Recent Submissions

  • Δραματοποίηση Έργων Τέχνης 

    Παπαδοπούλου, Ηλιάνα; Papadopoulou, Iliana (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-09)
    Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής της σημασίας της Τέχνης στην Εκπαίδευση και συγκεκριμένα πως η δραματοποίηση είναι ένας τρόπος προσέγγισης αυτής. Αρχικά, γίνεται μια διερεύνηση των όρων ...
  • Μετανάστες – Πρόσφυγες: Η ένταξη των παιδιών στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, το δικαίωμα τους στην εκπαίδευση και ο ρόλος του/της νηπιαγωγού 

    Φάλια, Ελένη; Falia, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-09)
    Είναι γεγονός ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα άλλαξε σημαντικά με τη συνεχή εισροή παιδιών προσφύγων και μεταναστών στα σχολεία της χώρας. Με αυτόν τον τρόπο, πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εφάρμοσε μια ...
  • Έλμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας: Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής για το Νηπιαγωγείο 

    Αλμανίδου, Μαρία; Almanidou, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
    Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, παρουσιάζονται δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής με βάση το παιδικό βιβλίο “Ελμερ ο παρδαλός ελέφαντας”. Αρχικά, αναφέρεται η εμπλοκή της Δημιουργικής Γραφής στην εκπαίδευση και πως αυτή ...
  • Παιχνίδια Δημιουργικής Γραφής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας 

    Μάτσια, Καλυψώ Παρασκευή; Matsia, Kalypso Paraskevi (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    Η εργασία με θέμα, Παιχνίδια Δημιουργικής Γραφής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ξεκινά με έναν ορισμό για το παιχνίδι, όσο αυτό είναι εφικτό. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ιστορική αναδρομή για το παιχνίδι κατά τον Μεσαίωνα, ...
  • Η Δημιουργική Γραφή στα Νέα Προγράμματα του Νηπιαγωγείου 

    Μίχα, Μαρία Ασημίνα; Micha, Maria Asimina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-01)
    Στην παρούσα εργασία με θέμα «Δημιουργική Γραφή στα νέα Προγράμματα του Νηπιαγωγείου» παρουσιάζονται τα νέα προγράμματα που έχουν κατατεθεί στο Νηπιαγωγείο, καθώς και την εμπλοκή της Δημιουργικής γραφής. Η εργασία χωρίζεται ...
  • Διδακτικές δοκιμές σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με νοητική αναπηρία 

    Τζέτζη, Αλίκη Αικατερίνη; Tzetzi, Aliki Aikaterini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    Η παρακάτω εργασία πραγματεύεται την σημαντικότητα της ύπαρξης της δημιουργικής γραφής στα εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε μαθητές με νοητική αναπηρία. Αρχικά εξετάζεται η έννοια της αναπηρίας και της ειδικής ...
  • Σύνδεση με την φύση και οι απόψεις των νηπιαγωγών για την περιβαλλοντική εκπαίδευση σε άτομα με νοητική αναπηρία 

    Κοκκινίδου, Δήμητρα; Kokkinidou, Dimitra (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)
    Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το επίπεδο σύνδεσης των εκπαιδευτικών Προσχολικής Εκπαίδευσης με την φύση καθώς και τις στάσεις τους σχετικά με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στα άτομα με νοητική αναπηρία. Στην ...
  • Η παρουσία του άνδρα νηπιαγωγού στα ελληνικά νηπιαγωγεία 

    Δημητριάδης, Μιχάλης; Dimitriadis, Michail (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-09)
    Ο μικρός αριθμός ανδρών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο νηπιαγωγείο, αποτελεί αποδεδειγμένα μια χρόνια κατάσταση για τα ελληνικά σχολεία. Η παρούσα έρευνα εξετάζει το φαινόμενο αυτό αναζητώντας ...
  • Η φιλία στις σύγχρονες ελληνικές ιστορίες 

    Τζημίκα, Μαρία Ελένη; Tzimika, Maria Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
    Το θέμα της πτυχιακής μου εργασίας πραγματεύεται την φιλία στις σύγχρονες ελληνικές ιστορίες. Για τον λόγο αυτό, επέλεξα 10 εικονογραφημένες σύγχρονες ιστορίες έχοντας ως βασικό θέμα την φιλία, με σκοπό την ανάδειξη και ...
  • «Ο μικρός πρίγκιπας» σε παιχνίδια δημιουργικής γραφής για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας 

    Μουράτογλου, Ιωάννα; Mouratoglou, Ioanna (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    Η αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασίααπό την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα δεν είναι μόνο αναγνωρισμένη, αλλά και απαραίτητη. Είναι αποδεδειγμένο πως ο παιγνιώδης χαρακτήρας που δίνεται στην διαδικασία μάθησης, ...
  • Η αξιοποίηση της ιστορίας "Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων" και ο σχεδιασμός δραστηριοτήτων με βάση το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου (2021) 

    Κοϊμτζή, Εμμανουέλα; Koimtzi, Emmanouela (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
    Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την παιδική λογοτεχνία ήδη από τη βρεφική ηλικία, είτε μέσω της αφήγησης παραμυθιών είτε μέσω της ανάγνωσης ενός παιδικού βιβλίου ή παραμυθιού. Ως αποτέλεσμα αυτής της αυξανόμενης εξοικείωσης, ...
  • Η χρήση πολυτροπικών κειμένων στη γλωσσική διδασκαλία: το παράδειγμα των δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο 

    Γώγου, Ελένη; Gogou, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    Η γλώσσα συντροφεύει τους ανθρώπους σε όλα τα στάδια της ζωής τους από τη γέννηση μέχρι τον θάνατο. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι, των καταστάσεων, των γεγονότων, των δοκιμασιών που οι άνθρωποι θα συναντήσουν κατά τη διάρκεια ...
  • Ένα παιχνίδι δημιουργικής γραφής: Από τον μύθο του Οδυσσέα 

    Πελοπίδα, Τατιανή; Pelopida, Tatiani (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει την δημιουργική γραφή και τον μύθο στην προσχολική εκπαίδευση. Στην σημερινή εποχή κρίνεται αναγκαίο να μυηθούν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία στα επιστημονικά ...
  • Διδασκαλία Ελληνικών στο Νηπιαγωγείο σε παιδιά με Μεταναστευτική Βιογραφία 

    Πατέλη, Αλεξάνδρα; Pateli, Alexandra (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-06)
    Σε αυτή την εργασία αναλύουμε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Ένα θέμα πολύ επίκαιρο για την Ελλάδα, καθώς έχουν έρθει πολλοί μετανάστες στη χώρα μας. Η παιδεία, ...
  • Νεότερη Ιστορία και Δημιουργική γραφή: Το δράμα της Μικρασιατικής καταστροφής στο έργο του Ηλία Βενέζη «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328» 

    Γραφάκου, Μαριάννα; Grafakou, Marianna (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    Η Μικρασιατική καταστροφή τροφοδότησε την ελληνική λογοτεχνία με πολλά αξιόλογα κείμενα, ποιητικά και πεζά. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας αποτελεί το λογοτεχνικό έργο του Ηλία Βενέζη «Το Νούμερο 31328». Ο συγγραφέας ...
  • Δραστηριότητες για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε προσφυγόπουλα στο νηπιαγωγείο 

    Παπάζογλου, Δραγούμης; Papazoglou, Dragoumis (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    H προσχολική εκπαίδευση είναι ένα πολύ σημαντικό στάδιο για την περαιτέρω μόρφωση, για τα παιδιά των προσφύγων. Κι αυτό, διότι σε αυτό το στάδιο καλούνται να μάθουν και τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, μιας και είναι η κύρια ...
  • Ένα παιχνίδι Δημιουργικής Γραφής: Από το παραμύθι της Σταχτοπούτας 

    Τσιτσικλή, Νικολέτα Χριστοφορία; Tsitsikli, Nikoleta Christoforia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    Στόχος αυτής της εργασίας είναι να προσδιορίσει την έννοια της Δημιουργικής Γραφής μέσα από το παραμύθι, όπως καθόρισε όταν τα νήπια σχεδιάζουν τα δικά τους κείμενα ομαδοσυνεργατικά αποκτώντας ρόλο συγγραφέα και παράλληλα, ...
  • Η δημιουργική γραφή μέσα από παιχνίδι κίνησης και γνώσεως 

    Ρούδη, Ελένη; Roudi, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
    Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά πως θα μπορούσαμε να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με την δημιουργική γραφή μέσα από ένα παιχνίδι. Έχει αποδειχθεί ότι η δημιουργική γραφή έχει πολλαπλά οφέλη στην ψυχοσύνθεση των ατόμων και ...
  • Το νερό και οι πλανήτες : Οι τρεις καταστάσεις του νερού και η διδασκαλία των πλανητών στο νηπιαγωγείο 

    Μακρυγιάννη, Χρυσούλα; Makrygianni, Chrysoula (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
    Νερό και Διάστημα. Δυο έννοιες φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους αλλά στην πραγματικότητα αλληλένδετες. Αρχικά είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως η ύλη υφίσταται σε όλες τις καταστάσεις και μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει ...
  • Απόψεις και προτάσεις των νηπιαγωγών για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο νηπιαγωγείο 

    Τσίτσα, Μάρθα; Tsitsa, Martha (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
    Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αλλαγή στον τομέα της εκπαίδευσης στον ελληνικό χώρο. Νέοι τρόποι διδασκαλίας εμφανίζονται στο προσκήνιο, η δασκαλοκεντρική προσέγγιση καταρρίπτεται και στο επίκεντρο της διδασκαλίας πλέον ...

View more