Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπότσιου, Μαρία
dc.contributor.authorΜπελέρη, Βαρβάρα
dc.date.accessioned2020-09-03T10:05:17Z
dc.date.available2020-09-03T10:05:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1816
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσαen_US
dc.description.abstractΗ εποχή στην οποία ζούμε είναι γνωστή και αναφέρεται ως ψηφιακή εποχή. Στην εποχή αυτή η τεχνολογία αλλάζει και αναπτύσσεται ταχέως. Οι ψηφιακοί πολίτες πρέπει να διαθέτουν εκτεταμένες δεξιότητες, γνώσεις, πρόσβαση στο Διαδίκτυο και την τεχνολογία. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη της συμπεριφοράς του σύγχρονου πολίτη. Στόχος είναι η διερεύνηση της πολιτειότητας των χρηστών του διαδικτύου, με απώτερος στόχο τη διερεύνηση των πιθανών σχέσεων μεταξύ των παραγόντων που συνθέτουν τις ψηφιακές δεξιότητες και των παραγόντων που συνθέτουν την ψηφιακή πολιτειότητα. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο το οποίο συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά από τους συμμετέχοντες μέσω της πλατφόρμας Google Forms, με τη μέθοδο της χιονοστιβάδας. Το εργαλείο έρευνας αποτελείται από 13 ερωτήσεις, εκ των οποίων οι δυο είναι πολυμεταβλητές και αφορούν αντίστοιχα στη ψηφιακή πολιτειότητα και στις δεξιότητες χρήσης ΤΠΕ. Η μεθοδολογία έρευνας κατόρθωσε τη συγκέντρωση δείγματος 237 ατόμων. Στις δύο πολυμεταβλητές εφαρμόστηκε διερευνητική παραγοντική ανάλυση, και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε έλεγχος συσχετίσεων μεταξύ των παραγόντων. Τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι η αξιοποίηση του διαδικτύου για ψηφιακή πολιτική ενημέρωση (παράγοντας) αυξάνεται όσο αυξάνεται η αυτοπεποίθηση σε δεξιότητες ΤΠΕ που αφορούν στη διαχείριση πληροφορίας(παράγοντας), την επικοινωνία(παράγοντας) και τη χρήση του διαδικτύου για εμπορικούς/επαγγελματικούς σκοπούς(παράγοντας). Επίσης, η αυτοπεποίθηση στη διαχείριση της πληροφορίας εμφανίζει στατιστικά σημαντική και θετική σχέση με την αξιοποίηση του διαδικτύου για πολιτική ενημέρωση. Επιπλέον, η αυτοπεποίθηση στη χρήση του διαδικτύου για επικοινωνία σχετίζεται με την αξιοποίηση του διαδικτύου για πολιτική δράση και συμμετοχή. Τέλος, οι συμπεριφορές που αφορούν στον σεβασμό της ιδιωτικής ζωής και της προσωπικότητας των άλλων στο διαδίκτυο συνδέονται με την ικανότητα διαχείρισης πληροφοριών. Συμπερασματικά, η μελέτη έχει εντείνει την περαιτέρω κατανόηση σχετικά με το νόημα και τη φύση της ψηφιακής πολιτειότητας των πολιτών. Τα στοιχεία που προκύπτουν από τη μελέτη είναι πολύ χρήσιμα για την ενημέρωση των συνεχιζόμενων προσπαθειών στον προγραμματισμό και τη διενέργεια προγραμμάτων παρέμβασης για την παραγωγή ψηφιακών πολιτών. Αυτές οι προσπάθειες δικαιολογούνται για να βοηθήσουν τους πολίτες να αναπτύξουν τα χαρακτηριστικά των ασφαλών, υπεύθυνων και ηθικών χρηστών της ψηφιακής τεχνολογίας. The era we live in is known and referred to as the digital age. Technology is changing and evolving rapidly at this time. Digital citizens need to have extensive skills, knowledge, access to the Internet and technology. The purpose of the present research is to study the behavior of modern citizens. The aim is to investigate the citizenship of internet users, with the ultimate goal of exploring the possible relationships between the factors that make up digital skills and the factors that make up digital citizenship. A structured questionnaire was used for conducting the survey which was filled out electronically by participants via the Google Forms platform using the avalanche method. The research tool consists of 13 questions, both of which are multivariate and relate to digital citizenship and ICT skills. The research methodology succeeded in collecting a sample of 237 individuals. Exploratory factor analysis was applied to the two multivariate variables, and then correlations between factors were tested. Research findings indicate that the use of the internet for digital policy information (factor) is increasing as confidence in ICT skills related to information management (factor), communication (factor) and use of the internet for commercial / business (factor) increases. ). Also, confidence in information management has a statistically significant and positive relationship with the use of the Internet for political information. In addition, confidence in using the Internet for communication is related to utilizing the Internet for political action and participation. Finally, behaviors that respect the privacy and privacy of others on the Internet are associated with the ability to manage information. In conclusion, the study has intensified our understanding of the meaning and nature of digital citizenship. The data from the study are very useful in informing ongoing planning efforts and in developing intervention programs for the production of digital citizens. These efforts are justified to help citizens develop the characteristics of safe, responsible and ethical users of digital technology.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectψηφιακή πολιτειότηταen_US
dc.subjectψηφιακές τεχνολογίεςen_US
dc.subjectψηφιακή εποχήen_US
dc.subjectψηφιακός πολίτηςen_US
dc.subjectdigital citizenshipen_US
dc.subjectdigital technologiesen_US
dc.subjectdigital ageen_US
dc.subjectdigital citizenen_US
dc.titleΜια εμπειρική προσέγγιση για τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη στη σύγχρονη ψηφιακή εποχήen_US
dc.title.alternativeAn empirical approach to democratic citizenship in the information ageen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record