dc.description.abstract | Η μόλυνση του ατμοσφαιρικού αέρα είναι ένα γνωστό θέμα που απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα, ενώ η μόλυνση του αέρα σε εσωτερικούς χώρους είναι ένα παλιό πρόβλημα που έχει τραβήξει έντονο επιστημονικό ενδιαφέρον τις τελευταίες δεκαετίες. Υπάρχει μεν εξάρτηση ανάμεσα στα δύο προβλήματα, αλλά είναι πολύ πιθανό η ποιότητα του εσωτερικού αέρα να είναι χειρότερη από αυτήν του εξωτερικού. Οι περισσότεροι εσωτερικοί ρύποι δεν προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον, αλλά παράγονται μέσα στο ίδιο το κτίριο. Ακόμη όμως και όταν ο εσωτερικός αέρας δεν είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένος με ρύπους, το γεγονός ότι η παραμονή των ατόμων μέσα στους χώρους αυτούς είναι συνήθως για μεγάλα χρονικά διαστήματα (60-90% του χρόνου τους), αυξάνει τη διάρκεια έκθεσης και την πιθανότητα να προκληθούν σοβαρά προβλήματα υγείας. Μια τέτοια περίπτωση αποτελούν και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπου η κακή ποιότητα του εσωτερικού αέρα στα κτίρια, καθώς και η κακή ρύθμιση του εσωτερικού θερμικού περιβάλλοντος, μπορεί να μειώσει την αποδοτικότητα τόσο των καθηγητών όσο και των μαθητών και να επιφέρει προβλήματα υγείας. Επιπρόσθετα, αυτές οι επιπτώσεις έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του οικονομικού κόστους, λόγω πιθανώς της υψηλότερης κατανάλωσης ενέργειας, καθώς και της ανάγκης για ιατρική περίθαλψη, αναρρωτικές άδειες, αλλά και αποζημιώσεις.
Για την επίτευξη, λοιπόν, της καλής ποιότητας του εσωτερικού αέρα και της θερμικής άνεσης στα κτίρια, πέρα από το σωστό σχεδιασμό του κτιρίου και την κατάλληλη επιλογή των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του, είναι σημαντική η εγκατάσταση ενός εξοπλισμού ρύθμισης του εσωτερικού θερμικού περιβάλλοντος και της ποιότητας αέρα.
Η παρούσα διπλωματική εργασία είναι μία προσπάθεια διαστασιολόγησης ενός συστήματος κλιματισμού μιας αίθουσας διδασκαλίας, που ανήκει στο κτίριο του Π.Δ.Μ., τόσο για τη θερινή όσο και για τη χειμερινή περίοδο λειτουργίας του ιδρύματος... | en_US |