Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα
Abstract
Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αντικείμενο μελέτης αποτέλεσαν οι αντιλήψεις
εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Για την
επίτευξη αυτού του σκοπού, αρχικά πραγματοποιήθηκε μία σύντομη βιβλιογραφική
ανασκόπηση η οποία ανέδειξε τα βασικά σημεία στην ιστορία του ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος και
των διεκδικήσεών του. Επιπλέον, καταγράφηκαν και παρουσιάστηκαν βασικές έννοιες που
σχετίζονται με τη ΛΟΑΤΚΙ+ θεματική, όπως επίσης και οι σημαντικότερες νομοθεσίες που
ψηφίστηκαν στην Ελλάδα και αφορούσαν τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Στη συνέχεια, όσον
αφορά το ερευνητικό μέρος της εργασίας, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ποσοτικής
έρευνας, ως η καταλληλότερη για να διερευνήσει τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, με εργαλείο ένα κλειστό
ερωτηματολόγιο πενταβάθμιας κλίμακας, που χρησιμοποιήθηκε γι’ αυτό το σκοπό. Το
ερωτηματολόγιο αυτό δημιουργήθηκε μέσω του Google Forms και διανεμήθηκε στα
κοινωνικά δίκτυα, συλλέγοντας 222 απαντήσεις. Από τις απαντήσεις που συγκεντρώθηκαν
αναδείχτηκε ότι οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διατηρούν θετικές αντιλήψεις
σχετικά με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Επιπλέον, υπήρξε διερεύνηση για την πιθανότητα
συσχέτισης μεταξύ του μορφωτικού επιπέδου εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας και των
αντιλήψεών τους, που όμως δεν παρουσίασε κάποιο στατιστικά σημαντικό αποτέλεσμα.
Αντίθετα, εντοπίστηκε συσχέτιση μεταξύ του φύλου των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης και των αντιλήψεών τους, με τις γυναίκες να εμφανίζουν θετικότερες
αντιλήψεις για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα συγκριτικά με τους άνδρες.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________- In this thesis, the object of study was the perceptions of secondary school teachers
regarding the LGBTQ+ community. In order to achieve this aim, a brief literature review was
initially conducted which highlighted key points in the history of the LGBTQ+ movement
and its claims. In addition, key concepts related to the LGBTQ+ issue were recorded and
presented, as well as the most important legislation passed in Greece concerning the
LGBTQ+ community. Then, regarding the research part of the study, the quantitative
research method was used as the most appropriate to investigate secondary school teachers'
perceptions about the LGBTQ+ community, using a closed questionnaire of a five-point scale
as a tool, which was used for this purpose. This questionnaire was created via Google Forms
and distributed on social networks, collecting 222 responses. The responses collected
revealed that secondary school teachers hold positive perceptions about the LGBTQ+
community. In addition, there was an investigation into the possibility of a correlation
between the educational level of secondary school teachers and their perceptions, but this did
not show any statistically significant result. In contrast, a correlation was found between the
gender of secondary school teachers and their perceptions, with females showing more
positive perceptions of the LGBTQ+ community compared to males.