Recent Submissions

  • Ειδική Αγωγή και Παραμύθι: Χαρακτήρες Παραμυθιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 

    Παρδάλη, Ζωή; Pardali, Zoi (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-09)
    Αναμφίβολα, τα παραμύθια αναδεικνύονται ως ένα ισχυρό εργαλείο στην Ειδική Αγωγή, συνδυάζοντας τη διδακτική δύναμη της αφήγησης με την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ενσυναίσθησης. Μέσα από τις ιστορίες ...
  • Λογοτεχνία σε Graphic Novel: η μεταφορά του Ζορμπά του Νίκου Καζαντζάκη από το Soloup 

    Μοδρουβάνου, Αικατερίνη; Modrouvanou, Aikaterini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)
    Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη διασκευή του κλασικού έργου του Νίκου Καζαντζάκη "Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά" σε μορφή graphic novel από τον γνωστό δημιουργό κόμικς Soloup. Σκοπός της είναι να εξετάσει τις ...
  • Σχεδιασμός και εφαρμογή ενός Συμπεριληπτικού Διερευνητικού Παιχνιδιού Εναλλακτικής Πραγματικότητας για μαθητές/μαθήτριες νηπιαγωγείου στη θεματική περιοχή “Μείγματα”. 

    Μιρμιτίδου, Μαρία; Mirmitidou, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Στη εποχή μας, τα παιδιά μεγαλώνουν σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και εμβυθιστικό περιβάλλον, γεγονός που τα οδηγεί να αναζητούν αντίστοιχα διαδραστικά εκπαιδευτικά πλαίσια στο σχολείο. Παράλληλα, η ανάγκη για τη δημιουργία ...
  • Ο λόγος των εκπαιδευτικών για τη θέση της ενσυναίσθησης στο παιδαγωγικό τους έργο 

    Λάζου, Ευαγγελία; Lazou, Evangelia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)
    Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μία μελέτη στην οποία έχουν καταγραφεί και αναλυθεί οι αντιλήψεις δέκα (10) εκπαιδευτικών προσχολικής και δημοτικής εκπαίδευσης σχετικά με τον τρόπο που κατανοούν την ενσυναίσθηση ως ...
  • Ανάλυση παιδικού λόγου στις εκπομπές Small Talk και Ουράνιο Τόξο 

    Γραμματικόγιαννη, Παρασκευή Ελένη; Grammatikogianni, Paraskevi Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Η παρούσα εργασία, αποτελεί μία ποιοτική έρευνα ,με την μέθοδο ανάλυσης λόγου Στην έρευνα αυτή παρουσιάζεται η ανάλυση παιδικού λόγου – συνομιλίας στις εκπομπές Small Talk και Ουράνιο τόξο, οι οποίες έχουν ως πρωταγωνιστές ...
  • Λογοτεχνικές αφηγήσεις στα social media: η περίπτωση τηυς Φλώρινας 

    Τσάνι, Εσμεράλντα; Tsani, Esmeralda (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Σκοπός της Παρούσας Εργασίας είναι να αναδειχθεί η σύνδεση της λογοτεχνίας με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και πιο συγκεκριμένα οι λογοτεχνικές αφηγήσεις στην πλατφόρμα του instagram. Γίνεται αναφορά στα μέσα κοινωνικές ...
  • Στιχουργική και παιδικό τραγούδι: διδάσκοντας μαθηματικά σε μικρά παιδιά 

    Αγγέλη, Ευαγγελία; Angeli, Evangelia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μεθοδολογική και ταυτόχρονα διδακτική πρόταση. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να βελτιώσει και να επιταχύνει την εκμάθηση των μαθηματικών σε μικρά παιδιά, χρησιμοποιώντας τη στιχουργική ...
  • Η αφήγηση ως διδακτικό εργαλείο. Το παράδειγμα των παραβολών 

    Δημητροπούλου, Καλλιόπη; Dimitropoulou, Kalliopi (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)
    Η αφήγηση αποτελεί μια ευρέως χρησιμοποιούμενη εκπαιδευτική στρατηγική, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι ο προσελκύει το ενδιαφέρον και βοηθά στην εμπέδωση των πληροφοριών από τους εκπαιδευόμενους, αφού οι άνθρωποι μπορούν να ...
  • Η αποδόμηση της <<πατριαρχίας>> στο Graphic Novel. Το παράδειγμα των Marta Breen και Jenny Jordahl. Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής για παιδιά 

    Μυλωνά, Φανή; Mylona, Fani (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2025)
    Η πατριαρχία αποτελεί ένα κοινωνικό-πολιτισμικό φαινόμενο που εξυπηρετεί μια βιολογική ιεραρχία (Pierik, 2022, σ.73), η οποία αλλάζει με βάση το πολιτικό, οικονομικό, ιστορικό πλαίσιο μιας χώρας και έχει ως αφετηρία ...
  • Η Μητρότητα στην Νεοελληνική Τέχνη Διδακτικές προτάσεις για το νηπιαγωγείο. 

    Χατζηλίας, Χρήστος; Chatzilias, Christos (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-06)
    Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τις κοινωνικές αναπαραστάσεις της μητρότητας στην νεοελληνική τέχνη του 19 ου και 20 ου αιώνα. Στόχος της μελέτης είναι η διερεύνηση της απεικόνισης της μητρότητας και πως προβάλλεται ...
  • Οι γυναίκες Ρομά και η ολοκλήρωση της βασικής τους εκπαίδευσης 

    Κωσταρά, Μαρία; Kostara, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Η παρούσα εργασία μελετάει τους Ρομά στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αρχικά, γίνεται λόγος για τα βασικά στοιχεία των Ρομά, όπως είναι η καταγωγή και η ιστορία τους, η γλώσσα και η θρησκεία τους και ο ρόλος τους στην ...
  • Διερεύνηση των απόψεων των νηπιαγωγών σχετικά με την υποστήριξη παιδιών που βίωσαν την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου 

    Σιδέρη, Ελένη; Sideri, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)
    Η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου είναι ένα συχνό και τραυματικό γεγονός που επηρεάζει βαθιά τα παιδιά. Οι νηπιαγωγοί, που έρχονται σε καθημερινή επαφή με τα αυτά, παίζουν βασικό ρόλο στην υποστήριξη τους κατά τη ...
  • Η εμφάνιση της τυφλότητας απέναντι στα φυτά σε παιδιά προσχολικής ηλικίας : μια διερεύνηση 

    Γαλάνη, Μαρία; Galani, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Η σχέση του ανθρώπου με τη φύση έχει βαθιές ρίζες στο πέρασμα των αιώνων. Από την αρχαιότητα, κιόλας, τα φυτά εμφανίζονται στη ζωή του ανθρώπου έχοντας σημαντικό ρόλο σε αυτή, από την τροφή έως τις ιατρικές ανάγκες. Η επαφή ...
  • Η αξία της λογοτεχνίας στην προσχολική αγωγή 

    Θεοτοκάς, Κωνσταντίνος; Theotokas, Konstantinos (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Βασικό αντικείμενο της συγκεκριμένης έρευνας είναι ο ρόλος που διαδραματίζει η λογοτεχνία στην προσχολική αγωγή. Αρχικά θα προσδιοριστεί η έννοια της παιδικής λογοτεχνίας, έτσι ώστε να γίνει κατανοητή η παιδαγωγική ...
  • Η θεραπευτική διάσταση της Δημιουργικής Γραφής στην Ειδική Αγωγή 

    Παπαδιώτη, Μαρία; Papadioti, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-02)
    Αυτή η μελέτη διερευνά τα θεραπευτικά και εκπαιδευτικά οφέλη της δημιουργικής γραφής σε ένα πλαίσιο ειδικής αγωγής, με επίκεντρο τις νεαρές γυναίκες με αναπηρίες. Μέσω μιας σειράς πέντε εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, ...
  • Ο ζωγραφικός λόγος ως μέσο ανίχνευσης της ψυχικής εικόνας των νηπίων 

    Λούμη, Σοφία; Loumi, Sofia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Η παρακάτω έρευνα με τίτλο «Ο ζωγραφικός λόγος ως μέσο ανίχνευσης της ψυχικής εικόνας των νηπίων» πραγματοποιήθηκε σε νηπιαγωγείο της Φλώρινας. Σκοπός ήταν, να μελετηθεί ο ζωγραφικός τους λόγος σε σχέση με τα χρώματα ...
  • Οι χαρακτήρες ως ενοποιητικά στοιχεία του βιβλίου και του σεναρίου: «Η ζωή είναι ωραία». Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής για παιδιά προσχολικής ηλικίας. 

    Σαρπασίδου, Δέσποινα; Sarpasidou, Despoina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)
    Η παρούσα πτυχιακή εργασία, εξετάζει τη σπουδαιότητα της δημιουργικής γραφής και των συναφών δραστηριοτήτων της στην εκπαίδευση των παιδιών του νηπιαγωγείου, με προσέγγιση την έννοια του πολέμου και τις αρνητικές του ...
  • Βεργίνα / Αρχαίος μακεδονικός πολιτισμός, παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο νηπιαγωγείο 

    Λιακοπούλου, Σταυρούλα; Liakopoulou, Stavroula (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)
    Η παρούσα εργασία περιγράφει τη Βεργίνα και τις αρχαιολογικές ανακαλύψεις της. Στο πρώτο κεφάλαιο, εξετάζεται η γεωγραφική και ιστορική σημασία της περιοχής, οι ανασκαφές και οι τύμβοι, καθώς και η αποκάλυψη των βασιλικών ...
  • Η διδακτική προσέγγιση του Ιμπρεσιονισμού και Εξπρεσιονισμού στο σχολικό περιβάλλον και στην εκπαιδευτική διαδικασία 

    Σαμαρά, Αικατερίνη; Samara, Aikaterini (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)
    Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει την διδακτική προσέγγιση των καλλιτεχνικών κινημάτων του ιμπρεσιονισμού και εξπρεσιονισμού στην προσχολική εκπαίδευση. Εστιάζει στην σημασία της ενσωμάτωσης αυτών των καλλιτεχνικών ...
  • Το φαινόμενο της τυφλότητας απέναντι στα φυτά στα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης: από την οπτική των εκπαιδευτικών 

    Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνα Μαρία; Papadopoulou, Konstantina Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-06)
    Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται το φαινόμενο της τυφλότητας απέναντι στα φυτά για τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης. Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής προσχολικής εκπαίδευσης και ...

View more