Συμπεριφορές παιδιών σε ένα περιβάλλον διαπολιτισμικού σχολείου
View/ Open
Date
2025-01Author
Σαμαρά, Μαρία- Αντωνία
Samara, Maria-Antonia
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις συμπεριφορές των παιδιών σε ένα
διαπολιτισμικό σχολικό περιβάλλον, με στόχο να κατανοήσει πώς οι εκπαιδευτικές πρακτικές
επηρεάζουν τη συνεργασία, την κοινωνική αποδοχή, την ενσυναίσθηση και την
προσαρμοστικότητα των μαθητών. Η μελέτη εστιάζει στη σημασία της διαπολιτισμικής
εκπαίδευσης για τη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος που προάγει την ισότητα και την
αλληλοκατανόηση, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις.
Για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μεθοδολογία, με τη δημιουργία και τη
διανομή ερωτηματολογίου σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε πολυπολιτισμικά σχολεία. Η
ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω στατιστικών εργαλείων, προκειμένου να
εντοπιστούν σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών πρακτικών και των συμπεριφορών των
μαθητών.
Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικές πρακτικές που προάγουν την
αλληλοκατανόηση συνδέονται θετικά με τη συνεργασία και τη συμμετοχή των μαθητών σε
δραστηριότητες που περιλαμβάνουν πολιτισμική ποικιλομορφία. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι
η εφαρμογή πολιτικών για την αντιμετώπιση διακρίσεων ενισχύει τη σημασία της ισότητας και
μειώνει τα στερεότυπα. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν τους μαθητές στη
διαχείριση πολιτισμικών προκλήσεων συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας
και ανθεκτικότητας.
Συμπερασματικά, η έρευνα καταδεικνύει ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση αποτελεί βασικό
εργαλείο για την προώθηση της κοινωνικής συνοχής και της ειρηνικής συνύπαρξης, ενώ
παράλληλα προσφέρει πρακτικές κατευθύνσεις για τη βελτίωση της διαπολιτισμικής
αλληλεπίδρασης στα σχολεία. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-This thesis examines children’s behaviors in an intercultural school environment, aiming to
understand how educational practices influence students’ cooperation, social acceptance,
empathy and adaptability. The study focuses on the importance of intercultural education in
creating a school environment that promotes equality and mutual understanding, taking into
account contemporary social challenges.
A quantitative methodology was used for data collection, by creating and distributing a
questionnaire to teachers working in multicultural schools. The data were analyzed using
statistical tools in order to identify relationships between educational practices and students’
behaviors.
The results showed that educational practices that promote mutual understanding are positively
associated with students’ cooperation and participation in activities that include cultural
diversity. Furthermore, it was found that implementing policies to address discrimination
reinforces the importance of equality and reduces stereotypes. Finally, teachers who support
students in managing cultural challenges contribute to the development of communication
skills and resilience.
In conclusion, the research demonstrates that intercultural education is a key tool for promoting
social cohesion and peaceful coexistence, while at the same time offering practical guidelines
for improving intercultural interaction in schools.