμός της έρευνας ήταν ότι η αξιολόγηση των διαστάσεων αυτών βασίστηκε αποκλειστικά σε αυτο-αναφοράς. Προτείνεται περαιτέρω έρευνα με μεγαλύτερα δείγματα και χρήση ποιοτικών μεθόδων για βαθύτερη κατανόηση της χρήσης μεταγνωστικών στρατηγικών στον αθλητισμό.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This research investigates the use of metacognitive strategies by athletes during sports competitions and their relationship with self-efficacy and sports performance. N = 124 female athletes (age range =18-60 years, mean age = 26.48 years, S.D. = 10.32) participated in the study, of which 51 were female. Five coaches (mean age = 33 years,S.D. = 7.65 years), of which two were female, also participated and assessed the sport performance of 60 athletes in the sample. The Metacognitive Processes Questionnaire (Love et.al., 2019) was administered to assess the use of metacognitive strategies and the Athlete Self-Efficacy Scale (Koçak, 2020) was administered to assess self-efficacy. At the same time, the coaches were given the Athletes' Sports Performance Evaluation Form (Koçak, 2023). The results showed that for athletes who frequently used metacognitive strategies such as evaluation and thought control, coaches rated their performance higher. Officially, self-efficacy was positively associated with the use of metacognitive strategies. The paper concludes that metacognition and self-efficacy are critical factors in improving athletic performance. A key limitation of the study was that the assessment of these dimensions was based solely on self-reporting. Further research with larger samples and the use of qualitative methods is suggested to gain a deeper understanding of the use of metacognitive strategies in sport.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίαςen_US
dc.subjectμεταγνωστικές στρατηγικέςen_US
dc.subjectαυτο-αποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectαθλητική επίδοσηen_US
dc.subjectαθλητέςen_US
dc.subjectπροπονητέςen_US
dc.subjectmetacognitivestrategiesen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectathletic performanceen_US
dc.subjectathletesen_US
dc.subjectcoachesen_US
dc.titleΧρήση μεταγνωστικών στρατηγικών κατά τη διάρκεια των αθλητικών αγώνων: Σχέσεις με την αυτο-αποτελεσματικότητα και τις αθλητικές επιδόσειςen_US
dc.title.alternativeThe use of metacognitive strategies during sports competition: Relationships with self-efficacy and athletic performanceen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record