Show simple item record

dc.contributor.advisorΤουλούπης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΧονδροθύμιου, Ελένη-Χριστίνα
dc.contributor.authorChondrothymiou, Eleni-Christina
dc.date.accessioned2025-02-04T16:04:26Z
dc.date.available2025-02-04T16:04:26Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5399
dc.description.abstractΗ πρακτική της ακαδημαϊκής εξαπάτησης σε οποιοδήποτε ακαδημαϊκό περιβάλλον, όπως περιγράφει ο Cizek (1999), αναφέρεται στην προσπάθεια χρήσης παραπλανητικών ή δόλιων μέσων για να παρουσιαστεί κάποιος ως κάτοχος γνώσεων. Οι φοιτητές, σύμφωνα με τον ίδιο ερευνητή (Cizek, 2003), συχνά αντιγράφουν, με αυτήν την πρακτική να διαδίδεται ακόμη και σε μεταπτυχιακό επίπεδο και σε φοιτητές ιατρικής. Τα τηλεοπτικά αφιερώματα αποτυπώνουν την ένταση του προβλήματος, ενώ η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη, όπως αναφέρεται, παρέχει στους φοιτητές ευκολότερη πρόσβαση σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες. Η σοβαρότητα του φαινομένου απαιτεί προσεκτική διερεύνηση, καθώς οι αρνητικές επιπτώσεις εκτείνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία. Η εξαπάτηση απειλεί την αξιοπιστία του εκπαιδευτικού συστήματος, αναδεικνύοντας έλλειψη ηθικών αξιών και ευθύνης. Επιπρόσθετα, η υπονόμευση της αξιοπιστίας των ακαδημαϊκών τίτλων και η απώλεια της δίκαιης ανταγωνιστικότητας αποτελούν κρίσιμες επιπτώσεις. Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, απαιτούνται αποτελεσματικά μέτρα πρόληψης και κυρώσεων, που θα ενισχύσουν την εθνική συνείδηση και θα προωθήσουν την ποιοτική εκπαίδευση. Μέσω συνεχούς έρευνας, είναι δυνατό να κατανοήσουμε καλύτερα τα αίτια της εξαπάτησης και να αναπτύξουμε αποτελεσματικές στρατηγικές για την αντιμετώπισή της. Ο σκοπός της εν λόγω εργασίας, είναι η διερεύνηση συμπεριφορών ακαδημαϊκής εξαπάτησης μεταξύ φοιτητών συνεκτιμώντας ταυτόχρονα τον προβλεπτικό ρόλο της ακαδημαϊκής προσαρμογής και της ακαδημαϊκής εγγύτητας. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο αυτοαναφορά με κλίμακες σχετικές με τις υπό μελέτη μεταβλητές. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 157 Έλληνες φοιτητές και φοιτήτριες από διάφορα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. Οι συμμετέχοντες και ιδίως οι φοιτήτριες ανέφεραν την εμπλοκή τους στην υπό μελέτη συμπεριφορά, ενώ η ακαδημαϊκή προσαρμογή και εγγύτητα δεν φάνηκε να συμβάλλουν στην εκδήλωση της ακαδημαϊκής εξαπάτησης.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The practice of academic cheating in any academic environment, as described by Cizek (1999), refers to the attempt to use deceptive or cunning means to present oneself as possessing knowledge. According to the same researcher (Cizek, 2003), students often engage in plagiarism, with this practice spreading even at the postgraduate level and among medical students. Television documentaries capture the intensity of the problem, while the rapid technological advancement, as mentioned, provides students with easier access to electronic libraries. The severity of the phenomenon requires careful investigation, as its negative consequences extend to the educational community and society. Academic cheating threatens the credibility of the educational system, highlighting a lack of ethical values and responsibility. Additionally, undermining the credibility of academic credentials and the loss of fair competitiveness are critical impacts. To address this problem, effective preventive measures and sanctions are required to enhance ethical awareness and promote quality education. Through continuous research, it is possible to better understand the causes of academic cheating and develop effective strategies to combat it. The purpose of this study is to explore academic cheating behaviors among students, concurrently considering the predictive roles of academic adaptation and academic closeness. For this purpose, an online self-report questionnaire was used, including scales related to the variables involved. The sample consisted of 157 Greek university students from Higher Educational Institutions of Greece. Participants, and especially female students, reported their involvement in academic cheating, while academic adaptation and connectedness did not seem to contribute to the manifestation of academic cheating.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίαςen_US
dc.subjectακαδημαϊκή εξαπάτησηen_US
dc.subjectακαδημαϊκή προσαρμογήen_US
dc.subjectακαδημαϊκή εγγύτηταen_US
dc.subjectφοιτητές/τριεςen_US
dc.subjectacademic cheatingen_US
dc.subjectacademic adaptationen_US
dc.subjectacademic connectednessen_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.titleΑκαδημαϊκή εξαπάτηση μεταξύ φοιτητών/ριών: Ο ρόλος της ακαδημαϊκής προσαρμογής και εγγύτηταςen_US
dc.title.alternativeAcademic cheating among university students: the role of academic adaptation and connectednessen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record