Ο ζωγραφικός λόγος ως μέσο ανίχνευσης της ψυχικής εικόνας των νηπίων
Abstract
Η παρακάτω έρευνα με τίτλο «Ο ζωγραφικός λόγος ως μέσο ανίχνευσης της ψυχικής εικόνας
των νηπίων» πραγματοποιήθηκε σε νηπιαγωγείο της Φλώρινας. Σκοπός ήταν, να μελετηθεί ο
ζωγραφικός τους λόγος σε σχέση με τα χρώματα και τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν και να
δούμε πως αυτά σχετίζονται με την ψυχική τους ανάπτυξη εκείνη την χρονική στιγμή. Μέσω
των παιδικών σχεδίων μπορούν να ερμηνευθούν πολλά για τον συναισθηματικό τους κόσμο,
την ψυχολογία, το αναπτυξιακό τους επίπεδο, την φαντασία τους και άλλα. Μπορούμε να
πούμε πως οι ζωγραφιές των παιδιών είναι μια μαρτυρία χωρίς ψευτιά, και έχουν πολλά οφέλη
ως προς την προσωπικότητα τους. Μέσω της διδασκαλίας των εικαστικών είναι απαραίτητο
να προάγεται η έκφραση των παιδιών, μέσα από το παιδικό σχέδιο και κάθε άλλη δημιουργία
τους. Σκοπός είναι να κατανοήσουμε την σημασία της τέχνης αυτής στο νηπιαγωγείο καθώς
είναι και ένα “εργαλείο” για να αποκαλύψουμε την ψυχική τους εικόνα και τον τρόπο με τον
οποίο χρησιμοποιούν το λεξιλόγιο των γραμμών και των σχημάτων στα σχέδια τους. Στο
παρόν κείμενο υπάρχουν και δικές μου ζωγραφιές αλλά και συγγενών μου από την πρώιμη
ηλικία, οι οποίες λαμβάνουν μέρος στην εργασία. Σε αυτή γίνεται ανάλυση στοιχείων που
πρέπει να παρατηρούμε σε ένα παιδικό σχέδιο ,όπως τα χρώματα, τις γραμμές, τα σχήματα, τα
υλικά και την τεχνική τους__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ The following research entitled "Painting as a means of detecting the mental health of infants"
was conducted in a kindergarten in Florina. The aim was to study their painting in relation to
the colors and materials they use and see how these relate to their psychology at that time.
Through children's drawings a lot can be interpreted about their emotional world, psychology,
developmental level, imagination and more. We can say that children's drawings are a
testimony without falsehood, and have many benefits in terms of their personality. Through
the teaching of visual arts it is necessary to promote children's expression through children's
drawing and any other creation. The aim is to understand the importance of this art in
kindergarten as it is also a "tool" to reveal their mental image. In this text there are also my
own drawings and those of my relatives from an early age who take part in the research. It
analyzes elements that we must observe in a children's design, such as colors, lines, shapes,
materials and their technique