dc.description.abstract | Οι εταιρείες κινούνται πλέον προς τις πολυεθνικές αγορές και καλούνται να αντιμετωπίσουν τον ολοένα και αυξανόμενο ανταγωνισμό σε παγκόσμια κλίμακα, η διαδικασία ανάπτυξης νέων προϊόντων και η προώθηση τους στην αγορά γίνεται σταδιακά πιο σύνθετη. Η κατανόηση των διανεμημένων πελατών δεν είναι πλέον ένα απλό θέμα προσδιορισμού των αναγκών μιας ενιαίας, σχετικά ομοιογενούς ομάδας. Άντ’ αυτού, απαιτείται μία ικανότητα κατανόησης των αναγκών των καταναλωτών που ζουν σε διαφορετικές χώρες, μιλούν διαφορετικές γλώσσες, έχουν διαφορετικές πολιτιστικές πεποιθήσεις και εκφράζουν τις προτιμήσεις τους με διαφορετικούς τρόπους. Για να χειριστούν αυτήν την αυξανόμενη πολυπλοκότητα, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στηρίζονται στις ομάδες ανάπτυξης νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Υπάρχουν δύο ειδών ομάδες που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία:
1) οι διαπροσωπικές ομάδες, που αποτελούνται από άτομα που εργάζονται μαζί στην ίδια φυσική θέση και είναι πολιτιστικά παρόμοια, και
2) οι εικονικές ομάδες (virtual teams), που αποτελούνται από άτομα που έχουν ένα μέτριο επίπεδο φυσικής εγγύτητας και ποικίλουν πολιτιστικά. Ένα παράδειγμα μίας εικονικής ομάδας είναι εκείνο του οποίου τα μέλη βρίσκονται σε διαφορετικές χώρες ή σε διαφορετικά μέρη της ίδιας χώρας.
Σκοπός αυτού του εγγράφου είναι να μελετήσει τις Εικονικές Ομάδες (Virtual Teams), τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τη δομή τους, να συγκρίνει τη χρήση των εικονικών ομάδων έναντι των διαπροσωπικών ομάδων, να ερευνήσει το πλαίσιο ανάπτυξης τους, τους παράγοντες και τα κριτήρια επιτυχίας τους, να εξετάσει θέματα ηγεσίας, ζητήματα προγραμματισμού, τις μεθόδους και τα εργαλεία επικοινωνίας, να μελετήσει την εφαρμογή των εικονικών ομάδων σε ιδιαίτερα επιτυχημένες εταιρείες και τέλος να καταθέσει τα συμπεράσματα και τις προτάσεις του. | en_US |