Show simple item record

dc.contributor.authorΧώνα, Ειρήνη
dc.contributor.authorChona, Eirini
dc.date.accessioned2025-02-04T15:45:18Z
dc.date.available2025-02-04T15:45:18Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5398
dc.description.abstractΕίναι γεγονός ότι αρκετά μεγάλο κομμάτι γνώσεων των ανθρώπων προέρχεται μέσα από την συνδιάλεξη με άλλα άτομα. Αυτό βέβαια πολλές φορές μπορεί να αποτελέσει έναν λάθος τρόπος απόκτησης νέων γνώσεων-πληροφοριών όταν οι πληροφορίες αυτές δεν ελέγχονται από αξιόπιστες πηγές πληροφοριών. Ο κίνδυνος αυξάνεται όταν ο δέκτης των πληροφοριών είναι ένα παιδί επειδή έχει μικρότερη κριτική ικανότητα και μεγαλύτερη αδυναμία στο έλεγχο των εσφαλμένων πληροφοριών. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας κυρίως ,λόγω του ότι δεν έχουν κατακτήσει ακόμα αυτές τις δεξιότητες τείνουν να βασίζονται σε εξωτερικά χαρακτηριστικά του πληροφορητή προκείμενου να επιλέξουν αν θα τον εμπιστευτούν ή όχι. Στόχος λοιπόν της συγκεκριμένης εργασίας είναι να ερευνηθεί και να διευκρινιστεί αν τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του πληροφορητή συνεχίζουν να επηρεάζουν τους δείκτες εμπιστοσύνης των παιδιών μέσης παιδικής ηλικίας και αν τα αποτελέσματα που θα διεξαχθούν μεταβάλλονται ανάλογα με την ηλικία και το φύλο του παιδιού. Συγκεκριμένα ως χαρακτηριστικά στην έρευνα επιλέχθηκαν εκείνο του φύλου , της ηλικίας, της εμφάνισης και των θρησκευτικών στοιχείων. Ένας επιπλέον στόχος ήταν να βρεθεί όταν τα εξωτερικά αυτά χαρακτηριστικά συγκρίνονται και αντιπαραβάλλονται με τον παράγοντα της ειδημοσύνης του πληροφορητή να δούμε ποιο θα υπερισχύσει και πάλι αν αυτά τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία και το φύλο του παιδιού . Για αυτό ακριβώς τον λόγο στην έρευνα συμμετείχαν παιδιά ηλικίας 10 και 12 ετών που φοιτούσαν στην Τετάρτη και στην Έκτη δημοτικού. Στα παιδιά δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο που έπρεπε να συμπληρώσουν αφού προηγούταν η ανάγνωση ορισμένων βινιετών/ ιστοριών ειδικά διαμορφωμένων για να ερευνήσουν το συγκεκριμένο θέμα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα εξωτερικά χαρακτηριστικά συνεχίζουν και στην μέση παιδική ηλικία να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του ποιον θα εμπιστευτούν τα παιδιά. Όταν όμως έρχονται έναντι της ειδημοσύνης και του παράγοντα της τεχνογνωσίας χάνουν την ισχύ τους και την επίδραση τους ,καθώς τα παιδιά επιλεγούν να εμπιστευτούν τον ειδικό πληροφοριοδότη έναντι εκείνου που έχει πιο ελκυστικά εξωτερικά χαρακτηριστικά.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________It is a fact that quite a large part of people's knowledge comes from talking to other people. This, of course, can often be a wrong way to acquire new knowledge-information when this information is not controlled by reliable sources of information. The risk increases when the receiver of information is a child because he has less judgment and a greater inability to control incorrect information. Preschoolers, mainly because they have not yet mastered these skills, tend to rely on external characteristics of the informant in order to choose whether to trust him or not. The aim of this paper is to investigate and clarify whether the external characteristics of the informant continue to affect the confidence indicators of middle-childhood children and whether the results to be carried out vary depending on the age and gender of the child. Specifically, gender, age, appearance and religious elements were selected as characteristics in the survey. An additional goal was to find, when these external characteristics are compared and contrasted with the informant's expert factor, to see which one will prevail again if these results vary according to the age and sex of the child. That's why the study involved children aged 10 and 12 who were in fourth and sixth grade. The children were given a questionnaire that they had to complete after reading some vignettes/stories specially designed to investigate the specific topic. The results showed that external characteristics continue into middle childhood to play a decisive role in choosing who to trust. But when it comes to expertise and know-how, they lose their power and influence, as children choose to trust the expert informant over the one who has more attractive external characteristics.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίαςen_US
dc.subjectΕπιλεκτική εμπιστοσύνηen_US
dc.subjectεξωτερικά χαρακτηριστικά πληροφορητήen_US
dc.subjectειδημοσύνηen_US
dc.subjectμαθητές Δημοτικούen_US
dc.subjectSelective trusten_US
dc.subjectinformant’s appearanceen_US
dc.subjectexpertiseen_US
dc.subjectelementary school studentsen_US
dc.titleΕπιλεκτική εμπιστοσύνη παιδιών μέσης παιδικής ηλικίας: Η σχέση των εξωτερικών χαρακτηριστικών του πληροφοριοδότη με την εμπιστοσύνη στην πληροφορία που αυτός δίνεen_US
dc.title.alternativeMiidle childhood children's selective trust: the relationship between external traitsen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record