Οι Απόψεις Εκπαιδευτικών ΠΕ06 της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις Εναλλακτικές Μορφές Αξιολόγησης Μαθητών/τριών στο Μάθημα των Αγγλικών
Abstract
Η παρούσα έρευνα επικεντρώθηκε στο να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών
ΠΕ06 της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
μαθητών/τριών στο μάθημα των αγγλικών. Επιμέρους στόχοι της έρευνας είναι να
διερευνηθούν οι εννοιολογήσεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση των
μαθητών/τριών, να διερευνηθούν οι εννοιολογήσεις των εκπαιδευτικών για την
εφαρμογή της αξιολόγησης στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική , να διερευνηθούν
οι εννοιολογήσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την εναλλακτική αξιολόγηση και να
διερευνηθούν οι προτάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τις επιμορφωτικές τους
ανάγκες στην εναλλακτική αξιολόγηση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η
αξιολόγηση αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας που δεν
το αποφεύγουν οι εκπαιδευτικοί. Είναι ένα εργαλείο για τη συνεχή βελτίωση της
μαθησιακής διαδικασίας και σκοπός της είναι να υποστηρίξει και να προάγει τη
μάθηση. Η εναλλακτική αξιολόγηση είναι ένα εργαλείο και μια διαρκής διαδικασία
για μάθηση και διδασκαλία. Αναφέρεται σε μεθόδους αξιολόγησης που διαφέρουν
από τις παραδοσιακές εξετάσεις και επικεντρώνονται σε μια πιο ολοκληρωμένη
κατανόηση των μαθητών/τριών. Είναι αυτή που δεν στηρίζεται μόνο στις γνώσεις
αλλά και στις δεξιότητες και στάσεις από διαφορετικού τύπου και ρυθμού
μαθητών/τριών , όπου εμπλέκεται άμεσα ο/η ίδιος/α ο/η μαθητής/τρια και αξιολογεί
ολόπλευρα την ακαδημαϊκή εξέλιξη του/της καθώς και την προσωπικότητά του. Η
ενσωμάτωση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης στην ελληνική εκπαιδευτική
πολιτική μπορεί να προσφέρει μια πιο πλούσια , ποικιλόμορφη και αποτελεσματική
εκπαιδευτική εμπειρία. Ωστόσο, η αποτελεσματική επιμόρφωση στην εφαρμογή
εναλλακτικής αξιολόγησης απαιτεί μια καλά σχεδιασμένη προσέγγιση που λαμβάνει
υπόψη τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This research focused on investigating the views of PE06 teachers of Primary
Education on alternative forms of student assessment in the English language lesson.
The sub-objectives of the research are to investigate teachers' conceptualizations of
student assessment, to investigate teachers' conceptualizations of the implementation
of assessment in Greek educational policy, to investigate teachers' conceptualizations
regarding alternative assessment and to investigate teachers' proposals regarding their
training needs in alternative assessment. According to the results of the research,
assessment is an important part of the educational process that teachers do not avoid.
It is a tool for the continuous improvement of the learning process and its purpose is
to support and promote learning. Alternative assessment is a tool and an ongoing
process for learning and teaching. It refers to assessment methods that differ from
traditional examinations and focus on a more comprehensive understanding of
students. It is one that is not only based on knowledge but also on the skills and
attitudes of different types and paces of students, where the student himself is directly
involved and comprehensively evaluates his academic development as well as his
personality. The integration of alternative forms of assessment in Greek educational
policy can offer a richer, more diverse and effective educational experience. However,
effective training in the implementation of alternative assessment requires a well
designed approach that takes into account the needs and challenges faced by teachers.