dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η συσχέτιση της μετα-διάθεσης με τις αθλητικές επιδόσεις
όπως αυτές περιγράφονται από τους/τις προπονητές/τριες καθώς επίσης και με τη χρήση
στρατηγικών επίδοσης από ενήλικες αθλητές/τριες. Η μετα-διάθεση, η διαδικασία δηλαδή μέσω
της οποίας το κάθε άτομο στοχάζεται, παρακολουθεί αλλά και αξιολογεί και ρυθμίζει τα
συναισθήματά του, συνδέεται άμεσα με την έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης. Έτσι,
σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της συχνότητας χρήσης των στρατηγικών βελτίωσης της
απόδοσης ανάλογα με τη μετα-διάθεση του κάθε ενήλικα αθλητή/τριας. Για τον σκοπό αυτό
χορηγήθηκε το Trait Meta-mood Scale (TMMS) των Salovey et al. (1995) για την αξιολόγηση
της μετα-διάθεσης, τοTest of Performance Strategies (TOPS) των Thomas et al. (1999) το οποίο
αφορά τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι αθλητές προκειμένου να βελτιώσουν τις επιδόσεις
τους και, τέλος, ένα Έντυπο Αξιολόγησης των Επιδόσεων που συμπλήρωναν οι
προπονητές/τριες τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 124 υγιείς ενήλικες αθλητές (Ν = 73 άντρες)
ηλικίας 18 έως 66 (Μ.Ο. ηλικίας= 26,4 έτη, Τ.Α. = 10,32 έτη). Συμμετείχαν επίσης και N= 5
προπονητές/τριες ηλικιών 25 έως 56 ετών, με μέσο όρο ηλικίας τα 33 έτη, Τ.Α= 7,65), εκ των
οποίων οι 2 ήταν γυναίκες, και αξιολόγησαν την αθλητική επίδοση 60 αθλητών. Τα
αποτελέσματα από τους δείκτες συνάφειας rτου Pearson έδειξαν υψηλή προς μέτρια συσχέτιση
μεταξύ των βαθμολογιών στους παράγοντες του TMMS με τις βαθμολογίες των παραγόντων του
TOPS, ενώ παρουσίασαν χαμηλές ή και πολύ χαμηλές συσχετίσεις με τις τελικές αθλητικές
επιδόσεις. Τέλος, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα.
Μελλοντικές έρευνες θα ερευνήσουν περαιτέρω τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας,
προκειμένου να υπάρξει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα της μετα-διάθεσης σε συνδυασμό με τις
αθλητικές επιδόσεις και τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι αθλητές.________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The aim of the present study was to correlate meta-mood with the use of performance strategies
by adult athletes as well as with sports performance as described by their coaches. Meta-mood,
the process through which each individual reflects, monitors and also evaluates and regulates his
or her emotions, is directly related to the concept of emotional intelligence. Thus, the purpose of
this study was to investigate the frequency of the psychological strategies that are used by the
athletes to improve their performance according to the meta-mood of each adult athlete. For this
purpose, the Trait Meta-mood Scale (TMMS) by Salovey et al. (1995) was used to measure
meta-mood, the Test of Performance Strategies (TOPS) by Thomas et al. (1999) which relates to
the strategies that are used by the athletes to improve their performance and finally a
questionnaire form for coaches to assess the performance of their athletes. The study involved
124 healthy adult athletes aged 18 to 66 with a mean age of 26.4 years and standard deviation
10,32 of which 73 were male. Also in the study participated in N= 5 coaches aged 25 to 56, with
an average age of 33 years, S.D. = 7.65), of which 2 were women, and evaluated the athletic
performance of 60 athletes. Results from Pearson's r correlation showed a high to moderate
correlation between scores on the TMMS factors and scores on the TOPS factors, while showing
low or very low correlations with final athletic performance. Future research will further
investigate the results of the present study in order to provide a clearer picture of meta disposition in relation to athletic performance and the strategies used by athletes. | en_US |