Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 1-20 of 659
-
Greeklish και ελληνική γλώσσα: επιδράσεις από τη χρήση τους στην "ορθή γραφή της"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-03-23)Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζονται τα αποτελέσματα για την επίδραση που έχουν τα greeklish στην ορθή γραφή και την Ελληνική γλώσσα, σύμφωνα με τις απόψεις των μαθητών και των φιλολόγων που συμμετείχαν. Η έρευνα εκπονήθηκε ... -
H παρατήρηση ως εναλλακτική τεχνική αξιολόγησης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-12)Στην παρούσα μελέτη αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας η παρατήρηση ως εναλλακτική τεχνική αξιολόγησης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση με τη χρήση ποσοτικής μεθόδου (ανάλυση ερωτηματολογίων με το πρόγραμμαSPSS).Στόχος ήταν ... -
Mainstream Queer Κινηματογράφος: Μια κοινωνιοσημειωτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Ηεργασίααυτήπραγματεύεταιτοθέματηςκινηματογραφικήςαναπαράστασηςτηςqueerκουλτούραςπουαμφισβητεί τις ετεροκανονικέςέμφυλες και σεξουαλικές αναπαραστάσεις και κοινωνικά ζητήματα που ανακύπτουν μέσω αυτής. Τα πεδία στα οποία ... -
« Αγγίζοντας την Τέχνη» Έρευνα σε πληθυσμό με τύφλωση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Για ένα ισόνομο και δημοκρατικό κράτος, η πρόσβαση και η συμμετοχή στον πολιτισμό, όλων των πολιτών, αποτελεί θεμελιώδη λίθο. Πολλά μουσεία του 21ου αιώνα, αναγνωρίζοντας πως υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό παγκοσμίως ... -
Αθλητισμός και Ντόπινγκ: Οι αντιλήψεις μαθητών για το φαινόμενο όπως προσδιορίζονται μέσα από τη χρήση γελοιογραφιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Με αφόρμηση τα μηνύματα από δέκα επιλεγμένες γελοιογραφίες, η παρούσα εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει το ζήτημα των αντιλήψεων μαθητών/τριών γυμνασίου για το φαινόμενο «ντόπινγκ στον αθλητισμό». Αρχικά, με τη μέθοδο της ... -
Αλληλογραφία Γυναικών σε περιόδους πολέμων (20ος αι.)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-10)Το ερευνητικό πρόβλημα της παρούσας εργασίας αφορά σε ταυτότητες και ιδεολογίες γυναικών σε δύο πολέμους του 20ού αιώνα, όπως αυτές καταγράφονται και εκφράζονται σε δημοσιευμένες συλλογές αλληλογραφίας τους. Το ερευνητικό ... -
Ανάλυση (δια)πολιτισμικών στοιχείων στο βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού του Προγράμματος Modern Greek Paideia
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος : «Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας» του Πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση και ανάλυση των (δια)π ... -
Ανάλυση Κόστους και Δαπανών της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (2001-2015)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η οικονομική κρίση στην οποία έχει υπεισέλθει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια, είναι μια κρίση παγκόσμια αλλά και πολυδιάστατη. Έχει αφήσει τα σημάδια της σε όλα τα επίπεδα, οικονομικό, πολιτιστικό, κοινωνικό, θεσμικό. Η ... -
Ανάλυση λαθών μαθητών και μαθητριών Ρομά και Αλβανόφωνων στον γραπτό λόγο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09-18)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η κατηγοριοποίηση και η ανάλυση των γλωσσικών λαθών δίγλωσσων μαθητών και πιο συγκεκριμένα των Αλβανόφωνων και Ρομά μαθητών/τριών κατά την παραγωγή γραπτού λόγου. Το λάθος, ως η ... -
Ανάλυση λαθών μαθητών και μαθητριών στην ελληνική ως δεύτερης και ως ξένης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Το θέμα της παρούσας εργασίας αυτής είναι «Η ανάλυση λαθών των ομογενών μαθητών και μαθητριών στην ελληνική ως δεύτερης και ως ξένης γλώσσας» και στόχος της αποτελεί ο εντοπισμός, η προέλευση, η διερεύνηση, αλλά και η ... -
Ανάλυση λαθών στον γραπτό λόγο των δίγλωσσων μαθητών/τριών από την Ρουμανία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η κατηγοριοποίηση και ανάλυση των γλωσσικών λαθών δίγλωσσων μαθητών. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα αφορά δίγλωσσους Έλληνες μαθητές που ζουν στη Ρουμανία κατά την παραγωγή γραπτού ... -
Ανάλυση λεκτικής επικοινωνίας κατά τη συνεργατική επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε μαθητές ΣΤ΄ τάξης δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Η παρούσα εργασία εξετάζει τη λεκτική αλληλεπίδραση που αναπτύσσεται μεταξύ μαθητών όταν αυτοί εργάζονται σε ζευγάρια. Με αφόρμηση της παρατήρηση της διδασκαλίας, γνώμονα τις συνεντεύξεις μαθητών και εκπαιδευτικού και ... -
Ανάλυση των Διαγγελμάτων της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου ως Επικοινωνιακά Συμβάντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η μελέτη των διαγγελμάτων της Προέδρου της Δημοκρατίας αποτελεί μια διαδικασία στην οποία αναλύονται τα μηνύματα του εκπροσώπου ενός θεσμού με το μεγαλύτερο αξίωμα στην Ελλάδα. Ωστόσο, προκειμένου να μπορέσει να υπάρξει ... -
Ανάπτυξη αξιών της περιβαλλοντικής ηθικής μέσω προϊόντων νανοτεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η περιβαλλοντική ηθική εστιάζει στην ανάπτυξη αξιών, πεποιθήσεων και στάσεων για την διαφύλαξη και την διατήρηση του περιβάλλοντος. Στη σημερινή εποχή με την ενεργειακή κρίση, την κλιματική αλλαγή και τη σημαντική μείωση ... -
Ανάπτυξη δεξιοτήτων γραπτού λόγου στο νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-14)Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθεί εάν η διδακτική παρέμβαση με τη χρήση του Η/Υ συμβάλλει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων της ανάγνωσης και της γραφής σε παιδιά νηπιαγωγείου. Στην έρευνα έλαβαν μέρος ... -
Ανάπτυξη καινοτομικού οπτικοακουστικού υλικού στο δημοτικό σχολείο για το περιεχόμενο της Νανοτεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό κλάδο, ο οποίος εξειδικεύεται στη μελέτη δομών με διαστάσεις νανοκλίμακας, δηλαδή 1100nm. Σε αυτές τις διαστάσεις τα υλικά εμφανίζουν νέες ιδιότητες, τις ... -
Ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού για τη διαπραγμάτευση κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων σχετικά με τη κλιματική αλλαγή σε μαθητές δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Τα κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα αποτελούν ανοιχτά ζητήματα, τα οποία για να επιλυθούν χρειάζεται να εξεταστούν από πολλές και διαφορετικές οπτικές, ενώ η λύση τους δεν είναι μια. Η ενσωμάτωση των κοινωνικοεπιστημονικών ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής σειράς για παιδιά προσχολικής ηλικίας, για τον κύκλο του νερού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-06-23)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης, την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου του 2014. Σκοπός της μελέτης ήταν η διδασκαλία του κύκλου του νερού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και πιο συγκεκριμένα: α) της αξίας ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας για τον Κύκλο του Νερού στο Γυμνάσιο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Σκοπός της μελέτης ήταν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας για τη διδασκαλία του κύκλου του νερού σε παιδιά ηλικίας 14-15 ετών και πιο συγκεκριμένα α) την αξία του νερού για τη ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής ακολουθίας, για τον κύκλο του νερού, για την Ε' τάξη του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας για τη διδασκαλία του κύκλου του νερού σε παιδιά ηλικίας 10-11 ετών και πιο συγκεκριμένα: 1) της αξίας του νερού ...