Ενσυναίσθηση και Δημιουργική Γραφή στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου: Προτεινόμενες Διδακτικές Προτάσεις.
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της
δημιουργικής γραφής στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση
του 2021. Εξετάζει τη θεωρητική βάση της ενσυναίσθησης και τη σημασία της στη
συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, ενώ αναλύει την έννοια της
δημιουργικής γραφής ως παιδαγωγικό εργαλείο για την καλλιέργεια γλωσσικών
δεξιοτήτων και φαντασίας. Μέσα από τη σύνδεση με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών,
παρουσιάζονται προτεινόμενες δραστηριότητες που ενισχύουν τη συνεργασία, τη
συναισθηματική έκφραση και τη δημιουργική σκέψη. Η έρευνα υπογραμμίζει τη
σημασία της ενσωμάτωσης αυτών των δεξιοτήτων στην καθημερινή εκπαιδευτική
πρακτική, ώστε να υποστηριχθεί η ολιστική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής
ηλικίας.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This thesis focuses on the development of empathy and creative writing in the new
Preschool Education Curriculum of 2021. It examines the theoretical foundation of
empathy and its importance in the emotional and social development of children,
while analyzing the concept of creative writing as an educational tool for fostering
language skills and imagination. Through its connection with the new Curriculum,
proposed activities are presented that enhance collaboration, emotional expression,
and creative thinking. The study highlights the importance of integrating these skills
into daily educational practices to support the holistic development of preschool
children.