Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες
Browse by
Recent Submissions
-
Τρόποι διεξαγωγής της επικοινωνίας και μηχανισμοί παραγωγής της στο ψηφιακό περιβάλλον: Η σημασία της επικοινωνιακής αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα μελέτη αναφέρεται στους τρόπους διεξαγωγής της επικοινωνίας και τους μηχανισμούς παραγωγής της στο ψηφιακό περιβάλλον, καθώς και τη σημασία της επικοινωνιακής αγωγής στο πλαίσιο αυτό. Οι τρόποι διεξαγωγής της ... -
Πρακτικές κριτικού γραμματισμού στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Το Πρόγραμμα Σπουδών Γλωσσικής Διδασκαλίας του 2011-2014 για το νηπιαγωγείο, σύμφωνα με τους συντάκτες του στηρίζεται στις αρχές του κριτικού γραμματισμού. Στόχος του αφενός η καλλιέργεια δεξιοτήτων ώστε το άτομο να καταστεί ... -
Η ελληνική γλώσσα στη διασπορά. Φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο Σικάγο της Αμερικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στην διασπορά έχει μία ιστορία 100 χρόνων. Άλλωστε αυτό το αποδεικνύει η παράδοση, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την διαχρονική παρουσία και προσφορά της ελληνικής πολιτείας. Ωστόσο, πολλοί ... -
Η εικόνα της Ελλάδας, του Έλληνα και της Ελληνίδας μέσα από τη σειρά Πράγματα και Γράμματα (Ελληνική ως 2η)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Το έργο «Παιδεία Ομογενών» υλοποιήθηκε από το Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ σε συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κατά το χρονικό διάστημα 1997-2008. Οι γενικοί στόχοι του προγράμματος ήταν να συμβάλει στη ... -
“Εμείς” και “οι άλλοι”: Αναπαραστάσεις του “ξένου” στον λόγο της μαζικής κουλτούρας. Ανάπτυξη ενός προγράμματος κριτικού γραμματισμού για την επίτευξη της διαπολιτισμικής επίγνωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια εις βάθος αποτύπωση της αναπαράστασης του «άλλου» στα κείμενα μαζικής κουλτούρας, αντλώντας δείγματα τόσο από κείμενα του δημοσιογραφικού και πολιτικού λόγου όσο και από ποικίλο ... -
Συγκλίσεις και αποκλίσεις του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του 2011 και των σχολικών εγχειριδίων Γλώσσα της Β΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του κριτικού γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των συγκλίσεων και των αποκλίσεων μεταξύ των ισχυόντων εγχειριδίων Γλώσσα για τη Β΄ Δημοτικού και του Προγράμματος Σπουδών του Νέου Σχολείου (2011) για τη γλωσσική διδασκαλία. ... -
Αναλυτικά προγράμματα για τη διδασκαλία της γλώσσας στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση- Απόψεις των φιλολόγων στις τρεις τάξεις του γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-01)Σκοπός της έρευνας ήταν να αναλυθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της γλώσσας στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα σκοπός ήταν να παρουσιαστεί το αναλυτικό πρόγραμμα της γλώσσας στις τρεις τάξεις του γυμνασίου και ... -
Η εκπαιδευτική πολιτική στη Δυτική Μακεδονία την περίοδο 1912-1936: Οι εκθέσεις των επιθεωρητών εκπαίδευσης της περιφέρειας της Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-03)Η παρούσα εργασία μελετά την εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας την περίοδο 1912-1936 για τους ξενόφωνους πληθυσμούς της Δυτικής Μακεδονίας, όπως αποτυπώνεται στις εκθέσεις των επιθεωρητών των δημοτικών σχολείων της περιφέρειας ... -
Ο Διδακτικός Μετασχηματισμός του περιεχομένου στις Φυσικές Επιστήμες στην περίπτωση των Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών, όπως εμφανίζεται στη βιβλιογραφία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία βιβλιογραφική επισκόπηση του διδακτικού μετασχηματισμού του περιεχομένου στις Φυσικές Επιστήμες, αρχίζοντας από την εισαγωγή του όρου από τον Yves Chevallard στα μαθηματικά μέχρι και ... -
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στη Μεταλιγνιτική Εποχή: Η Περιβαλλοντική Αποκατάσταση των Ορυχείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα γίνονται πολλές συζητήσεις για την μεταλιγνιτική εποχή και την μετάβαση από τη βιομηχανία του λιγνίτη στη χρήση άλλων μορφών ενέργειας, ένα θέμα που αφορά πολύ στη Δυτική Μακεδονία μιας και ... -
Η αξιοποίηση αυθεντικών κειμένων στα εγχειρίδια διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη]
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα διπλωματική εργασία, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» με κατεύθυνση τη «Διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας», εξετάζει και μελετά την παρουσία των ... -
Η ελληνική γλώσσα στη διασπορά. Φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην Αφρική: Η περίπτωση της Αιγύπτου και του Μπουρούντι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Στην παρούσα έρευνα πραγματοποιείται μία σύγκριση των χωρών της Αιγύπτου και του Μπουρούντι που αφορά τους φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και του όλου πλαισίου διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας. Οι ομογενείς των ... -
Μια κοινωνιογλωσσική προσέγγιση της ταινίας κινουμένων σχεδίων (Animation): Εγώ, ο Κολοκυθάκης (Ma vie de courgetti) και διδακτική πρόταση αξιοποίησης της ταινίας στην Πέμπτη δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η κινούμενη εικόνα είναι σημαντική επειδή μας κάνει να είμαστε σε θέση να λέμε ιστορίες, να επικοινωνούμε συναισθήματα και ιδέες με έναν μοναδικό, εύκολο στην αντίληψη τρόπο, που τόσο τα μικρά παιδιά όσο και οι ενήλικες ... -
Στρατηγικές κατάκτησης λεξιλογίου της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η παρούσα μελέτη σκοπό είχε να διερευνήσει την ανεξιχνίαστη πτυχή της μάθησης της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας με επίκεντρο τις στρατηγικές κατάκτησης λεξιλογίου. Αρχικά, έγινε μια εισαγωγή στο μελετώμενο θέμα και ... -
Παραγωγή γλωσσικού υλικού, για αλλόγλωσσα παιδιά (πρόσφυγες) ηλικίας 10-12 χρονών, για το επίπεδο Α1
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει γίνει "λιμάνι" για πολλούς πρόσφυγες, γεγονός που καθιστά αναγκαία την ένταξη τους σ’ όλες τις πτυχές της καθημερινότητας. Η νέα αυτή κατάσταση έχει επιφέρει αλλαγές και στο μαθητικό ... -
Οι εκπαιδευτικοί αναστοχάζονται στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των μαθητών τους: Μια ποιοτική έρευνα σε πολυπολιτισμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Ως αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης και της κινητικότητας σε όλο τον κόσμο, η ανάγκη για αποτελεσματική επικοινωνία σε πολυπολιτισμικά πλαίσια έφερε την αναγνώριση της διδασκαλίας του πολιτισμού στο πεδίο της διδασκαλίας ... -
Αξιολόγηση της Σχολικής Ετοιμότητας κατά την Έναρξη Φοίτησης στην Α' Δημοτικού : Μελέτη Περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την πρόγνωση εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών, την έγκαιρη παρέμβαση και τον περιορισμό της πιθανής επερχόμενης «σχολικής αποτυχίας», καθώς και της ... -
Αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για ζητήματα αξιολόγησης του γλωσσικού μαθήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική και ερευνητική ανασκόπηση όσον αφορά το ζήτημα της αξιολόγησης του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό. Το θεωρητικό μέρος της παρούσας εργασίας ... -
Η ελληνική γλώσσα στη διασπορά. Φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-01)Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στοχεύει να διαμορφώσει ένα άτομο με ταυτότητα, η οποία συνάδει με το διαπολιτισμικό και διγλωσσικό περιβάλλον κοινωνικοποίησής του. Ειδικότερα, η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στη διασπορά ... -
Μύθοι και παραμύθια. Η χρήση τους στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Στην προσπάθεια βελτίωσης και εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η συμβολή της λογοτεχνίας, των οπτικοακουστικών μέσων και κυρίως ...