dc.description.abstract | Η πρακτική της ακαδημαϊκής εξαπάτησης σε οποιοδήποτε ακαδημαϊκό
περιβάλλον, όπως περιγράφει ο Cizek (1999), αναφέρεται στην προσπάθεια χρήσης
παραπλανητικών ή δόλιων μέσων για να παρουσιαστεί κάποιος ως κάτοχος γνώσεων.
Οι φοιτητές, σύμφωνα με τον ίδιο ερευνητή (Cizek, 2003), συχνά αντιγράφουν, με
αυτήν την πρακτική να διαδίδεται ακόμη και σε μεταπτυχιακό επίπεδο και σε
φοιτητές ιατρικής. Τα τηλεοπτικά αφιερώματα αποτυπώνουν την ένταση του
προβλήματος, ενώ η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη, όπως αναφέρεται, παρέχει στους
φοιτητές ευκολότερη πρόσβαση σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες.
Η σοβαρότητα του φαινομένου απαιτεί προσεκτική διερεύνηση, καθώς οι
αρνητικές επιπτώσεις εκτείνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία. Η
εξαπάτηση απειλεί την αξιοπιστία του εκπαιδευτικού συστήματος, αναδεικνύοντας
έλλειψη ηθικών αξιών και ευθύνης. Επιπρόσθετα, η υπονόμευση της αξιοπιστίας των
ακαδημαϊκών τίτλων και η απώλεια της δίκαιης ανταγωνιστικότητας αποτελούν
κρίσιμες επιπτώσεις. Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, απαιτούνται
αποτελεσματικά μέτρα πρόληψης και κυρώσεων, που θα ενισχύσουν την εθνική
συνείδηση και θα προωθήσουν την ποιοτική εκπαίδευση. Μέσω συνεχούς έρευνας,
είναι δυνατό να κατανοήσουμε καλύτερα τα αίτια της εξαπάτησης και να
αναπτύξουμε αποτελεσματικές στρατηγικές για την αντιμετώπισή της.
Ο σκοπός της εν λόγω εργασίας, είναι η διερεύνηση συμπεριφορών
ακαδημαϊκής εξαπάτησης μεταξύ φοιτητών συνεκτιμώντας ταυτόχρονα τον
προβλεπτικό ρόλο της ακαδημαϊκής προσαρμογής και της ακαδημαϊκής εγγύτητας.
Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο αυτοαναφορά
με κλίμακες σχετικές με τις υπό μελέτη μεταβλητές. Το δείγμα της έρευνας
αποτέλεσαν 157 Έλληνες φοιτητές και φοιτήτριες από διάφορα Ανώτατα
Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. Οι συμμετέχοντες και ιδίως οι φοιτήτριες
ανέφεραν την εμπλοκή τους στην υπό μελέτη συμπεριφορά, ενώ η ακαδημαϊκή
προσαρμογή και εγγύτητα δεν φάνηκε να συμβάλλουν στην εκδήλωση της
ακαδημαϊκής εξαπάτησης.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The practice of academic cheating in any academic environment, as described
by Cizek (1999), refers to the attempt to use deceptive or cunning means to present
oneself as possessing knowledge. According to the same researcher (Cizek, 2003),
students often engage in plagiarism, with this practice spreading even at the
postgraduate level and among medical students. Television documentaries capture the
intensity of the problem, while the rapid technological advancement, as mentioned,
provides students with easier access to electronic libraries.
The severity of the phenomenon requires careful investigation, as its negative
consequences extend to the educational community and society. Academic cheating
threatens the credibility of the educational system, highlighting a lack of ethical
values and responsibility. Additionally, undermining the credibility of academic
credentials and the loss of fair competitiveness are critical impacts. To address this
problem, effective preventive measures and sanctions are required to enhance ethical
awareness and promote quality education. Through continuous research, it is possible
to better understand the causes of academic cheating and develop effective strategies
to combat it.
The purpose of this study is to explore academic cheating behaviors among
students, concurrently considering the predictive roles of academic adaptation and
academic closeness. For this purpose, an online self-report questionnaire was used,
including scales related to the variables involved. The sample consisted of 157 Greek
university students from Higher Educational Institutions of Greece. Participants, and
especially female students, reported their involvement in academic cheating, while
academic adaptation and connectedness did not seem to contribute to the
manifestation of academic cheating. | en_US |