Mainstream Queer Κινηματογράφος: Μια κοινωνιοσημειωτική προσέγγιση
Date
2019Author
Καραστογιαννίδου, Χρυσαυγή
Karastogiannidou, Crisavgi
Metadata
Show full item recordAbstract
Ηεργασίααυτήπραγματεύεταιτοθέματηςκινηματογραφικήςαναπαράστασηςτηςqueerκουλτούραςπουαμφισβητεί τις ετεροκανονικέςέμφυλες και σεξουαλικές αναπαραστάσεις και κοινωνικά ζητήματα που ανακύπτουν μέσω αυτής. Τα πεδία στα οποία κινείται η εργασία είναι εκείνα του queerκινηματογράφου και της σημειωτικής. Ο queer κινηματογράφος αποτελεί το αντικείμενο της έρευνας, ενώ ησημειωτική το μεθοδολογικό εργαλείο για την επεξεργασία, δόμηση, πρόσληψη και ερμηνεία του μηνύματος που εκπέμπει κάθε μία από τις αναλυόμενες ταινίες. Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας θα εξεταστούν τρεις (3) βραβευμένες ταινίες του Αμερικανικούqueer κινηματογράφου της τελευταίας πενταετίας (2013-2018): TheDanishGirl (2015), Moonlight(2016) και Callmeby ΥourName (2017). Τρεις είναι οι βασικοί ερευνητικοί στόχοι της εργασίας: α) οι διαστάσεις της απεικόνισης της διαφορετικότητας ενός queerατόμου, β) με ποιο τρόπο, παρόλο που οι κινηματογραφικές συμβάσεις διαταράσσονται ως προς τη φόρμα και το περιεχόμενο,omainstreamκινηματογράφος ετεροκανονικοποεί μια queerταυτότητα και γ) να εντοπιστεί με ποιο τρόπο προσλαμβάνει το κοινό αυτή την ετεροκανονικοποίηση.
_____________________________________________________________________________________________________
Thebasictheoreticalcontextofthisthesisisthecinematicrepresentationofqueerculture, whichchallenges the heteronormative gender and sexual representations, and social issues that arise through it. In order to fulfill the research objectives, this thesis uses the methodological tool of sociosemioticsto interpret the messages emanating from each of the analyzed films. Basedonthismethodologicalframework, three (3) award winning filmsoftheAmericanmainstreamqueercinematography were selected (five-year frame: 2013-2018):TheDanishGirl (2015), Moonlight(2016) and CallmebyΥourName (2017). Themainresearchobjectivesofthisthesisare: a) to trace theextentofcinematicrepresentationofaqueerperson’sdiversity, b) to examine the way mainstreamqueercinemaheteronormalizesaqueeridentity (despitethatcinematicconventionsaredisturbedinformandcontext)andc) todetecthow theaudienceperceives this heteronormalization.