Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα τους σε σχολεία αγροτικών/ ημιαστικών περιοχών
Abstract
Η αποτελεσματικότητα του/της εκπαιδευτικού είναι μία δυναμική κατάσταση η
οποία βρίσκεται υπό συνεχή διαμόρφωση και εξαρτάται από το σχολικό περιβάλλον
και την εκπαιδευτική πολιτική. Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τις
αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τους παράγοντες που
επηρεάζουν την αποτελεσματικότητά τους σε σχολεία αγροτικών/ημιαστικών
περιοχών. Για την εκπόνηση της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα στην οποία
συμμετείχαν 9 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων με εμπειρία στο
αγροτικό/ημιαστικό σχολείο και οι οποίοι/ες απάντησαν σε ερωτήσεις ημιδομημένης
συνέντευξης που αφορούσαν: 1. Τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες του
αγροτικού/ημιαστικού σχολείου, 2. Τον/την αποτελεσματικό/ή εκπαιδευτικό, 3. Τους
παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητά τους στο αγροτικό/ημιαστικό
σχολείο που εργάζονται και 4. Προτάσεις τους για την αναδιαμόρφωση του
αγροτικού/ημιαστικού σχολείου προς την ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους. Η
θεματική ανάλυση ανέδειξε τις ιδιαίτερες συνθήκες επιτέλεσης του έργου των
εκπαιδευτικών
στα αγροτικά/ημιαστικά σχολεία που επηρεάζουν την
αποτελεσματικότητά τους, καθώς και αξιόλογες προτάσεις για τη βελτίωση των
συνθηκών στα αγροτικά/ημιαστικά σχολεία και την ενίσχυση της
αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά. Τα αποτελέσματα
της έρευνας μπορούν να συγκριθούν με τα αποτελέσματα αντίστοιχων ερευνών στο
πεδίο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με έρευνες που έχουν εκπονηθεί σε
ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The effectiveness of teachers is a dynamic condition that is constantly shaped
and influenced by the school environment and educational policy. This thesis explores
the perceptions of secondary education teachers regarding the factors that affect their
effectiveness in schools located in rural/semi-urban areas. For the purposes of this
research, a qualitative approach was adopted, involving nine teachers of various
specialties with experience in rural/semi-urban schools, who responded to questions in
semi-structured interviews. The questions focused on: 1. The characteristics and
specificities of rural/semi-urban schools, 2. The attributes of an effective teacher, 3.
The factors influencing their effectiveness in the rural/semi-urban schools where they
work, and 4. Their suggestions for restructuring rural/semi-urban schools to enhance
their effectiveness. The thematic analysis highlighted the unique conditions under
which teachers perform their duties in rural/semi-urban schools, factors that influence
their effectiveness, as well as valuable proposals for improving conditions in these
schools and strengthening the effectiveness of teachers working there. The findings of
the study can be compared with the results of similar research in the field of primary
education and studies conducted at European and international levels.