Ανάλυση λεκτικής επικοινωνίας κατά τη συνεργατική επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε μαθητές ΣΤ΄ τάξης δημοτικού
Abstract
Η παρούσα εργασία εξετάζει τη λεκτική αλληλεπίδραση που αναπτύσσεται μεταξύ μαθητών όταν αυτοί εργάζονται σε ζευγάρια. Με αφόρμηση της παρατήρηση της διδασκαλίας, γνώμονα τις συνεντεύξεις μαθητών και εκπαιδευτικού και εργαλείο τις συνομιλίες μεταξύ 8 μαθητών ΣΤ΄ τάξης διερευνήθηκε η επίδραση που ασκεί ο εκπαιδευτικός στις αλληλεπιδράσεις των μαθητών αναφορικά με την υιοθέτηση των κοινωνικών και κοινωνικο-μαθηματικών νορμών και την ερμηνεία των ρόλων. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια θετική συσχέτιση μεταξύ των νορμών που υιοθετούνται και των νορμών που έχουν εγκατασταθεί στην τάξη και μερική συσχέτιση μεταξύ των ρόλων που ερμηνεύονται και αυτών που προωθούνται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
This study examines the verbal interactions that emerges when students work in pairs. Motivated by observation, interviews with students and teacher as a criterion and the dialogues between 8 students of 6th Grade as a tool we investigated the influence exerted by the teacher on students regarding the adoption of social and socio – mathematical norms and the interpretation of roles. The results revealed a positive correlation between the adopted norms and the established norms in classroom and partial correlation between the roles interpreted and the roles promoted during teaching.