dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια υπάρχει έντονη ερευνητική δραστηριότητα γύρω από το πεδίο της θερμικής άνεσης σε διάφορους τύπους κτιρίων. Εκτός της θερμικής άνεσης, και η ποιότητα αέρα του εσωτερικού περιβάλλοντος είναι σημαντική, μιας και επηρεάζει την υγεία των ανθρώπων.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, παρουσιάζεται συστηματική διερεύνηση με στόχο την αποτίμηση της αίσθησης θερμικής άνεσης των φοιτητών και καθηγητών, και της ποιότητας αέραστις αίθουσες της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στις κτιριακές υποδομές της Φλώρινας (Ελλάδα). Η διερεύνηση συνίσταται στην διεξαγωγή μετρήσεων, καθώς και στη συλλογή στοιχείων βάσει ερωτηματολογίων.
Ειδικότερα, οι μετρήσεις διεξήχθησαν κατά την χειμερινή περίοδο και έγιναν στη πιο ψυχρή κλιματική ζώνη της Ελλάδος. Οι μετρήσεις αφορούν τις παραμέτρους θερμικής άνεσης (θερμοκρασία, υγρασία, ταχύτητα αέρα), καθώς επίσης και την ποιότητα του εσωτερικού αέρα, όπως οι πτητικές οργανικές ενώσεις (VOCs), οι αλδεΰδες και η συγκέντρωση του διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2).
Οι τιμές της θερμικής άνεσης υπολογίζονται σύμφωνα με το ευρέως διαδεδομένο και αποδεκτό στη σχετική βιβλιογραφία μοντέλο του Fanger, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα των μετρήσεων που πραγματοποιήθηκαν για τις αντικειμενικές παραμέτρους. Στη συνέχεια, στη βάση στοιχείων από κατάλληλα διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο, γίνεται σύγκριση της πραγματικής αίσθησης που έχουν οι φοιτητές όταν αυτοί βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας με την εκτιμώμενη από το μοντέλο του Fanger. Η εκτίμηση της ποιότητας αέρα συνίσταται στη σύγκριση των τιμών μετρήσεων, για τις υπό μελέτη ενώσεις, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό περιβάλλον, ενώ συνεκτιμώνται και οι απόλυτες τιμές των εν λόγω δεδομένων σε σχέση με δεδομένα για αντίστοιχες συνθήκες.
Investigation of thermal comfort in various types of buildings is a rather intense research activity by recent years. Besides thermal comfort, the Indoor Air Quality (IAQ) is also important for the sensation of humans in indoor environments, as well as for their health. In the proposed work, a systematic measurement campaign in university classrooms in the Educational School of the University of Western Macedonia, Florina, Greece, is presented; the campaign was performed through winter time, noting that the University lies on the coldest thermal zone on a country level. Measurements include thermal comfort parameters, as well as IAQ ones, namely volatile organic compounds (VOCs), aldehydes and NO2 concentration. As far as thermal comfort is concerned, Fanger’s thermal comfort indices are calculated, on the basis of the measured data; a comparison is made through the support of questionnaires investigating the actual thermal comfort level of the students while being in the classrooms, aiming at providing information on an adaptive sensation level. In terms of air quality, measurements are made both indoors and outdoors, allowing the determination of indoor/outdoor correlations. | en_US |