Show simple item record

dc.contributor.authorΑδάμ, Χρήστος
dc.date.accessioned2019-01-14T09:07:53Z
dc.date.available2019-01-14T09:07:53Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.other1663
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1177
dc.description.abstractΗ κατασκευή του απόλυτου αγωνιστικού αυτοκινήτου αποτελεί συνεχή αναζήτηση για όλες τις ομάδες στον κόσμο. Αν αναλογιστείς ότι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο περιλαμβάνει πάνω από 4500 κομμάτια τα οποία βελτιώνονται συνεχώς κατά τη διάρκεια ενός πρωταθλήματος, τότε δεν θα πρέπει να εκπλήσσει ο συνεχής ανταγωνισμός των ομάδων στα εργαστήρια, για την αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης, της ταχύτητας και της συνοχής στις επιδόσεις. Το CFD (Computational Fluid Mechanics) χρησιμοποιείται ευρέως στην βιομηχανία αυτοκινήτου για την μελέτη ρευστών που έχουν σχέση με τα οχήματα. Σ' αυτά περιλαμβάνονται τόσο η εξωτερική αεροδυναμική του οχήματος, όσο και η ροή των υγρών της μηχανής καθώς και τα συστήματα κλιματισμού. Πιο συγκεκριμένα τώρα, όσον αφορά την αεροδυναμική, το CFD γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στην βιομηχανία αυτοκινήτου κυρίως για πρακτικούς λόγους. Στην συγκεκριμένη διπλωματική εργασία θα ασχοληθούμε με ένα μέρος του αγωνιστικού αυτοκινήτου, την μπροστινή αεροτομή. Στην συγκεκριμένη μελέτη δεν δημιουργήθηκε πραγματικό μοντέλο. Η σχεδίαση και η μελέτη έγινε εξ' ολοκλήρου σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Για να κατανοήσουμε καλύτερα την συγκεκριμένη μελέτη πρέπει να αναλογιστούμε πρώτα το ρόλο της μπροστινής αεροτομής. Η μπροστινή αεροτομή είναι υπεύθυνη για την δημιουργία κάθετης δύναμης προς τα κάτω ώστε να αυξάνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου στις στροφές, με απλά λόγια να βελτιώνεται το κράτημα. Ωστόσο το μέγεθος αυτής της δύναμης εξαρτάται από το ύψος της αεροτομής από το έδαφος. Οπότε η σχετική μελέτη θα πρέπει να διερευνά τις σχετικές παραμέτρους. Αρχικά σχεδιάστηκε η αεροτομή σε δύο διαστάσεις και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στις τρεις διαστάσεις. Η μελέτη έγινε στις τρεις διαστάσεις για την ρεαλιστικότερη εξαγωγή συμπερασμάτων. Ο κύριος σκοπός αυτής της εργασίας είναι να κατανοήσει την ροή γύρω από την μπροστινή αεροτομή αγωνιστικού αυτοκινήτου, και πως αυτή επηρεάζεται από το ύψος της αεροτομής από το έδαφος. Για την διεξαγωγή της μελέτης ακολούθησαν κάποια βήματα : • δημιουργήθηκε το μοντέλο της αεροτομής σε δύο (2) διαστάσεις. • δημιουργήθηκε το μοντέλο της αεροτομής σε τρεις (3) διαστάσεις. • ορίστηκε ο χώρος που περικλείει την αεροτομή και στον οποίο θα γίνει η μελέτη. • δημιουργήθηκε το πλέγμα την γεωμετρίας ώστε να είναι δυνατή η μελέτη. • έγινε η μελέτη της αεροτομής στις συνθήκες που ορίσαμε για το πείραμα, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα CFX-5 της ANSYS που μελετά ροές ρευστών. • έγινε η εξαγωγή συμπερασμάτων με βάση τα αποτελέσματα του πειράματος και η σύγκρισή τους με τη θεωρητική βάση. Πριν την εκκίνηση της διεξαγωγής του πειράματος δημιουργήθηκε το θεωρητικό πεδίο πάνω στο οποίο θα βασιστεί η μελέτη.en_US
dc.description.sponsorshipΤουρλιδάκης Αντώνιοςen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΑδάμ Χρήστοςen_US
dc.relation.ispartofseriesΑριθμός Εισαγωγής;1663
dc.subjectΑυτοκίνητο – Car, Υπολογιστική Ρευστομηχανική - Computational Fluid Mechanics, Πρόγραμμα ANSYS CFX-5 - Program ANSYS CFX-5en_US
dc.titleΜελέτη επίδρασης του εδάφους στην αεροδυναμική απόδοση αεροτομήςen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record