Recent Submissions

  • Το σύγχρονο παραμύθι και το σύστημα κοινωνικοπολιτισμικών αξιών που το χαρακτηρίζει 

    Τομπούλογλου, Ευσταθία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στο σύγχρονο παραμύθι και πιο συγκεκριμένα στις κοινωνικοπολιτισμικές αξίες, οι οποίες εμπεριέχονται μέσα σε αυτό. Στόχος της εργασίας είναι η καταγραφή, η ανάλυση και ο σχολιασμός ...
  • Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας 

    Μαυρίδου, Μαργαρίτα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Η παρούσα εργασία με θέμα: «Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας» ανήκει στο χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας και στηρίζεται στη μέθοδο του διδακτικού ...
  • Το Παιχνίδι στην Πλατωνική και Αριστοτελική Αγωγή 

    Καλπατσινίδου, Βικτώρια (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
    Πολλά έχουν γραφτεί από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα για το παιχνίδι, που για το παιδί είναι το καθαυτό περιεχόμενο της ύπαρξής του. Στα πρώτα χρόνια της ζωής και ανάπτυξης , το παιχνίδι είναι αυτό που δημιουργεί τις ...
  • Οι καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης την δεκαετία του '80 

    Γιουψάνη, Σπυριδούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Η παρούσα εργασία με θέμα « Οι Καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης την δεκαετία του 80’» εκπονήθηκε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Φλώρινας και πρόκειται για ερευνητική εργασία. Στόχος ...
  • Ανιχνεύοντας τα ιχνογραφήματα των νηπίων 

    Μαλέα, Ειρήνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Στην εργασία θα μας απασχολήσουν τα υλικά που παρέχονται στα παιδιά προσχολικής ηλικίας στο νηπιαγωγείο προκειμένου να εκφραστούν μέσω των εικαστικών, καθώς και τα αποτελέσματα που παράγονται με τη χρήση αυτών των υλικών. ...
  • Οι συγκρούσεις στο χώρο του νηπιαγωγείου 

    Αντύπα, Αικατερίνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Ο αριθμός των παιδιών που φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα συμπεριφοράς και να οδηγούνται πολλές φορές στις συγκρούσεις έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες δεκαετίες και αυτό αναπόφευκτα οφείλεται στα πιο σύνθετα ...
  • Ο ρόλος του παιχνιδιού και της παχνιδοθεραπείας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας 

    Κοφίτσα, Βασιλική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Με το πέρασμα των χρόνων πολλά είναι αυτά που έχουν ειπωθεί για το παιχνίδι, ωστόσο η εξέλιξη του είναι μεγάλη. Για το παιδί από τα πρώτα του κιόλας χρόνια συμβολίζει την διέξοδό του από άσχημες εμπειρίες αλλά ταυτοχρόνως ...
  • Ο σχολικός εκφοβισμός και οι σχέσεις συνομηλίκων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 

    Βελισσάρη, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Η παρούσα εργασία εστιάζει στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και στον ρόλο της φιλίας στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς το bullying είναι μια μορφή παραβατικότητας, η ...
  • Η παιδαγωγική χρήση του παραμυθιού στη μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση 

    Καραγεώργου, Άννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Αναντίρρητα, η παιδική ηλικία ενός ανθρώπου είναι συνυφασμένη και συνδεδεμένη σε ένα μεγάλο ποσοστό από γλυκιές αναμνήσεις. Μία εξ’ αυτών αποτελεί και η ανάμνηση των αφηγήσεων των παραμυθιών. Το παραμύθι, εμφανιζόμενο από ...
  • Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές που σπουδάζουν νηπιαγωγοί μιλούν για τη σχέση του φύλου με το επάγγελμά τους: Μια μελέτη στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ψυχολογίας του Λόγου 

    Κουτίδου, Κυριακή Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Στην έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε μια μελέτη για τη σχέση του φύλου και του επάγγελμα του νηπιαγωγού. Στο επάγγελμα αυτό συνηθίζεται το μεγαλύτερο ποσοστό να είναι γυναίκες. Οι άνδρες όπως είναι γνωστό είναι αρκετά λιγότεροι. ...
  • Το παραμύθι ως μέσο ανάδειξης της διαφορετικότητας 

    Καλεμκερίδου, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Παραμύθια και διαφορετικότητα· δυο διαφορετικοί όροι που κατά κάποιο τρόπο συνδέονται. Τι είναι τα παραμύθια; Ποιος είναι ο αποδέκτης των παραμυθιών; Ποιες είναι οι θεματικές που προσεγγίζονται σε αυτά και από την άλλη ...
  • Η επιθετικότητα στην παιδική ηλικία και ο ρόλος της οικογένειας 

    Μπώλου, Χριστίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
    Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να αναλύσει τις μεταβλητές ιδιοσυγκρασίας και γονικής μέριμνας, καθώς σχετίζονται με την προληπτική και αντιδραστική επιθετικότητα στα παιδιά. Οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι γονείς ...
  • Κοινωνικά Ζητήματα στην Σύγχρονη Παιδική Λογοτεχνία: Η Περίπτωση του Πρόσφυγα 

    Μπαζούμα, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
    Έχοντας ως αφορμή την κατάσταση που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα σχετικά με τα νέο προσφυγικό κύμα, δημιουργήθηκε η παρακάτω εργασία. Σκοπός της είναι να μελετήσει την εικόνα του πρόσφυγα στην σύγχρονη Παιδική ...
  • Ο ρόλος της επικοινωνίας στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος 

    Μπουτσιουρή, Ειρήνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Επικοινωνία είναι η εναλλαγή μηνυμάτων που πραγματοποιείται ανάμεσα σε έναν ομιλητή και ακροατή. Η επικοινωνία όμως δεν είναι μόνο εφικτή μέσο της ομιλίας. Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στο πόσο σημαντικό ρόλο ...
  • Οι απόψεις των νηπιαγωγών για τη χρήση του παραμυθιού στη μαθησιακή διαδικασία. 

    Καζαντζίδου, Χριστίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Τα παραμύθια κατέχουν εξέχουσα θέση στην ζωή του κάθε παιδιού. Και αυτό γιατί το παραμύθι συμβάλλει στην ανάπτυξη του παιδιού αλλά και στην διαμόρφωση της προσωπικότητας του. Μέσα από ένα παραμύθι το παιδί μπορεί να ...
  • Η Διαμεσολάβηση ως μέτρο αντιμετώπισης του Σχολικού Εκφοβισμού σε σχολεία 

    Τζιούτζια, Όλγα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
    Ο σχολικός εκφοβισμός λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια στον εκπαιδευτικό χώρο. Το φαινόμενο έχει τις ρίζες του σε πολλαπλά αίτια και οι συνέπειές του είναι αρνητικές τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε ...
  • Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και ο ρόλος του εκπαιδευτικού για τη διαχείρισή του 

    Τσελεπίδη, Χρυσούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Η παρούσα εργασία εξετάζει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, το οποίο αποτελεί τα τελευταία χρόνια ένα επίκαιρο θέμα που απασχολεί τις κοινωνίες τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στη χώρα μας. Ο σχολικός εκφοβισμός , ...
  • Η επικοινωνία εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων. Μελέτη περίπτωσης : ΔΙΕΚ Καστοριάς 

    Νατσούλη, Αγνούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
    Η επικοινωνία του εκπαιδευτή και του εκπαιδευομένου είναι ιδιαίτερα σημαντική στην εκπαίδευση. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτών ενηλίκων με τους εκπαιδευομένους ...
  • Η επικοινωνιακή διάσταση του διαθεματικού ενιαίου πλαισίου προγράμματος σπουδών και ο ρόλος του εκπαιδευτικού 

    Σιδέρη Θεοχάρη, Λευκοθέα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
    Το θέμα μου με το οποίο ασχολείται η πτυχιακή, σχετίζεται με την επικοινωνία και τον ρόλο του εκπαιδευτικού. Η επικοινωνία ενός εκπαιδευτικού με μια οικογένεια αναφέρονται αναλυτικά και πως διατηρείται μια ορθή σχέση μεταξύ ...
  • Ο θάνατος στην επικούρεια φιλοσοφία και η εξοικείωση των παιδιών με αυτόν 

    Παππά, Άννα Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
    Το θέμα της πτυχιακής εργασίας πραγματεύεται τη σημασία του θανάτου στην επικούρεια φιλοσοφία και την εξοικείωση της παιδικής ηλικίας με αυτήν. Η συγκεκριμένη εργασία εστιάζει σε δύο κύρια μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά τον ...

View more